Citat:
Ursprungligen postat av
Fcuko
Nja, induktionshällar är väldigt snabba, men i realitet har de tex sämre värmespridning än våra klassiska spisar.
När det kommer till pizzaugnar finns det såklart ganska många som köper dem för att de gillar prylar, men även de fyller en funktion ingen vanlig ugn gör, nämligen kommer upp i de temperaturer som krävs för att baka många typer av pizza.
När det gäller crockpots är det dock inte något jag ser som särskilt nödvändigt medan en tryckkokare kan göra så extremt mycket mer och är överlägsen när det kommer till att koka fonder och buljonger. Väldigt bra när man ska sterilisera glasburkar också vilket många av oss som bakar surdegsbröd, gör egen kimshi och annat är tacksamma över.
Brukar baka pizza i vanlig, modern ugn.
Kör en bakplåt som jag värmer med ugnen, maxar på varmluft, jag och de som äter är nöjd och belåten med resultatet i alla fall.
Sterilisera burkar för syltning och annat gör man genom att hålla burken i kokande vatten med tång, inga konstigheter för mig och fungerar klockrent.
Alla gör som dom vill, men en induktionshäll duger gott och väl för att koka en fläskfilégryta över natten som köttet faller isär, jag gör det ofta och har aldrig haft problem med det
Man gör som man vill med allt, mycket verkar överdrivet när man ska ha för hemmabruk, men man gör som man vill!