Citat:
Ja, det här låter förjävligt. Om man ska se något positivt i det så är det att du verkar kunna sova åtminstone. Hur mycket brukar du sova? Alltså allmänpsykiatrins läkare blir ju vansinniga när man berättar att man blir hemskickad. Faktum är att ångest, sorg och melankoli plus den energi som går åt att ta sig till psykakuten, vänta på oengagerad jourläkare, samtal i nedsläckta rum och att fokusera på att gå hem igen… gör helt enkelt att man är för fysiskt och psykiskt trött för att orka göra dig illa. Man somnar på teralen vaknar kl 14 dagen där på, lika starkt psykiskt lidande men för fysiskt utmattad att ta sig till akuten.
Citat:
Man får ju inte fråga en kvinna om ålder b.la. b.la. b.la. men jag undrar ändå hur gammal du är, ungefär?! Och "ung kvinna", då finns det gott om tid för dig att ta dig ur det här.
Citat:
Jo, det lär det ju vara. Det är väl lite lotteri med läkare där. Finns det många olika läkare till det akuta stället du brukar (som det låter?) gå?
Citat:
Det där med jättefina anhöriga låter ju bra. Varför delar du dom inte? Jag tror det är bättre att göra det så dom förstår att det är på allvar.
Citat:
Det låter ju bra. Jag vågar inte svara alls på vad som kan vara bra att göra med dom tankarna, det får andra i tråden göra. Det låter som du borde ta hjälp av dina anhöriga och vara mer öppen med dom. Kämpa på!