Under natten mot söndag har polisen gripit två män misstänkta för grov allmänfarlig ödeläggelse för explosionen i Majorna. På söndagen beslutade åklagaren att anhålla männen.
– Vi kunde gripa två män i 30-, respektive 40-årsåldern vid midnatt, säger polisens presstalesperson Fredrik Svedemyr.
Har stått en svart honda civic med polenskyltar i några veckor i närheten av där jag bor. Har reagerat då den just är polsk. Killen som hade den mötte jag en dag när jag var påväg hem från jobbet och jag noterade vart han bodde. Jag hade nån skum känsla. En annan dag bytte han framhjulet på parkeringen och domkraften hade gett vika totalt - senare såg jag att reservhjulet satt på.
Iallafall. Grå Piketbuss samt polisbil o civilare står just nu utanför porten där denne ägaren till civicen kom ut från. Civicen har inte stått parkerad här sedan natten när de skedde. Jävligt spännande.
Har stått en svart honda civic med polenskyltar i några veckor i närheten av där jag bor. Har reagerat då den just är polsk. Killen som hade den mötte jag en dag när jag var påväg hem från jobbet och jag noterade vart han bodde. Jag hade nån skum känsla. En annan dag bytte han framhjulet på parkeringen och domkraften hade gett vika totalt - senare såg jag att reservhjulet satt på.
Iallafall. Grå Piketbuss samt polisbil o civilare står just nu utanför porten där denne ägaren till civicen kom ut från. Civicen har inte stått parkerad här sedan natten när de skedde. Jävligt spännande.
Vadå varför antar du att polacken har med just denna händelse att göra?? Kan ju vara vad som.
Vadå varför antar du att polacken har med just denna händelse att göra?? Kan ju vara vad som.
Tror att det va uppgifter tidigare i tråden om att bilen som krockade med spårvagnen skulle va varit en Civic. Och att skribenten la ihop ett plus ett eftersom Civicen samtidigt försvunnit från det ställe där den tidigare stod. Det fanns väl en en misstanken om att det ev skulle kunna ha varit gm som krockade med spårvagnen.
Det media kallar "Majorna" (Majorna-Linné) är Göteborgs befolkningsmässigt största stadsdel. Att det smäller två bomber på ett och ett halvt år i den största stadsdelen i Sveriges näst största stad är nog ganska normalt.
Normalt? Det ska inte sprängas någonstans i Sverige. Hur kan du sitta och försvara beteendet? Sjukt!
Citat:
Ursprungligen postat av vafan98
De va som fan
GM kan ju ha snott bilen från den ägaren? Vet du vad det var för reggnummer?
Senast redigerad av HemmaslagenWasabi 2024-01-14 kl. 21:11.
Du har helt fel.
Gängen kontrollerar all narkotikahandel i gbg.
Och så har det varit under en lång lång tid.
Det är därför det har smällt en bomb igen och det är därför folk har blivit skjutna i majorna tidigare.
Att du tror att majorna är gulligull och ligger utanför resten av världen är symptomatiskt för majornabor.
Jag bor inte i majorna men har känt folk där i över 30 år.
Runt Standaret var det förr en hel del pund och misär.
Idag finns det knappt nåt sånt kvar.
Det är vanliga människor som puffar idag och vi borde legalisera cannabis.
Är knappast gänglangare. Drogerna kommer antagligen från gängen, men vi har inga dunjackor som står och trycker på skolgårdarna och på torgen. Klart dom är involverade, men inte på samma sätt som i förorten.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!