2024-01-13, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neritoidea
Jag hörde smällen ända hit mitt på Hisingen som en dov smäll. Den hördes långt.

Samma för mig. Bor också på Hisingen men trodde dådet var närmare för jag tyckte det hördes ganska högt…
Citera
2024-01-13, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eliko
Det mordet var ett svartsjukedrama om inte jag missminner mig. Tror verkligen inte det har med saken att göra..

”Polisen arbetar i huvudsak efter teorin att det rört sig om en uppgörelse som bottnat i en missbruksproblematik.

Det finns även öppningar för att det rört sig om någon typ av relationsdrama….”

På bilden från GP ser man tydligt att det är samma trappuppgång. https://www.gp.se/nyheter/goteborg/3...0-04563cd64232

Jag undrar hur den gamla damen som bott där i 25 år ser på det hela. Mord och bomber utanför dörren.
Citera
2024-01-14, 12:59
Medlem
Youfuckingbitchs avatar
2 gripna.
Citat:
Under natten mot söndag har polisen gripit två män misstänkta för grov allmänfarlig ödeläggelse för explosionen i Majorna. På söndagen beslutade åklagaren att anhålla männen.

– Vi kunde gripa två män i 30-, respektive 40-årsåldern vid midnatt, säger polisens presstalesperson Fredrik Svedemyr.

https://www.gp.se/krim/tva-anhallna-...f-9c30e1d532fb
Citera
2024-01-14, 14:00
Medlem
De va som fan

Har stått en svart honda civic med polenskyltar i några veckor i närheten av där jag bor. Har reagerat då den just är polsk. Killen som hade den mötte jag en dag när jag var påväg hem från jobbet och jag noterade vart han bodde. Jag hade nån skum känsla. En annan dag bytte han framhjulet på parkeringen och domkraften hade gett vika totalt - senare såg jag att reservhjulet satt på.

Iallafall. Grå Piketbuss samt polisbil o civilare står just nu utanför porten där denne ägaren till civicen kom ut från. Civicen har inte stått parkerad här sedan natten när de skedde. Jävligt spännande.
Citera
2024-01-14, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vafan98
De va som fan

Har stått en svart honda civic med polenskyltar i några veckor i närheten av där jag bor. Har reagerat då den just är polsk. Killen som hade den mötte jag en dag när jag var påväg hem från jobbet och jag noterade vart han bodde. Jag hade nån skum känsla. En annan dag bytte han framhjulet på parkeringen och domkraften hade gett vika totalt - senare såg jag att reservhjulet satt på.

Iallafall. Grå Piketbuss samt polisbil o civilare står just nu utanför porten där denne ägaren till civicen kom ut från. Civicen har inte stått parkerad här sedan natten när de skedde. Jävligt spännande.

Vadå varför antar du att polacken har med just denna händelse att göra?? Kan ju vara vad som.
Citera
2024-01-14, 16:51
Medlem
GrodanKermit1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av got2bfree
Vadå varför antar du att polacken har med just denna händelse att göra?? Kan ju vara vad som.
Tror att det va uppgifter tidigare i tråden om att bilen som krockade med spårvagnen skulle va varit en Civic. Och att skribenten la ihop ett plus ett eftersom Civicen samtidigt försvunnit från det ställe där den tidigare stod. Det fanns väl en en misstanken om att det ev skulle kunna ha varit gm som krockade med spårvagnen.
Citera
2024-01-14, 17:55
Medlem
Verkar som att Polisen är på tå nu. Inte bara i detta fall. Hoppas att de har gripit de skyldiga.
Citera
2024-01-14, 19:04
Medlem
Statsminister2030s avatar
Men vem använder sin egen bil om man ska spränga?

Vem använder bil med Polenreggade skyltar?

Och krockar dessutom 200 från brottsplatsen?

Nja låter lite väl klantigt om det skulle vara så
Citera
2024-01-14, 20:02
Avstängd
Takpapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statsminister2030
Men vem använder sin egen bil om man ska spränga?

Vem använder bil med Polenreggade skyltar?

Och krockar dessutom 200 från brottsplatsen?

Nja låter lite väl klantigt om det skulle vara så

Vild gissning: Polacker...

Hur ser man att bilen kommer ifrån Polen? På lacken...
Citera
2024-01-14, 20:36
Medlem
Youfuckingbitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takpapp
Vild gissning: Polacker...

Hur ser man att bilen kommer ifrån Polen? På lacken...
Fel. På reggaestreringskylten.

Otroligt korkad sprängning om bilen inte var stulen.

Vad är straffet för grov allmänfarlig ödeläggelse?
Citera
2024-01-14, 21:02
Medlem
HemmaslagenWasabis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.-.
Det media kallar "Majorna" (Majorna-Linné) är Göteborgs befolkningsmässigt största stadsdel. Att det smäller två bomber på ett och ett halvt år i den största stadsdelen i Sveriges näst största stad är nog ganska normalt.

Normalt? Det ska inte sprängas någonstans i Sverige. Hur kan du sitta och försvara beteendet? Sjukt!

Citat:
Ursprungligen postat av vafan98
De va som fan

GM kan ju ha snott bilen från den ägaren? Vet du vad det var för reggnummer?
Senast redigerad av HemmaslagenWasabi 2024-01-14 kl. 21:11.
Citera
2024-01-14, 22:45
Medlem
fyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Youfuckingbitch
Du har helt fel.
Gängen kontrollerar all narkotikahandel i gbg.
Och så har det varit under en lång lång tid.
Det är därför det har smällt en bomb igen och det är därför folk har blivit skjutna i majorna tidigare.
Att du tror att majorna är gulligull och ligger utanför resten av världen är symptomatiskt för majornabor.

Jag bor inte i majorna men har känt folk där i över 30 år.
Runt Standaret var det förr en hel del pund och misär.
Idag finns det knappt nåt sånt kvar.
Det är vanliga människor som puffar idag och vi borde legalisera cannabis.

Är knappast gänglangare. Drogerna kommer antagligen från gängen, men vi har inga dunjackor som står och trycker på skolgårdarna och på torgen. Klart dom är involverade, men inte på samma sätt som i förorten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in