Citat:
Ursprungligen postat av
HubertOlsson
Att det skulle vara det smutsigaste som TS vet mste ju bara betyda att TS inte varit utanfr hemmet s mycket. Troligvis hemmaskolad och knappt ftt gtt ut ifrn hemmet mer n i koppel av modern. Troligtvis har TS ej varit utanfr sin hemkommun.
Varfr hoppar du p mig? Jag redovisar bara fakta.
Nej jag r inte hemskolad. Lol. Vad fr du det ifrn? Jag r en hgst normal medellders man fdd utan silversked i mun och gtt i vanliga skolor precis som du.
Citat:
Ursprungligen postat av
Whatelseshouldi
Den strsta delen som har KF p sig R slarviga mnniskor som lever p lnade pengar och krediter. Den delen som rkar hamna i ofrutsedda olyckligheter r en ganska lite procent.
S har jag alltid tnkt ocks. Men kanske r vi frdomsfulla? Det var bl.a drfr jag ville diskutera detta. Sjlv har jag ingen erfarenhet av Kronofogden och jag tror inte jag knner ngon som har det heller.
Trden startades inte fr att skuldbelgga ngon. r bara nyfiken p hur man ens kan hamna dr. Hur r det mjligt. Man vet vl vad man kpt och vilka rkningar man har?! Vilka giltiga urskter finns egentligen om man hamnar hos Kronofogden?
Citat:
Ursprungligen postat av
frank_pe
Att antalet har kat beror frmodligen p lgkonjunktur och efterskalv frn pandemin men sedan r Whatelseshouldi ocks inne p ngot ...skulle man granska vad fr typ av personer det handlar om s har antagligen mnga psykiska problem som ADHD, kasst sjlvfrtroende, curlade och depression m.m.
Diagnosmnniskor och sjuka r ju lite i en klass fr sig sjlva. Att de r strulputtar vet ju alla s man kan ha lite verseende kanske? Svrare r att frklara hur helt vanliga medelklass-svenssons lyckas hamna hos Kronofogden. terigen, jag r uppvxt med att det r ngot otroligt fult och skamfullt. Ungefr som att vara dmd kriminell.
Men kanske tiderna frndras. r vi mer frltande idag?
Har s mnga frgor.