Citat:
Ursprungligen postat av
HubertOlsson
Att det skulle vara det smutsigaste som TS vet måste ju bara betyda att TS inte varit utanför hemmet så mycket. Troligvis hemmaskolad och knappt fått gått ut ifrån hemmet mer än i koppel av modern. Troligtvis har TS ej varit utanför sin hemkommun.
Varför hoppar du på mig? Jag redovisar bara fakta.
Nej jag är inte ”hemskolad”. Lol. Vad får du det ifrån? Jag är en högst normal medelålders man född utan silversked i mun och gått i vanliga skolor precis som du.
Citat:
Ursprungligen postat av
Whatelseshouldi
Den största delen som har KF på sig ÄR slarviga människor som lever på lånade pengar och krediter. Den delen som råkar hamna i oförutsedda olyckligheter är en ganska lite procent.
Så har jag alltid tänkt också. Men kanske är vi fördomsfulla? Det var bl.a därför jag ville diskutera detta. Själv har jag ingen erfarenhet av Kronofogden och jag tror inte jag känner någon som har det heller.
Tråden startades inte för att skuldbelägga någon. Är bara nyfiken på hur man ens kan hamna där. Hur är det möjligt. Man vet väl vad man köpt och vilka räkningar man har?! Vilka giltiga ursäkter finns egentligen om man hamnar hos Kronofogden?
Citat:
Ursprungligen postat av
frank_pe
Att antalet har ökat beror förmodligen på lågkonjunktur och efterskalv från pandemin men sedan är Whatelseshouldi också inne på något ...skulle man granska vad för typ av personer det handlar om så har antagligen många psykiska problem som ADHD, kasst självförtroende, curlade och depression m.m.
Diagnosmänniskor och sjuka är ju lite i en klass för sig själva. Att de är strulputtar vet ju alla så man kan ha lite överseende kanske? Svårare är att förklara hur helt vanliga medelklass-svenssons lyckas hamna hos Kronofogden. Återigen, jag är uppväxt med att det är något otroligt fult och skamfullt. Ungefär som att vara dömd kriminell.
Men kanske tiderna förändras. Är vi mer förlåtande idag?
Har så många frågor.