Citat:
Ursprungligen postat av
Katciu88
Fyfan måste skriva av mig detta efter att ha sett de sista avsnitten igår.
Jag AVSKYR Ronja urrrrk, en lönnfet bossbitch som är så sjukt SJÄLVGOD och inskränkt, omogen, och hennes breda dialekt på det...
Lars Erik känns som en förvirrad, vilsen man som är väldigt naiv men som också har fina kvaliteter, han är glad och omtänksam t ex.
Sen denna Ronja... känns som att de fick en connection över att ha förlorat sina mammor, så bara tog hon det och sprang med det. Det känns som att hon mest var med i programmet för att "göra en resa" för sin egen skull. Att komma ut ur kapslarna med en man på kroken för att få vara med på TV var huvudmålet för Ronja. Det var helt skitsamma för henne att det skulle funka med snubben. Hon lurade naive Lars Erik genom att flörta offensivt istället för att vara öppen med sitt direkta förakt mot troende. Men visst, jag misstänker att Lars Erik undermedvetet ville undvika att gifta sig och därför valde Ronja framför Danette.
Det var ju helt sjukt att Ronja prövade en bröllopsklänning och var på gott humör över det, trots status mellan henne och Lars Erik. Iskallt! Det visade verkligen att hennes medverkan i programmet bara är en spännande lek för henne.
Det var också mer än uppenbart redan i kapslarna att Ronja är en militant ateist som aldrig kommer att ha en ärlig, utforskande och nyfiken inställning till kristendom.
Min enda tröst är att jag tror att Lars Erik kommer träffa världens gulligaste tjej och få 5 barn inom en snar framtid. Medan Ronja kommer bli en bitter, ensam singel och skaffa 5 katter (gud förbjude att hon skaffar ett barn på egen hand, det barnet kommer få ett helvete på jorden isf).
Ronja verkar vilja framställa Lars Erik som att han inte möter henne i alla hennes diskussioner. Påpekar hans fel, brister och hur han svarat på hennes frågor som är super relevanta.
Om deras framtida barn skulle visa sig vara homosexuell. Det kan hon greppa i och hitta en viktig sak som hon vet att det kan finnas meningsskiljaktigheter i, men allt annat innan man ens kommer till tanken att skaffa barn?
Han svarar relativt diplomatiskt, och har tidigare sagt att han inte har något emot nån form av läggning.
Ens barn älskar man över allt, och blev han så otroligt religös för 3 år sedan så kan de vara en ”fas” som ebbas ut. Allt kan hända, men är man kär så håller man inte på så som Ronja.
Och nej hon va väl inte kär då, men sluta tryck ner den andra för att hitta en rimlig förklaring till att avsluta relationen, och heller inte sitta och dregla över Aaron.
Va ärlig, bryt!