2025-04-04, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milliemolly
Milly har blivit självgod.
Tycker även att hon klär sig och sminkar sig på ett sätt som inte klär henne.
Citera
2025-04-04, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milliemolly
Milly har blivit självgod.

Har verkligen full förståelse för Olas besvikelse över att dra en sån nitlott. Milly är den mest osexiga och svennebananiga deltagaren i programmet hittills. Lägg till tantfrisyr och irriterande gnällig ton och dialekt. Hennes enda fans finns bland you-go-girl-tanterna.
Citera
2025-04-04, 09:27
Medlem
timpanis avatar
Jakob visade goda programledaregenskaper. Han ställde övriga deltagare mot väggen med frågor som den verkliga programledaren Jessica Almenäs missade.
Citera
2025-04-04, 09:54
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Är det här Olas tjej? Verkar ju helsnurrig så de passar nog fint ihop.
https://www.instagram.com/jessica.b.noren/?hl=sv
naturligtvis träffades de på ett tantra-retreat. Var annars. Vad kan gå fel? Herregud.
Citera
2025-04-04, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vasvas
Har verkligen full förståelse för Olas besvikelse över att dra en sån nitlott. Milly är den mest osexiga och svennebananiga deltagaren i programmet hittills. Lägg till tantfrisyr och irriterande gnällig ton och dialekt. Hennes enda fans finns bland you-go-girl-tanterna.
Fast Milly drog en större nitlott oavsett.
Citera
2025-04-04, 10:09
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sverigekvinnan85
Som någon tidigare skrivit angående Ola han står iaf för sina åsikter.
Vad väntar Milly sig när hon ställer en fråga om han tycker hon är vacker, när det uppenbart varken finns nån kemi el något alls.

Han är ju iaf ärlig. Skulle han ljuga hade det varit bättre då enligt vissa? Tyckte ändå han gav ett balanserat svar. Han är lite speciell men det är vi alla egentligen.
Även Milly, hon har verkligen ett gott självförtroende el är desillusionerad.
Som hon pratar om sitt utseende på Återträffen. Skulle själv ha svårt att bara stå ut med hennes sätt att prata. Ola likaså.

Sedan hade de klickat, fått en kemi ihop då tror jag inte hennes korta hår, coladrickande dylikt spelat ngn roll öht.
Tjejerna uttrycker ju hela tiden hur de vill ha sina dröm-män, tall, dark & handsome t ex.
Ola är ju ändå lite äldre han vet väl vad han brukar dras till. Sedan kanske dumt ställa upp i sånt program när man är så väldigt fast i sina rutiner och tankegångar. Det går ju oftast inte att ändra andra människor.
Det är nog hårt att höra. Men jag håller med i både dina punkter på Ola och Milly.

1) om en man är i stabil, långvarig relation med sin kvinna och inte planerar lämna, så ljug, ljug som vinden när er kvinna frågar om hon är snygg i nya klänningen /frisyren /sminket etc. Hon har gjort sig snygg för både sig själv och dig och hon vill bara höra det från sin älskade. Ljug som vinden!
Såvida det inte är något som förfular kvinnan för då kan ni säga "älskling, har du funderat på om det kanske skulle vara snyggt med blablabla" försiktigt för att öppna hennes ögon.

Hårfärg och hårlängd är dock mer knepigt att ändra på. Det tar tid.

2) Ang Milly: när jag såg henne för första gången i tv så ska jag inte ljuga med att jag tänkte "Vad gör en 60-åring med i serien?"
Pojkkort frisyr har en tendens att se gammalt, sossigt, tantigt, vänster ut. Alternativt en kvinna som uppnått åldern då håret inte växer längre. Det blir istället kortare för varje gång hos frissan.
När det kommer till färglära tar Milly verkligen inte några råd, utan kör med brunrött läppstift (teatraliskt) till silvervitt/platinablont hår, kort hår. Till det svarta, stooora ögonfransar. Det "clashar". Det bryter. Ordentligt. Och till detta ständiga hudfärger i kläderna som får henne att se urtvättad ut och rektangulär ut. Hon skulle vara finare i ljus syren, eller vinröda nyanser med ton åt blått, eller traditionellt somrigt blåvitrandigt.
Senast redigerad av LuluBrooksie 2025-04-04 kl. 10:16.
Citera
2025-04-04, 10:16
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snopp1
Oskar!!! Hva feiler det den mannen? Herregud for en løk. Er han 12 år? Her er det mange diagnoser. Han er så lite mann, at det er ikke rart han ikke har datet noen etter Alicia. Han kommer til å være singel lenge.
Verkligen. Han verkar ju ha två personligheter. Den sprallige spelevinken vi såg på Reunion och den stängda musslan som inte visar känslor. Wtf.
Citera
2025-04-04, 12:41
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dendarborta
Håller med, skönt att se någon som inte viker sig för mobben. Och mobben har ju/är varit helt vansinnig mot Ola. Dröser av rabiata kärringar som fortfarande vräker ur sig hur hemsk han är på hans instagram för att han har preferenser (och som om inte kvinnor också har helt sjuka preferenser hela tiden och "listor" på allt de vill ha osv).

Ja det är fult, och nej det är inte kvinnligt med pojkaktig kärringfrisyr. Det är många sjuka jävlar nu för tiden som blir extremt provocerade av verkligeten eller att bara säga helt självklara saker.

Jag har ju inte följt mobben i medierna.
Konversationen då de sett varandra första gången
Ola:
"Du är ju korthårig."
Milly: Ja, det är jag. Jag har varit så orolig vad du ska tycka."
Ola: "Nej, det är JÄTTEFINT"

Milly till kameran: "Han vart ju helt tagen av mig."

Hon hade varit orolig, för hon VET att killar inte kan tycka att det är attraktivt.
Men nu tyckte hon det var så härligt att han inte hade invändningar mot kort hår.

Det korta håret kommer ikapp Ola när han inser att han inte har någon attraktion till Milly.
Det är troligen inte bara det korta håret han inte drogs till. Men snällare att skylla på det, då han dissar.

Milly: "Trodde du skulle säga förlåt"
Men jag håller faktiskt med honom. Hur kan det bli bättre om han skulle säga förlåt för att han sagt att det inte är attraktivt med kort hår.
Faktum kvartstår ju.

Nä, själv vill jag höra sanningen om någon dissar mitt utseende. Jag vill inte att folk ska ljuga.

Men som person är han riktigt självgod och outhärdlig på andra vis.
Senast redigerad av dialektiker 2025-04-04 kl. 12:47.
Citera
2025-04-04, 13:22
Medlem
Men dumt av Milly att fråga om hon är vacker. Är man rädd för att höra sanningen är de bättre att inte fråga alls. Han är varken kär eller attraherad. Ska han då ljuga och säga att hon är vacker? Jag har ändrat min bild av allting nu i efterhand. Tyckte hon va dryg emot honom på sista avsnittet. Sen tycker jag det var snällare att skylla på frisyren än att erkänna att han inte är attraherad eller kär i henne
För att säga det han sa, så kände han nog mycket mera avsmak kring henne än vad vi nånsin kan föreställa oss.
Citera
2025-04-04, 14:19
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naradon11
Ja, det är hennes bonuspappas efternamn. Han är britt.
Lovelace hade varit finare, efter Linda då.

Pappan osar av Travellers ekonomi och gråzonspengar i övrigt.
Senast redigerad av Giant Squid 2025-04-04 kl. 14:22.
Citera
2025-04-04, 18:37
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sverigekvinnan85

Ola är ju ändå lite äldre han vet väl vad han brukar dras till. Sedan kanske dumt ställa upp i sånt program när man är så väldigt fast i sina rutiner och tankegångar. Det går ju oftast inte att ändra andra människor.

Eftersom han blivit ihop med en personlig- utveckling-yoga-tantra-kvinna så var det ju det han var ute efter.
Jag tror att han vilset innan programmet inte trodde att utseendet skulle ha betydelse, då han så mycket är ute efter att "utveckla sitt inre", men han blev abrupt varse att attraktion och utseende visst spelade roll.
Jag tror trots allt att han krumbuktade sig med att vara extra krånglig med Milly för att stöta bort henne.
Det är snällare än att uppenbara att man inte är attraherad.

Men meditations-självhjälps-kvinnan som han hittat nu är ju som klippt och skuren för honom, om hon inte har för stora psykiska problem.
Han är för ego för att kunna umgås med en FÖR krånglig person.
Hon kan ju vara för självcentrerad också, och det funkar inte heller för honom.

Men annars passar han med en snurrig självhjälps-kvinna. De kan vara koko tillsammans.
Senast redigerad av dialektiker 2025-04-04 kl. 18:41.
Citera
2025-04-04, 18:42
Medlem
B´stards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jojo92a
Haha! Är säkert bara attraktion från bådas sida. Sex verkar vara de viktigaste då båda är engagerade för tantra. Vad hon ser hos honom är ett under…

Han ser hyfsat bra ut, okej ekonomi och lägenhet centralt - flummiga (men vackra) yoga/tantratjejer med svajig ekonomi och som inte tackar nej till fast boende finns det gott om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in