2025-04-04, 18:59
Medlem
Hahahaha
Alicia...
Jag VISSTE att hon skulle jaga Tims kuk.
Så fort experimentet är över kontaktar hon honom.
Hon har alltid gett mig slyn vibbar.
Ducka, spring.
Citera
2025-04-04, 19:41
Medlem
Seriöst, nu räcker det med hatet mot Ola.
Att folk orkar hålla på, släpp det nu!
Det är liksom över en vecka sen… gamla nyheter.

Sen, är det bara jag som inte klarar av Niklas?!? Njae, visst de må vara gulliga Karin och Niklas men ärligt, dom är ju sååå tråkiga. Gäsp! Karin verkar go men Niklas känns sådär. Märks han är skådis!

Och Alicia, shit hon verkar ju helt desperat! Tim har gått ut med att han är i relation - så varför lägger hon upp desperata grejer på SoMe som syftar på att hon trånar efter honom. Get over it lixom!

Och vad är detta med allt detta diagnostiserande i samhället?!?! Nej, Oscar har inte autism - vad e det med folk?!
Och nej, Ola är inte narcissist! De som säger det har aldrig haft och göra med en riktig narcissist 🤦‍♀️

Hoppas Karolina och Jacob löser sina problem. Hon verkar dragits med psykisk ohälsa och hoppas hon kommer tillrätta med det. Vill gärna fortsätta följa dom. Kul om de skulle få en bebis oxå 🥰
Citera
2025-04-04, 19:45
Medlem
Förstår inte hela grejen med att Jakob och Karolina inte kan vara tillsammans? Blir så flummigt när de bara säger att hon inte kan flytta till Göteborg pga en personlig händelse. Okej men varför kan inte Jakob flytta till Sthlm tillfälligt då medan hon går igenom det här ”personliga”? Vad är det ens för händelse som är så hemlig att de inte bara kan berätta vad det är som hindrar dem från att bo ihop…
Citera
2025-04-04, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaC75

Och vad är detta med allt detta diagnostiserande i samhället?!?! Nej, Oscar har inte autism - vad e det med folk?!
Och nej, Ola är inte narcissist! De som säger det har aldrig haft och göra med en riktig narcissist 🤦‍♀️

Känner du Oscar eller? Han visar ju tydliga tecken på autism, gamla diagnosen asperger. Monotont tal, "stel" mimik, svårt att prata känslor som han själv säger. Vaddå vad är det med folk? Det är inget sjukt eller fel med autism!
Många vet själva inte om att dom har det, så bara för att han ev inte gjort nån utredning betyder det inte att man inte har det.

Och du har väl för fan ingen aning om Ola är narcissist eller inte, hur dum får man vara om man tycker att man kan avgöra det hemma från tv-rutan.
Senast redigerad av Patchoulioud 2025-04-04 kl. 19:58.
Citera
2025-04-04, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patchoulioud
Känner du Oscar eller? Han visar ju tydliga tecken på autism, gamla diagnosen asperger. Monotont tal, "stel" mimik, svårt att prata känslor som han själv säger. Vaddå vad är det med folk? Det är inget sjukt eller fel med autism!
Många vet själva inte om att dom har det, så bara för att han ev inte gjort nån utredning betyder det inte att man inte har det.

Och du har väl för fan ingen aning om Ola är narcissist eller inte, hur dum får man vara om man tycker att man kan avgöra det hemma från tv-rutan.

En kille som inte springer runt och ler hela tiden och som inte gillar att prata känslor låter som 95% av det manliga släktet. Behöver inte betyda autism.

Tror heller inte Ola är narcissist. Snarare att han prioriterar att hitta sig själv. Han verkar dessutom ha lätt för att knyta kontakter med andra män. Flera av grabbarna såg en fin och generös kille i Ola, inte en narcissist.
Citera
2025-04-04, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vasvas
En kille som inte springer runt och ler hela tiden och som inte gillar att prata känslor låter som 95% av det manliga släktet. Behöver inte betyda autism.

Tror heller inte Ola är narcissist. Snarare att han prioriterar att hitta sig själv. Han verkar dessutom ha lätt för att knyta kontakter med andra män. Flera av grabbarna såg en fin och generös kille i Ola, inte en narcissist.
Nu var det "han har inte autism" som jag reagerade på. Och det är bra mkt mer symptom än att han inte ler. Av allt som visas är han en klassisk autist.

Ang att männen knyter an till Ola, narc kan vara riktiga charmörer och har lätt att få folk på kroken. Det står knappast skrivet i pannan på folk. Hur han behandlade Milly och fokuserade på sitt kändes inte riktigt normalt. Jag säger inte att jag tror att han är det, men ingen av oss kan avgöra det.
Senast redigerad av Patchoulioud 2025-04-04 kl. 20:20.
Citera
2025-04-04, 20:20
Medlem
Citat:

Ang att männen knyter an till Ola, narc kan vara riktiga charmörer och har lätt att få folk på kroken. Det står knappast skrivet i pannan på folk. Jag säger inte att jag tror att han är det, men svårt att avgöra hemifrån.
Män mår som bäst när någon annan talar om för dem vad de ska göra och när sängen ska bäddas. Spelar ingen roll om det är en mamma, ett befäl, Jordan Peterson eller annan självutnämnd guru.
Citera
2025-04-04, 20:24
Medlem
Precis, min uppfattning var att det var lite osäkra killar där, framförallt Oscar som tydde sig till Ola likt en storebror. Oscars blick när han tittade på Ola vid återträffen sa ju allt. Dom såg Ola dom en guru/sektledare, dom brukar ha stort inflytande.
Senast redigerad av Patchoulioud 2025-04-04 kl. 20:29.
Citera
2025-04-04, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaC75
Seriöst, nu räcker det med hatet mot Ola.
Att folk orkar hålla på, släpp det nu!
Det är liksom över en vecka sen… gamla nyheter.

Sen, är det bara jag som inte klarar av Niklas?!? Njae, visst de må vara gulliga Karin och Niklas men ärligt, dom är ju sååå tråkiga. Gäsp! Karin verkar go men Niklas känns sådär. Märks han är skådis!

Jag tycker tvärtom bättre om Niklas. Han verkar sympatisk och skojfrisk. Personligen har jag svårare för Karin. Orkar inte med hennes gaaarv och tycker hon är smådryg. Lite märkligt att inte fler tjejer fick Niklas som "favorit" i kappslarna. Niklas och Alicia verkade ju ha en god kompisrelation. Tycker inte heller det framgick riktigt vad det var som fick Niklas & Karin att falla för varandra i kappslarna? Relativt snabbt oxå. De hade inga djupa, personliga diskussioner som andra par, tänker på Krissy och Rasmus från förra säsongen tex. Inte utifrån vad som visades. Varför visades det förresten inget från deras tid i lägenheten?

Lite desperat oxå (i mitt tycke) att påbörja bebisverkstaden så snabbt med tanke på att de båda verkar ha levt som 2 supersinglar utan någon stadig partner vid sin sida senaste 10 åren (utifrån deras instagram att döma). Kan nog uppleva dom båda som mer kändiskåta än "gulliga". Niklas hoppas nog mest troligen på att LIB kan leda till ett uppswing inom skådespelarbranschen.
Citera
2025-04-04, 20:35
Medlem
Hahaha tänkte de med. Hon är för fixerad vid sex upplever jag. ” har inga trosor” sa hon vid första mötet. Och man märkte att dom hade sex fort.. killar tröttnar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvargman
Hahahaha
Alicia...
Jag VISSTE att hon skulle jaga Tims kuk.
Så fort experimentet är över kontaktar hon honom.
Hon har alltid gett mig slyn vibbar.
Ducka, spring.
Citera
2025-04-04, 21:59
Medlem
Citat:

Vi tycker olika helt enkelt 🙂
Citera
2025-04-04, 23:00
Medlem
Millie är såå söt när hon ler. Tycker hon ser superkvinnlig ut i ditt korta hår. Det är fjanteri att anse kort hår vara okvinnligt..
Tvärtom visar det nacke och huvudform på ett sensuellt vis och har man huvudform för det kan det vara riktigt vackert.
Och, igen, har nu sett Millie's fina leende.
Just saying.

Ola visar bara att han är ytlig. Han projicerar. Det är nästan lite passivt aggressivt när han talar om för Millie att han inte gillar hennes utseende.
Det har noll och intet med ärlighet att göra. Ej heller med autencitet.
Ärligt är det att tex säga: jag känner inte den här gnistan för dig, eller jag känner inte att du är rätt för mig, känner inte suget etc .

Typiskt nog blir alla män i programmet som är helt obekanta med Olas typ av retorik helt sålda och tycker han är det mest kloka som går i ett par skor.
Så pinsamt.
För den +som jag) som varit med i självhjälpsträsket, 12-stegsrörelsen etc, så känner man igen varenda grej och ord. Tex att humma, att använda stora "andliga" termer såsom "att landa i sig själv". Så pinsamt att tro att det där är ett tecken på autencitet.
Det är spirituella floskler. Ett slags fokonspråk som är till döden slentrianmässigt och tomt. Inlärt.
Men för en oinvigd,som aldrig hört människor prata så som i dessa sekter,så låter han som en gud, oerhört intelligent. Det kändes som om Oscar såg en slags pappafigur i honom.

Dessa människor förför och lurar människor ett de är klokare än vad de är genom sin inlärda vokabulär.

För en som varit där och lärt sig genomskåda skitsnacket så är det tydligt,ren och klar manipulation.
Han pratade bara om sig själv på ett indirekt och "snyggt" vis.
Tex när killarna snackade om hans storhet,så applåderade han( !).

Han yttrade inte en enda insiktsfull tanke eller sann ödmjuk insikt om desmdra deltagarna. Allt var endast relaterat till honom själv. Typ hans omdöme om Millie. Hans enda samspel var med sig själv och att återmanifestera bilden av sig själv, dvs att framställa sig själv som en stor och vis man. En ren lögn.

Och nej, vi är inte färdiga med Olas persona.

Sådana människor kan skada andra. Detta då de erbjuder en falsk personlighet, får människor som saknar erfarenhet av den här typen av person att lita helt på dem, närde inte är förmögna att verkligen se andra utan utnyttjar andra för att manifestera sitt falska jag. Det måste inte skada, men i vissa sammanhang kan en sådan person skada. Speciellt andra som inte lärt sig hålla garden uppe, utan,som tex Millie längtar efter kontakt och släpper garden.

Det slår mig att Ola inte heller var riktigt personlig med ngn i programmet,trots alla fina ord. De enda omdömen han fick var "en fantastisk man". Han visade noll sårbarhet
Senast redigerad av Ericcca 2025-04-04 kl. 23:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in