2025-03-20, 21:49
Medlem
coconutoils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllHailBoognish
Nej, det är inte överdrivet. Det är på tiden att vi pratar om den här sortens ”spirituella” personer som talar ner till alla som inte genomgått samma ”inre resa”, samtidigt som de själva visar väldigt låga färdigheter inom det de predikar kring för att känna sig speciella. Inte sällan är de Tomas Gunnarsson-figurer som bara rabblar klyschor, men ser sig själva som upplysta.

Dags att genomskåda deras bullshit.

Ärligt så förstår jag inte varför man tar åt sig så mycket. Deras livssyn drabbar inte mig. När jag var yngre kunde jag bli triggad av dessa individer men insåg att dessa personer oftast lever i någon slags cope för att orka leva.
Senast redigerad av coconutoil 2025-03-20 kl. 21:56.
Citera
2025-03-20, 21:52
Medlem
coconutoils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IdunLo
Nä det är inte överdrivet. Den typen av människor är direkt skadliga.

Återigen överdriv. Håll dig borta från dessa personer. Problem solved. Sekter finns alltid och kommer alltid finnas. Nu är detta en mindre skadlig sekt om man jämför med andra sekter.
I dagens samhälle så klassas alla som narcissister tydligen. Jag kan se att Ola har narcissistiska drag men är han fullblodsnarcissist? Tvek på den.
Senast redigerad av coconutoil 2025-03-20 kl. 21:55.
Citera
2025-03-20, 21:57
Medlem
IdunLos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coconutoil
Återigen överdriv. Håll dig borta från dessa personer. Problem solved. Sekter finns alltid och kommer alltid finnas. Nu är detta en mindre skadlig sekt om man jämför med andra sekter.
Sekten i ”Holy fuck”?? De utsatte människor för grova sexuella övergrepp och knäckte dem psykiskt. Har du ens sett dokumentären?

Jo, jag håller mig jävligt långt borta från alla former av sektmänniskor men nu är ju det här en tråd där man diskuterar de olika paren och Olas beteende är värt en egen analys. Du behöver ju inte läsa de inläggen.
Citera
2025-03-20, 22:02
Medlem
coconutoils avatar
Citat:
Sekten i ”Holy fuck”?? De utsatte människor för grova sexuella övergrepp och knäckte dem psykiskt. Har du ens sett dokumentären?

Jo, jag håller mig jävligt långt borta från alla former av sektmänniskor men nu är ju det här en tråd där man diskuterar de olika paren och Olas beteende är värt en egen analys. Du behöver ju inte läsa de inläggen.

Nej har ej sett dokumentären och det var inte den jag pratade om. Jag syftar allmänt på New age-sekten (ja det är en sekt). Har Ola varit med i denna sekt du pratar om? Eller är det baserat på rykten? Om han varit med i den så är det illa.

Jag förstår kritiken mot Ola men när man läser kommentarerna på hans Instagram så kan jag inte låta bli att tänka att de som skriver där behöver mer hjälp än Ola.
Senast redigerad av coconutoil 2025-03-20 kl. 22:05.
Citera
2025-03-20, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byxan81
När man ser din posthistorik så förstår man att du är i samma sekt som Ola, så då förstår vi varför du skyddar honom.

Jag är här för att diskutera hår, anknytningsstilar och främst narcissism. Ofta när personer blir utsatta för narcissism så hoppar alla andra narcissister på tåget för att normalisera narcissism och få det att växa. Men här sitter man som en bromskloss.

Det är en person som har många drag av narcissism. Men det är covert, versionen som flyger under radarn som många inte känner till.
Citera
2025-03-20, 22:10
Medlem
Ograsts avatar
Citat:

Bea och Ola är, enligt sig själva, de upplysta som har överseende med Milly som inte har kommit lika långt. Extremt obehagliga människor som inbillar sig att de har koll på sitt inre när de är emotionella tickande bomber.

Fast Olas trams fungerar inte på Milly. Hon är för helylle och stabil från en kärleksfull familj. Hon kommer säkert bli en bra fru till en man som är grundad på riktigt.

Mötet med Bea var extremt cringe. Milly borde hitta tillbaka till Oscar, de passar ihop.
Citera
2025-03-20, 22:12
Medlem
Byxan81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvampIhuvudet
Jag är här för att diskutera hår, anknytningsstilar och främst narcissism. Ofta när personer blir utsatta för narcissism så hoppar alla andra narcissister på tåget för att normalisera narcissism och få det att växa. Men här sitter man som en bromskloss.

Det är en person som har många drag av narcissism. Men det är covert, versionen som flyger under radarn som många inte känner till.

Men det är ju tydligt att du är av samma skrot och korn som Ola, nästan identisk, med tex ditt inlägg

"Försöker så gott jag kan för att komma tillbaka och rädda livet.

Studera psykisk hälsa och mina specifika problem, träning, kosttillskott, meditera, andningsövningar, promenera i naturen, skippa koffein, dricker citronmeliss-te några timmar innan läggning, kalldushar på morgonen, hålla mig i ketos, ta hand om signalsubstanserna och går privat terapi till någon som inte föreslår medicinering, gå upp tidigt och läggdags tidigt, se solen på morgonen och fötterna i gräset.

Ska sägas att jag mår skit 100% varje dag utan dessa men tar mig framåt när jag gör detta.

Vad har du för problem?"
Citera
2025-03-20, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grontita
Jag förstår inte hur eller varför Ola sökte till programmet. Är det inte bättre att han är ärlig om sin inlindade problematik. Vad har han själv haft för ”snuttefilt”. Kompisen Bea hade ju tydligen avverkat 12-stegsprogrammet otaliga gånger enligt sig själv.
Ola döljer uppenbarligen sitt förflutna i en otroligt skev bild av vad som är det ”rätta” för ett sunt och normalt liv i hans mening.
Milly säger det de flesta tänkte - man behöver inte säga allt man tycker eller tänker som kan såra bara för att det är ens egna sanning.

Olas stora snuttefilt är hans andliga persona som han har tagit sig an som bara en riktig gammal missbrukare gör. Milly kopplar av nån gång med godis i soffan och anklagas för att ha ett beroende. Medan Ola bär omkring på sina kristaller överallt, kan inte ens släppa taget om stenarna i intervjuerna, utan måste hålla i sin tutte kristallen som en 4 åring som inte slutat med napp ännu.

Millys snabba one liners mot Ola var ju det bästa med hela serien!!
Citera
2025-03-20, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coconutoil
I dagens samhälle så klassas alla som narcissister tydligen. Jag kan se att Ola har narcissistiska drag men är han fullblodsnarcissist? Tvek på den.

Dom känner igen varandra och online backar dom upp varandra. Ola hamnade i skottlinjen. I dessa program castar dom många narcissister och folk som är sårbara för narcissism. Dom som castar utsätter deltagarna för narcissism våld också. Ingen vanlig människa går in på någons Instagram och hatar på den för att vara annorlunda från normen.
Citera
2025-03-20, 22:16
Medlem
Ograsts avatar
"Bea" har skrivit en bok "Brustna själars paradis" om sin tid i en sekt som praktiserade tantrasex. Har Ola också varit medlem där? Han känns som en potentiell sektmedlem.

https://www.norstedts.se/den-tuffa-r...n-tantrasekten

Ola blir förövrigt rejält sågad på Reddit. https://www.reddit.com/r/loveisblindsweden/
Citera
2025-03-20, 22:23
Medlem
Man har ju stött på så många ”Ola” i sitt liv. De har läst två böcker och lyssnat på en podcast och tror dom är upplysta och vet något som ingen annan vet. Fullblodsnarcissist? Ja 100%
Citera
2025-03-20, 22:25
Medlem
Jag tycker att Milly är beundransvärd som tog sig igenom det här med Ola, utan att en enda sekund vackla eller göra avkall på sin personlighet, utseende eller små oskyldiga nöjen! Ola är nog van vid att kvinnor gaslightas enkelt och slår knut på sig själva för att passa honom (vilket de aldrig gör då han säkert ändrar reglerna hela tiden). Milly verkar ha en så trygg grund i sig själv, så fin kontakt med sitt inre och månar också om människor runt omkring sig, och djuren. Hoppas verkligen att hon hittar rätt man som kan älska henne som hon är värd!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in