2024-01-25, 06:12
Medlem
Krickerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skurresnurre
Konstigt att det sgs s olika.. r du inbiten rkare eller bara d o d/nybrjare, Airstrykeman? Har rkt i 15 r och senaste ren runt en 1,5-2g/dag. r det inte dunder kan en femma nstan g p en dag om jag inte hller igen. Behver oftast en ganska fet en fr o somna (ibland 2stk). Tror du den rcker?

Vill helst hlla mig till en molekyl i taget, dom har ingen indica med endast THC-JD vad jag kan se.

Sen r 300 bloss fan inte mkt fr typ 7-800. Vad r en fet holk, 40-50 bloss? 15 bloss s r man ju inte ens halvvgs iaf, p en holk
Du mste fanimej ha en gigantisk pipa.
Citera
2024-01-25, 07:32
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OdCaBo
Nu nr det kommit fram att thc-jd r HELT syntetiskt s tycker jag den hr trden br flyttas till vriga droger. Den handlar ju om en spice-substans (av mnniskan uppfunnen, rkar sl p cannabinoidreceptorerna). Inte en "alternativ cannabinoid" (naturligt frekommande, men artificiellt framstlld av cbd eller thc) som alla andra nya cannabinoider.
Har du kommit fram till det?
Citera
2024-01-25, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krickert
Du mste fanimej ha en gigantisk pipa.
Haha inte pipa utan HOLK som sagt - joint, spliff, ja du fattar, hoppas jag 😅 och dom kan vara gigantiska ibland ja hehe. Men ven den minsta holken har ju minst 20 bloss
Citera
2024-01-25, 08:10
Medlem
KillingSpres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapunx
Har du kommit fram till det?
Du vgrar inse trots allt? Fanns samma folk p spice tiden som vgrade inse, men fortstt du rk
Citera
2024-01-25, 15:14
Medlem
Krickerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skurresnurre
Haha inte pipa utan HOLK som sagt - joint, spliff, ja du fattar, hoppas jag 😅 och dom kan vara gigantiska ibland ja hehe. Men ven den minsta holken har ju minst 20 bloss
I mina kretsar(Stockholm) har holk alltid betydit pipa och s ven enligt wikipedia.

Men du rullar allts jointar som fem personer kan ta 10 bloss var av?

Hur mycket hasch/grs gr det t till en 50 blossarjoint d?
Citera
2024-01-25, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krickert
I mina kretsar(Stockholm) har holk alltid betydit pipa och s ven enligt wikipedia.

Men du rullar allts jointar som fem personer kan ta 10 bloss var av?

Hur mycket hasch/grs gr det t till en 50 blossarjoint d?
Men okej besserwisser. Vi fr vl se om fler tittar in hr och hller med mig, fr mecka en holk, ta en holk osv r vlknt slang fr JOINT. Sen va ni sa p 60-talet i fjollholm bryr jag mig inte s mkt om.

Ja? Vad gr du fr mini holkar? Jag rker oftast sjlv, men i ungdomen s passades en holk 2-3 varv med 3 bloss var. Kanske inte 50 bloss d en holk varmrks oftast nr man r fler. Men du fattar, frhoppningsvis. Fattar inte ens vrf jag svarar dig.

En fet holk med en 05a och en hel cigg i br resultera i ganska mnga bloss.
Herregud
Edit: till framtiden, Wikipedia r inte vrldens bsta klla d vem som helst kan skriva dr. Kan lika grna vara du som skrivit det fr att leka duktig
Edit2: k till DK s ska du f se p holkar, dr lgger dom 2 cigg o minst en gubbe i, ser ut som en jvla fackla. Minst 50 bloss p dom
Senast redigerad av skurresnurre 2024-01-25 kl. 15:31.
Citera
2024-01-25, 15:50
Medlem
MohinderHerbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CBDtillTHC
Grejen r att vi inte vet vad det metaboliseras till, eller de lngsiktiga effekterna av THC-JD. Vi vet inte heller vad som hnder vid en verdos.

inget THC-JD utvinns frn ngon plantan.

THC-JD framstlls helt syntetiskt. Jag gissar p att du tar 5-Octyl-1,3-benzenediol omvandlar det till CBG-Octo sen CBD-Octo och drefter fr du THC-Octo ( THC-JD).

Det kan vara lika skert som THC, fast vi har ingen aning.
Det finns en anledning till varfr det tar 5-10 r av tester innan man slpper en ny medicin.

Det kanske kommer fram om 10 r att THC-JD binder eller metaboliseras till ngon som gr att du inte kan f barn, eller dina barn blir CP. Eller va fan som helst. Kper du oknda nya droger s kan det vara s att du fr oknda nya bieffekter.

Bara fr att vara tydlig s har inte jag lst p om just THC-JD och uppmanar alla att lsa p innan man tar nya droger. S som samhllet r idag s fr man frlita sig p anekdotal information, upp till var och en vad man vljer att prva och inte prva.

Om nu THC-JD r ett derivat av en fytocannabinoid (som H4CBD och HHC-O) s ser jag det mer sannolikt att det skulle metaboliseras p liknande stt som andra fytocannabinoider, men sker kan man inte vara frens det har forskats p. Men under tiden s r det fortfarande inte spice/k2.

Att det r helsyntetiskt sger egentligen ingenting. Ett mne r ett mne oavsett vad. Man utvinner t.ex inte pencillin frn grnmgel och som ngon annan sa s utvinner man inte psilocybin frn cubensis. Det man kan ifrgastta med helsyntetiska produkter r om farliga restmnen frn syntesen fljer med, eller om andra mnen uppstr utan att det processas bort. Uppmanar att kpa ifrn serisa leverantrer som r ppna med labbrapporter fr att minska den risken.

Knner sjlv inte till ngon narkotisk drog som visat sig gra ngon steril eller att deras barn blir CP om man inte anvnder det under graviditeten s frstr inte varfr du hoppar till dem slutsatserna, frutom om du bara vill vara hyperbolisk. n mindre att fytocannabinoider skulle gra ngon steril, s skulle sga att det minskar chansen att derivat av fytocannabinoider skulle gra det.

Har mycket kritik mot dagens cannabis ocks. Den frdlas och blir starkare och starkare precis som vindruvorna som blir stare och stare. Lst en studie om att det hippies rkte var ngot helt annat n det folk tycker r schysst rka idag. Idag maximerar man THC och minimerar CBD, CBG, CBC med mera vilket kar bieffekter och hjer och risken fr mental ohlsa pga rkandet.

Ett frslag till Flashback skulle vara att gra ett separat forum fr alternativa cannabinoider. Frstr att det blir lite irriterande nr "Cannabis" fylls av trder som handlar om alternativa cannabinoider.
Senast redigerad av MohinderHerb 2024-01-25 kl. 16:01.
Citera
2024-01-25, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qalowlow
1ml = ~300 bloss, kickar relativt hrt p vissa, jag knde inte jttemycket, vet ej om det hr ihop med min tolerans ifrn vanligt thc.

Tyvrr finns det skillnad p bloss och bloss. Mina bloss r typ 3-4 p en
Citera
2024-01-25, 16:57
Medlem
Av alla cannabinoider jag testat har HHCO varit min favorit. Toppade ibland ven THC.
HHC gjorde mig bara snurring och konstig. THCP gav en fysisk ngest.
P vg att kpa en THCJD vape nu, terkommer med uppdatering
Det jag lskade med HHCO var att den smg p sig vldigt smooth. Nr det gtt typ 20 min bara man insg "Oj. Satan vad hg jag r". Inte som vanlig Thc dr man fr kicken direkt och det kommer som en 'chock', och sen blir man liksom mer hg i olika 'steg' som en trappa. HHCO var mer en graaaadvis upp- och nedtrappning. och produktiviteten kade, hrliga psykedeliska effekter ocks. Det farliga med hhco var dock att med tanke p att den inte slr p direkt s bara man 'vafan jag blir ju inte hg, lt mig ta 20 bloss till', och sen forsar det upp som en jvel

Iaf. har yet-to-find min absoluta favorit. Det bsta hade varit en cannabinoid dr gonen inte blir allt fr rda, dr hela ens ansikte inte blir 'hngigt' och man nstan somnar, utan bara en vldigt klar och skarp effekt.

Men vi fr se snart!
Citera
2024-01-25, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mjäll
Knner du till placebo-effekten? Det finns mer belgg fr den n fr att mnniskor fr psykoaktiva effekter av CBD, CBG, CBN, terpener osv. Det finns mycket sensationalism kring cannabis och "the entourage effect".

Fetade: Om det r samma mngd aktiva mnen s kommer det att ha samma rusverkan. Om terpener och andra cannabinoider n THC bidrar till att frndra effekten, s tillhr dessa de aktiva mnena. Du har inte ens begreppen klara fr dig.

Jag har frmodligen lst ungefr samma saker som du om dessa mnen, och vet vilka effekter de psts ge.Har ven bestllt och testat CBD, CBG, CBC och CBN samt frsts sttt p olika terpen-profiler. Min upplevelse r att dessa grejer inte knns nr man tar dem, och inte har ngon betydande pverkan p ruset av den starka drogen THC som rkar finnas i samma planta.

Ett stort behov av mysticism verkar finnas kring THC och cannabis, vilket kanske hnger ihop med sjlva ruset. Att sitta och spekulera in absurdum om sna hr petitesser r vl ett uttryck fr en typisk inrkt bekvmlighet. Det sistnmnda r jag frvisso lika skyldig till sjlv, ven om jag landar i en skeptisk analys. En annan faktor bakom hypen fr alternativa cannabinoider, terpener och "entourage effect" tror jag r behovet av att skapa en mer nyanserad, mindre narkotiskt prglad bild av cannabis i politiskt syfte. Min bestmda sikt r att saker ska vara tilltna fr att gynna personlig frihet och sjlvbestmmande, och inte fr att man lyckas framstlla dem aptitliga och rumsrena fr den breda massen.

Ja jag anser att det r placebo iaf. Fins ju ven mngder med. Vetenskapliga texter som slr hll p indica vs sativa skiten som dessa inrkta wannabe hippies gr runt och tror p. Dessa mnen existerar i s pass lga. Niver gent emot thc att dom antagligen inte spelar ngon som helst roll. Snubben snackar att man ej har koll p farmakoli. Hur mnga mnen som helst kan inte binda till vra receptorer liksom, vissa mnen har hgre affinitet och binder drmed hrdare n andra,

Enkel googling p mnet vissar skit som.

"For decades, marijuana growers, sellers, and consumers have classified strains as "indica" or "sativa" to explain the type of effect they would have when consumed.
But that classification system was faulty to begin with, and the advent of molecular testing proved that there is no sense in splitting them up into indica and sativa."
Senast redigerad av Bobthebear 2024-01-25 kl. 17:19.
Citera
2024-01-25, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ryzz4lajf
Av alla cannabinoider jag testat har HHCO varit min favorit. Toppade ibland ven THC.
HHC gjorde mig bara snurring och konstig. THCP gav en fysisk ngest.
P vg att kpa en THCJD vape nu, terkommer med uppdatering
Det jag lskade med HHCO var att den smg p sig vldigt smooth. Nr det gtt typ 20 min bara man insg "Oj. Satan vad hg jag r". Inte som vanlig Thc dr man fr kicken direkt och det kommer som en 'chock', och sen blir man liksom mer hg i olika 'steg' som en trappa. HHCO var mer en graaaadvis upp- och nedtrappning. och produktiviteten kade, hrliga psykedeliska effekter ocks. Det farliga med hhco var dock att med tanke p att den inte slr p direkt s bara man 'vafan jag blir ju inte hg, lt mig ta 20 bloss till', och sen forsar det upp som en jvel

Iaf. har yet-to-find min absoluta favorit. Det bsta hade varit en cannabinoid dr gonen inte blir allt fr rda, dr hela ens ansikte inte blir 'hngigt' och man nstan somnar, utan bara en vldigt klar och skarp effekt.

Men vi fr se snart!

Uppdatering #1: 15 min. efter tv bloss - knner mig lite lttare i huvudet, lite mer 'flyg/flytande', lite mer optimism och motivation. Men det kan ju ocks vara endorfinerna efter att jag joggat frn affr till tuben
Citera
2024-01-25, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ryzz4lajf
Uppdatering #1: 15 min. efter tv bloss - knner mig lite lttare i huvudet, lite mer 'flyg/flytande', lite mer optimism och motivation. Men det kan ju ocks vara endorfinerna efter att jag joggat frn affr till tuben

Uppdatering #2: 20 min. (ff. 2 bloss) - sitter p tget och tittar omkring mig, ser allt omkring men det knns nd distant p ngot vis. Som om jag har en osynlig skld runt mitt huvud. Knner mig dock mindre 'identifierad' med Mig, har mer blivit en del av allt annat, fast fortfarande distant p det vis att andra inte r sina egna personer utan bara frger och former/medvetande.

Edit: en annan grej jag vill tillgga ang. HHC-O r att jag blir mer extrovert och 'clever/witty'. Frsker inte kra upp regnbgar i mitt egna arsle nu men oftast r jag rtt introvert och tystlten. Nr jag rkte HHCO kndes mina ord som guld, fick folk att skratta hela tiden osv. Imo. den bsta effekten
Senast redigerad av Ryzz4lajf 2024-01-25 kl. 17:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in