Citat:
Ursprungligen postat av
daciasandero
Vi har en relativt ny men billig bil av märket Dacia Sandero. Vi är stolta över att bilen är billig, lättskött och fungerar lika bra som dyrare märken. Hur tänker ni som ibland tom tar lån för att kunna köpa dyra bilmodeller när det finns billiga bilar som också går på fyra hjul i den riktningen man kör, liksom ni gör?
Skäms folk för att köra billiga bilar eller hur kommer det sig att många väljer dyrare bilar än vad de behöver? Är det ändå inte ganska pinsamt att komma i en Jaguar, Limousine eller Porsche. Vad tycker ni? Till vad vill ni att "överflödiga" bilar ska leda?
Jag bryr mig inte om vad mina grannar eller andra tycker om våra bilar.
Har en Mini Cooper SE, Tesla Model 3 AWD/LR, och BMW 530E Xdrive. Dvs varken lyxiga/dyra, men inte heller billiga/sunkiga. Lite medelklass och "lagom" över de, och sticker inte ut åt något håll. Men det är inte medvetet. Skulle lika gärna kunna ha en dyr Ferrari (kikar på läge efter en fin klassisk 458) eller Porsche (varit nära att köpa en), men skulle lika gärna kunna ha en skrotig gammal krockad Volvo utan att skämmas. Bryr mig helt enkelt inte om vad andra tycker, så länge jag själv är nöjd.
Kan tvärt om tycke det skulle var lite kul att ha en gammal skrotbil för att reta någon (alla här i området har nya bilar), eller en exklusiv Ferrari (för att reta ängsliga sossar som är avundsjuka).