Citat:
Ursprungligen postat av
GolofKustafsson
Hur mycket vanligare tror du att det är att vara som du påstår V är kontra falska tillvitaren Putinhater? Det räcker inte med att det är dubbelt eller trippelt så vanligt för att man ska köpa målsägandes historia utan objektiv bevisning och samtidigt ha ett rättssäkert system.
Titta själv på statistik. Våldtäktsanmälningar/år är cirka 4000.
Hur många anmäler andra för brottet falsk anklagelse? Det är så pass få att det inte ens förts statistik kring detta brott, vad jag kan se. Men det förekommer falska tillvitelser!
Två unga tjejer dömdes för det. De hade anklagat en gubbe för våldtäkt och erkände sedan att det var falsk anklagelse. Sedan har vi Lam*bertz-kvinnan som har falskt anklagat minst två män (om jag inte missminner mig). Två kända fall av falsk tillvitelse.
Och så ser vi till våldtäktsärenden, som ingen kan bortse från att det faktiskt handlar om våldtäkt.
Hagamannen, Örebromannen, Södermannen, Nytorgsmannen, And*ers Ek*und, alla överfallsvåldtäktsförövare etc. Lägg därtill alla pedofilärenden. Så har vi en jädra massa bevisade sexualbrott.
Redan där ser du att det är mycket vanligare med bevisad våldtäkt än med bevisad falsk anklagelse.
Sedan finns det förvisso falsk anklagelse, där
ingen gärningsperson pekas ut. Kan vara en person som vill ha uppmärksamhet och säger sig ha blivit våldtagen, men där det varken finns en gärningsperson eller ens tecken på sex. Kan vara en person som vaknar upp full utan underbyxor och tror sig blivit våldtagen, fast vid närmre kontroll så märks att det inte är så. Osv. Varje år anmäls x sådana "våldtäkter" där det inte ens förekommit sex. Och där det inte finns någon utpekad gärningsperson. Kring sådana ärenden finns det statistik, men jag har inte siffrorna i huvudet nu.
I detta fall har det både förekommit (frivilligt eller icke frivilligt) sex. Och det finns en utpekad gärningsperson.
Kring V verkar det även florera rykten om att han inte alltid behandlat kvinnor så bra sedan tidigare... Exakt vad dessa rykten handlar om vet inte jag. Men indikationer finns. Att målsägande och hennes kamrat kallar honom för "fuckboy" är väl en sådan sak. En "fuckboy" är en man som är egoist och skiter i kvinnors känslor. Kan man sammanfatta det hela. Inte alls säkert att en fuckboy förmår att våldta andra,
men en full och kåt fuckboy som får ett nej, där kan man ju undra hur en sådan reagerar........... Om han har för vana att skita i kvinnors känslor och bara gå efter eget huvud.
Finns
inga indikationer på att målsägande skulle vara någon som springer runt och falskt tillvitar andra. Hennes vänner tror även benhårt på henne. En av hennes nära vänner som målsägande känt länge, tar tom. tåget ner till Gbg när hon får reda på våldtäkten... Hade målsägande varit en sådan som strödde falska anklagelser omkring sig så tror jag
knappast att hennes vän reagerat så. Vännerna verkar må riktigt dåligt över det som hänt målsägande. Första vittnet som träffar henne verkar bryta ihop själv (vilket är lätt att göra om någon man verkligen bryr sig om mår riktigt dåligt och har varit utsatt för ett fruktansvärt trauma).
Men sådana här personporträtt hör inte hemma i en rättegångssal, utan där ska man objektivt studera fallet. Men frågar du mig, såhär i en debatt på FB. Så säger jag att målsägande inte alls verkar vara typen som falskt tillvitar folk. Utifrån hur vännerna reagerar när hon berättar om våldtäkten. Den omedelbara uppslutningen kring henne, visar på att detta är en mycket ovanlig situation kring målsägande.
Det vittne som är vän med V. Ger faktiskt ingenting som är till nytta för V... Snarare tvärtom. Hon beskriver hur hon ringde honom och att han berättar att han haft sex med målsägande, men att det "inte var så bra". Nej, tacka fan för det, när hon inte ville! Sedan kan han skylla på att hon var plaskvåt, hur mycket han vill. Rodnaderna i slidväggen talar mer för att hon inte alls var så värst plaskvåt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Putinhater
Okej men om jag nu är det som du påstår så känner jag också igen en annan sådan när jag ser en och målsägande i detta fallet är en uppenbar sådan. Hon deltar aktivt i sexet utan att varken våld hot eller tvång förekom, inte heller var hon i en särskilt utsatt situation, hela påståendet om att hon gjorde det för att hon är rädd är en uppenbar efterhandskonstruktion.
Tingsrätten har som vanligt en enorm bias till förmån för målsäganden. Jag har aldrig sett en tingsrätt skriva att målsäganden inte är trovärdig hur krystad och långsökt deras version än är, de sovande pensionärerna i tingsrätten klarar bevisligen inte av att bedöma trovärdigheten det är detta fallet ett lysande exempel på
Nej, det är snarare så att du projicerar ditt eget sätt att vara på, på andra. Du är en falsk tillvitare i själ och hjärta, men kan inte själv leva ut det. Så nu ser du falska tillvitare där de
inte finns, för att på något sätt få utlopp för ditt eget falskt tillviteri genom dem. Och dessutom tar du det ett steg ännu längre: kunna svärta ner dem hårt (istället för att behöva möta ditt eget mörker). Erkänn för dig själv att detta handlar om dig. Och
inte om målsägande.
Läs domen igen. De för ett analytiskt resonemang kring detta med om det skulle finnas annan anledning för målsägande att anmäla V för våldtäkt, än en faktiskt våldtäkt. Och de bedömer att det
inte gör det. Att det faktiskt är en våldtäkt målsägande varit utsatt för. Som sagt: läs domen och se deras analys. Du tycks ha missat den.