Citat:
Ursprungligen postat av
TomatKungen
Ordet fuckboy är en person som är egoist och skiter i andras känslor. Och ja: vill ha sex, men inte förhållande.
Nu var målsägande inte intresserad av Vi*king. Inte intresserad av förhållande med honom. Inte intresserad av sex med honom. Så för henne var det ju ingen fara att han var en "fuckboy", då det är värre för en kvinna som kärat ner sig i en fuckboy. Som kompis/klasskamrat så spelar det ju föga roll om han är "fuckboy", incel, oskuld whatever. Han skulle ju bara sova på hennes golv ändå.
Hon såg honom mer som en kompis/klasskamrat. Och då var ju hans fuckboy-het obetydlig för henne. Hon tänkte att han kunde få sova på hennes golv. Det var allt. Men hon ångrade sig, för hon ville egentligen inte ha dit en fuckboy (egoist) som hon knappt känner.
Finns flera olika betydelser av vad "fuckboy" betyder. Men den gemensamma nämnaren är att det är en egoist som skiter i andras känslor/om han sårar andras känslor.
https://afrotjejen.se/fuckboy/
https://veckorevyn.com/nyheter/livsstil/11-typer-av-fuckboys-som-vi-alla-stott-pa/
Vi*king visade sig vara mer än "bara" en egoist.
Absolut, jag håller med om att en Fuckboy är en egoist som inte bryr sig om andras känslor, i den aspekten att han kan säga han älskar en tjej, att han vill ha förhållande, få en tjej att tro att han vill vara tillsammans med henne när hans enda avsikt är att ha sex, där är den egoistiska och känslobiten.
Men att ta det som att en person som är egoist och inte bryr sig om andras känslor betyder att den personen gör vad han vill mot den andra personen, inklusive våldta osv.
Nästan som att säga att alla som är egoister och som inte bryr sig om andras känslor är våldtäktsmän eller mördare, när så inte är fallet.
Det jag menar, från att ha läst förhöret där dom nämner att Viking är en fuckboy, så tolkar jag det (baserat på min uppfattning av ordet fuckboy och dom sammanhangen jag hört det ordet) så är det när tjejer har pratat om killar som har varit oseriösa, som bara varit ute efter sex och om en tjej har sagt till en annan tjej att "den killen är en fuckboy" så är det för att varna den andra tjejen om att den killen har legat runt en massa och om den tjejen TROR att han är seriös med henne, för att han (som jag skrev tidigare) har kanske sagt att han tycker om henne eller är ute efter förhållande, så är fallet inte så.
Men det har inte använts för att varna tjejer för att killen kommer göra vad han vill med en tjej eller våldta, snarare en varning till tjejen så hon vet att det är bara sex han vill ha, inget annat.