Citat:
Ursprungligen postat av
Fiffiniffi
Citat:
Och oavsett, det har ingen som helst juridisk betydelse i detta fall.
Klart det har. Om MÄ uppvisar onormalt beteende talar det emot våldtäkt. Vilket du mycket väl vet om, det är därför du envisas med att det är normalt. Kan vi inte bara vara ärliga med varandra?
Tala inte om för mig vad jag vet. Du får stå för din uppfattning. Min syn på den juridiska relevansen av att målsägande möjligen hade en odefinierad relation med en tredje person är densamma som tingsrätten ger uttryck för i domen.
Eftersom du inte håller med så får du gärna förklara vilket specifikt rekvisit i våldtäktsbrottet som du anser påverkas av den omständigheten. Jag förstår inte den kopplingen utifrån ett juridiskt/logiskt resonemang.
Citat:
Rodnader, ja. Rodnader är ju 100 % garanterade redan efter ett 2 h långt frivilligt samlag. Du skrev "märken", det förde tankarna till riktiga skador. Men ok, då är jag med. Frågan kvarstår: Varför är det inte värre skador? Handen på hjärtat, visst fan hade du förväntat dig värre skador utifrån hennes berättelse?
Handen på hjärtat så har jag ingen klar uppfattning. Jag är inte gynekolog. Det som talar för att händelsen skulle kunna ske utan allvarliga skador:
- slidan är väldigt elastisk och töjbar för att en bebis ska kunna passera
- vi vet inte hur lång eller grov penis GM har
- ingen av parterna vittnar om att det skulle ha förts in några föremål i slidan
- att kvinnor kan genomföra långa samlag utan påtagliga skador anser jag oomtvistat.
Vid en biopsi är det inte otänkbart att man skulle kunnat se mikroskopiska skador eller slitage på vävnaderna men någon sådan gjordes veterligen inte. Jag killgissar eftersom jag saknar den kompetensen. Tror inte heller att biopsi är standard vid misstänkt sexualbrott.
Om parterna hade vittnat om ett hårdare fysiskt motstånd så hade jag absolut förväntat mig mer skador.