2024-01-07, 23:00
Medlem
Norrbagg79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marcandrew
Stämmer det verkligen på båda könen?

Jag har läst och hört att ju mer framgångsrik i yrkeslivet och utbildad en man är desto mer barn brukar de ha.

Samtidigt så har högt utbildade och framgångsrika kvinnor minst antal barn av alla kvinnor.

Och de som har allra minst barn är de män som befinner sig på samhällets botten.
Precis, framgångsrika män får ofta flera barn med flera kvinnor, gärna också senare l livet.
Men ser man til medelsvenssons så får ofta dom som inte borde haft barn flera barn, forskning visar att världen blir genetisk dummare. Jobbar i skola och ser det är dom som har problemer i livet som skilsmissor, dårlig ekonomi osv som får många barn som också har en del problem som ADHD osv.
Citera
2024-01-07, 23:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nordoxen
Mja men inte många män som väljer att skaffa barn när de passerar 40. Är väl inte så lockande att komma till studenten som en gammal pensionärsgubbe. Dessutom få 40+ som lyckas hitta betydligt yngre kvinnor som fortfarande är fertila och är på ens mentala nivå.

Jag säger att den möjligheten finns för män, inte för kvinnor.

Fenomenet är såklart kopplat till hur stor ens plånbok är också
Citera
2024-01-07, 23:07
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HanSomForsvann
Jag och tjejen har valt att avstå barn då vi anser att det saknas ett vettigt samhälle att leva i. Det duggar tätt med otäcka sociopater såsom de två användare jag citerar här nedan. Vi vill inte utsätta barn för dessa människor och deras avkomma. Det finns givetvis fler argument såsom lokal trygghet och stundande krig men framförallt är det pga folk som dessa två herrar nedan. Vi bor och verkar i de lite "finare" delarna av Stockholm så vi träffar på såna här typer hela tiden, både i jobbet och ute i svängarna. Vi söker oss mot landsbygden och hoppas på det bästa givetvis men i dagsläget är det alltså barnlöst.

Mvh

Du är alltså rädd för människor och otrygghet och väljer därför att inte skaffa barn.
Ditt inlägg fick mig att skratta, kom att tänka på hundar som blir rädda när de pruttar.
Stackars ofödda barn, vars pappa var för rädd för att ens skaffa det.
Sen tror jag det där troligen är någon sorts inre rationalisering. Man behöver en anledning för sig själv för att motivera ett sådant definitivt och terminalt beslut.
Citera
2024-01-07, 23:10
Medlem
Norrbagg79s avatar
Dom som får många barn tänker med det mellan benen, dvs dom styrs mera av biologins drifter medan dom som inte vill ha barn vil jag påstå tänkar mere med huvudet. Människa som djur vs civilicerad människa?
Citera
2024-01-07, 23:15
Avslutad
En del resonerar att andras barn kan man skita i när man dör, de kvittar och kan brinna då de ändå är framknullade av någon annan och därmed per automatik bastarder. Men om de har egna så kan föräldrarna aldrig lämna världen med ro.
För mäns del bestämmer nog kuken. Om den får vänta länge, en månad varje gång, så är världsrekordet undertill slaget flera gånger.
Citat:
The record for the farthest ejaculation is Horst Schultz. He achieved 18 ft and 9 inches (6 meters!!!) The ejaculation speed was 42.7 mph. Woah.
Citera
2024-01-07, 23:20
Medlem
Prempions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stina2017
Rätt våghalsiga angående framtiden och omvärlden
Fråga Hitler, Löfvén och Angela Merkel
Löfvens biologiska föräldrar kunde inte ta hand om honom så han växte upp i en fosterfamilj. Inte så konstigt om man inte vill ha biologiska barn med den bakgrunden. Det finns en rädsla för att föra det onda arvet vidare.
Citera
2024-01-07, 23:20
Medlem
Norrbagg79s avatar
Norska filosofen Peter W. Zapffe menade att människan har blivit för intelligent, och att naturen och tillvaron inte kan tilfredsställa vårat behov av en mening med livet och odödlighet. Detta gör människan förtvilad och han menade vi borde slute förplanta oss och låta det bli tyst på jorden efter oss.
https://en.wikipedia.org/wiki/The_Last_Messiah
Senast redigerad av Norrbagg79 2024-01-07 kl. 23:31.
Citera
2024-01-07, 23:25
Medlem
ValkPaddas avatar
Själv är jag för osäker på mitt eget psyke.

Jag har vänner, bra jobb, oftast fint hemma osv, men jag har för många dippar för att en unge ska ha det bra med mig.

Sen får man ju lova att man inte kommer ta sitt liv, vilket jag inte vet om jag kan hålla.
Citera
2024-01-07, 23:26
Medlem
Nordoxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toeknee
Ha ha, jag tänkte lägga till den. "Peter-Pan"-män som aldrig växer upp. Spenderar all sin fritid med att spela datorspel och dricka öl på helgerna.

Jag håller med dig! Är det något Sverige och världen behöver så är det bra och intelligenta människor med sunda värderingar.

haha exakt Peter-Pan män (ska börja använda den termen) med eller utan psykiska besvär i kombination med feministiska "karriärkvinnor", där har vi förklaringen till varför vi ser så många barnlösa över 35+.
Citera
2024-01-07, 23:31
Medlem
Prempions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toeknee
Det är också intressant att läsa människor som "valt bort barn" rationalisera sina beslut. "Världen är ond", "världen behöver inte fler barn", "framtiden ser mörk ut".
Enligt psykoanalytikern Erik Eriksson så är det upplevelser från födseln till 18 månaders ålder som bestämmer om en person litar på eller misstror omvärlden resten av livet.
Citera
2024-01-07, 23:37
Medlem
BewilderedHulders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordoxen
Mja men inte många män som väljer att skaffa barn när de passerar 40. Är väl inte så lockande att komma till studenten som en gammal pensionärsgubbe. Dessutom få 40+ som lyckas hitta betydligt yngre kvinnor som fortfarande är fertila och är på ens mentala nivå.

I min släkt är särkullsbarn ganska vanligt just på just svärdsidan. Min pappa, morfar och morfars far. En kvinna i närmare släktled.
Citera
2024-01-07, 23:41
Medlem
idiamindadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
De jag känner, snåla.. egoistiska.. väldigt svag empati för andra människor.. Det enda som är viktigt är de själva. å att alla skall tycka som dom. De umgås inte ens med andra som har barn.

Och. De tycker inte om hundar eller andra djur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in