• 1
  • 2
2024-01-06, 11:35
Medlem
Tycker alla borde komma med anekdoter och exempel på hur företagen krymper och försämrar produkter för att göra de billigare.
Jag är först ut, chips var ALLTID 300g förr. Nu är det 280g och sånt skit. .
Citera
2024-01-06, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ministaty
Tycker alla borde komma med anekdoter och exempel på hur företagen krymper och försämrar produkter för att göra de billigare.
Då är du nog inte så gammal! Chips var alltid 200g, sedan fanns stora påsen, som var 300g, men den sålde nästan aldrig.
Citera
2024-01-06, 11:48
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kamreren
Då är du nog inte så gammal! Chips var alltid 200g, sedan fanns stora påsen, som var 300g, men den sålde nästan aldrig.
Då minns du inte magnum colan på 3 liter som fanns på 80-talet.
Citera
2024-01-06, 11:52
Medlem
Citat:

Haha ja precis. 300 är ju "big bag".

Citat:
Ursprungligen postat av Ministaty

Det låter ju ganska nyttigt. Det är tillräckligt med kalorier i en påse för 280g också. Problemet med chips är ju att man (jag i alla fall) kan äta precis hur mycket som helst. Så mindre påse är ju bättre.
Citera
2024-01-06, 11:54
Medlem
S.O.Stolps avatar
Det jävliga är ju att man inte märker det. Man köper en magnumglass och tänker fan, var inte denna större förut? Men man har inga bevis för vem fan sparar gamla glasspapper?

Och så är det över hela linjen. Det mesta blir dyrare samtidigt som man får mindre. Ett sniket jävla beteende. Hoppas det kommer fram grejer i den här tråden man kan bojkotta
Citera
2024-01-06, 11:55
Medlem
Beisskorbs avatar
Citat:

Och den lilla var på 100g.

På den tiden då inte alla jävla chips var "sourcream"
.
Citera
2024-01-06, 12:02
Medlem
Pizzan blev mindre ifjol. Diametern, alltså.
Citera
2024-01-06, 12:10
Medlem
Klas-Vegass avatar
Kaffet blev ju 450g plötsligt.

Men det stora problemet är antagligen att svensson inte märker av det.

Veckans lokalblad erbjuder nämligen lithells "middagskorv" till extrapris. Falukorv som är för dyr för att tillverka har blivit "middagskorv". GB glass består nu mer av ärtprotein istället för mjölk. Värst är det antagligen bland alla nya utspädda "matfettsblandningar" som folk köper.
Citera
2024-01-06, 12:15
Medlem
Indian Bruce Lis avatar
Triumf Glass krympte byttstorleken från 2l till 1,75l samt höjde priset med 50%.
Citera
2024-01-06, 12:18
Medlem
anarquistens avatar
Det som stör mig ännu mer än företagens idiotförklaring av oss konsumenter, dvs. att de utgår från att vi inte ska märka nåt när de plötsligt minskar innehållet, är att kvalitén överlag har blivit jävligt mycket sämre på många produkter. Förmodligen pga. leveransproblem och att företagen därför börjat experimentera med alternativa ingredienser vilket resulterat i att många produkter numera smakar skit tyvärr.
Citera
2024-01-06, 13:08
Medlem
Mindre kött på restauranger - biff, köttbitar o f f a i stuvningar
Citera
2024-01-06, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Mindre kött på restauranger - biff, köttbitar o f f a i stuvningar

Har också upplevt detta.
Man får mer pasta, potatis, ris och mindre av köttet.

Äter jag ute så blir det enbart där de har buffé.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in