2024-01-05, 18:57
Medlem
Cameleonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexenomen
Den var ett resultat av övermedicinering, fysisk inaktivitet och övervikt. Allt detta bidrog till ett kraftigt försämrat psyke. Jag säger inte att hon aldrig skulle tagit någon tablett. Men istället för att skriva uppmärksamhetssökande och självömkande böcker så kunde hon börjat träna ordentligt. Sluta dricka sprit och röka. Då hade hon nog levt idag.

Viktigt att notera detta. Annars är det fake news.
Ok, upp med bevis Mr manschauvinistisk
Citera
2024-01-05, 18:57
Medlem
plommonstups avatar
Citat:
Hon borde kombinerat medicinerna med fysisk aktivitet i stor volym, istället för mediciner kombinerat med sprit, läsk och cigg.

Din specialpsykiatriska spetskompetens är verkligen häpnadsväckande.
Citera
2024-01-05, 19:05
Medlem
Så sorgligt detta.finns inte ord...så fina systrar..all denna tragedi
Citera
2024-01-05, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Sluta sprid lögner!

Edit: Du överdriver grovt!
Nej det är ingen överdrift...
Helt sant .
Citera
2024-01-05, 19:08
Medlem
montevideos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thunder-Road
Ja, det ör ju så, Marie Linds man Magnus (Limpan) gick bort den 28 dec, bara en vecka sedan. Jag tror hon gav upp, antingen dog hon av chock eller brustet hjärta (man kan göra det, det heter något speciellt). Annars avslutade hon det själv. Kanske medvetet eller omedvetet.

Jag tror att du tänker på takotsubo cardiomyopathy.
Citera
2024-01-05, 19:12
Medlem
Zaedrewss avatar
Den hon älskade dog förra veckan, hon en vecka efter. Ganska vanligt men något för ung för det dock. Att dö av sorg. Hennes egen hälsa kanske inte var så bra den heller.
Citera
2024-01-05, 19:16
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsGossip
[/b]

Hur menar du nu?
Jag får tycka att det är konstigt att ett syskon inte vill vara offentlig näre resternade är det i en familj även om det är vanligt, och jag frågar mig om hon har mycket kvar att leva för
Citera
2024-01-05, 19:18
Medlem
flesh-flutes avatar
Citat:
Varför?

Eller menar du att hon var smal och inte tjock?
Att hon levde hälsosamt och inte ohälsosamt?
Att hon motionerade regelbundet?

Det är väg högst relevant om det rör sig om ett självmord att fråga sig hur personen i fråga levde och hur personen vardag såg ut?

Det är klart att ens sätt att leva påverkar. Exempelvis ökar fysisk inaktivitet och höga skulder sannolikheten något enormt att en person ska begå självmord. Är det då inte relevant?

För att du ska slippa älta din fixering i tråden ytterligare föreslår jag att du tittar på hur personen såg ut strax innan sin död. Som en helt vanlig svensk tant. Det vill säga ungefär som du gissningsvis kommer att se ut om ~ 30 år.
Citera
2024-01-05, 19:18
Medlem
Dharmabums avatar
Marie var, precis som Josefin, en klart lysande begåvning med mycket värme. Att det rör sig om självmord är av flera anledningar som nämnts i tråden ganska givet. Som någon var inne på så finns det, mitt i det sorgliga, något starkt och äkta i att hon så att säga slog följe med sin man.

Citat:
Den var ett resultat av övermedicinering, fysisk inaktivitet och övervikt. Allt detta bidrog till ett kraftigt försämrat psyke. Jag säger inte att hon aldrig skulle tagit någon tablett. Men istället för att skriva uppmärksamhetssökande och självömkande böcker så kunde hon börjat träna ordentligt. Sluta dricka sprit och röka. Då hade hon nog levt idag.

Viktigt att notera detta. Annars är det fake news.

Hur menar du när du skriver att hennes böcker var uppmärksamhetssökande och självömkande? Kände du henne så bra att du kan bedöma hennes motivation? Menar du att det alltid är självömkan som ligger bakom ett verk som behandlar eget lidande? Är det en del av den mänskliga erfarenheten som ska förtigas? Kan det inte ha ett värde för andra att läsa om varför livet blev som det blev? Varför skulle hon börja träna för må bättre (som om det vore en patentlösning) om hon sedan gammalt inte ens ville leva? Du framstår som en empatilös och patetisk provokatör.
Citera
2024-01-05, 19:43
Medlem
Bra varken hon eller systern fick barn.
Citera
2024-01-05, 19:49
Medlem
Citat:
Hon borde kombinerat medicinerna med fysisk aktivitet i stor volym, istället för mediciner kombinerat med sprit, läsk och cigg.

Jag kan ha fel men det låter inte som du mått så dåligt att du övervägt att ta dit liv. Jag har själv återkommande depressioner och trots att jag tränar mycket hjälper det inte när det är som värst. Senaste gången var något år sedan. Mådde riktigt riktigt dåligt trots att jag att jag de senaste tre veckorna sprungit 27 mil totalt. Ja, träning hjälper, men det kanske inte är tillräckligt. När man är i skiten så är det enklaste svårt.
Citera
2024-01-05, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Jag får tycka att det är konstigt att ett syskon inte vill vara offentlig näre resternade är det i en familj även om det är vanligt, och jag frågar mig om hon har mycket kvar att leva för

Har väl inte sagt nåt om att du inte får tycka det?
Jag reagerade på hur du formulerade dig.."nu är det tänkt att hon inte ska begå självmord"
Jag förstod inte hur du menade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in