2024-01-05, 22:32
Medlem
QueenKoralls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wellwellwell
Alltså vad fan får man ut av att sitta i en tråd som handlar om en människas sorgliga dödsfall, och håna vederbörande och kalla den för diverse öknamn o s v.

Vilka otroligt små människor. Vem gör sådant? Helt obegripligt.

Jag kände inte Marie men hon verkar ha levt ett delvis olyckligt liv med depressioner, systerns död osv. Men även lyckligt då det sannerligen inte är alla förunnat att hitta den verkliga kärleken som hon gjorde i Magnus. Och lyckan som hon hittade i musiken.

Vem fan är ni som sitter och hånar Marie och hennes syster, fy vilka sorgliga individer ni är. Marie var ju en artist och musiker som var älskad av hela svenska folket, och skrev många låtar, varav den hon skrev med Benny Andersson fortfarande hör till en av de mest älskade och spelade låtarna på svenska.

Stör det er ”hatare” att hon var älskad och folkkär kanske?

Fy fan.

Sanna ord.. Hån och åtlöje hör inte hemma i detta sammanhang 🫶 Lite Kärlek i tanken mår alla bra av istället 🫶
Citera
2024-01-05, 22:33
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fantomsmurfen
Jag tror att orsaken snarare främst är av respekt för de anhöriga. Finns inget värre traumatiskt sätt att förlora en anhörig än genom självmord (kanske med undantag om man känner till att den anhörige var döende i en svår somatisk sjukdom).

Eftersom hon gick bort igår finns det ju ingen obduktion än, och tog hon tex tabletter så är det ju svårt att veta dödsorsaken innan.

Så jag tror ingen vet i nuläget mer än kanske hennes familj och jag tycker också vi behöver prata mer om psykisk ohälsa men självklart måste närmast anhöriga godkänna det.
Jag hoppas iom hennes egen öppenhet om det att man kanske kan försöka få bort stigmat.. Fast på ett annat sätt spelar det ju egentligen ingen roll. Förändrar ju inte faktumet att hon är död.

Och som sagt man tänker ju intekladt när man går in djup i dessa tankar men på samma sätt hon kände sådan enorm skuld för sin systers död Om det var så att hon tagit livet av sig så blir det lite samma mot sina övriga syskon. Tex hennes syster som hon firade nyår med..

Nej usch detta är verkligen tragiskt, tittade på avsnitt 7 och 8 säsong 12 på så mycket bättre. Rekommenderar det. Där säger hon, jag känner lycka tror jag. Då inser man hur det kanske inte var en vanlig känsla hos henne.
Citera
2024-01-05, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexenomen
Fysisk inaktivitet och grav fetma ökar risken för självmord och psykisk ohälsa något enormt. Högst relevant.
Människa är så okunniga många gånger men de flesta gånger är de faktiskt mer rent ut sagt korkade och okänsliga.
Det är väl ändå ganska uppenbart att hon ”tagit sig själv av daga” då hennes älskade make dog bara 7 dagar innan henne.
Om hon haft psykisk ohälsa så var det nog inte ett svårt val för henne att ta dig själv av daga då hon upplevde att livet tappade all sin mening. Hon hade redan en sorg så stor, så stor… hennes älskade syster gick samma väg som säkert även hon själv valde som avslut..
Önskar henne all sinnesfrid hon kan få och vill tacka henne för allt vackert hon har skapat under sin tid på jorden.
Vill till sist tillägga, vad är det för stort fel på mänskligheten i dag? Som väljer att sitta och spekulera om andra människors öden och liv?!
Människan är ofta sjuk och verkar inte ha så mycket annat att roa sig med..
Allt gott.. låt henne få vara ett vackert minne och få vila i frid vad som en hänt vid hennes dödsfall, respekt!
Citera
2024-01-05, 22:34
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wellwellwell
Alltså vad fan får man ut av att sitta i en tråd som handlar om en människas sorgliga dödsfall, och håna vederbörande och kalla den för diverse öknamn o s v.

Vilka otroligt små människor. Vem gör sådant? Helt obegripligt.

Jag kände inte Marie men hon verkar ha levt ett delvis olyckligt liv med depressioner, systerns död osv. Men även lyckligt då det sannerligen inte är alla förunnat att hitta den verkliga kärleken som hon gjorde i Magnus. Och lyckan som hon hittade i musiken.

Vem fan är ni som sitter och hånar Marie och hennes syster, fy vilka sorgliga individer ni är. Marie var ju en artist och musiker som var älskad av hela svenska folket, och skrev många låtar, varav den hon skrev med Benny Andersson fortfarande hör till en av de mest älskade och spelade låtarna på svenska.

Stör det er ”hatare” att hon var älskad och folkkär kanske?

Fy fan.

Håller med, blev uppriktigt illamående av vissa inlägg här.
Citera
2024-01-05, 22:37
Medlem
Människa är så okunniga många gånger men de flesta gånger är de faktiskt mer rent ut sagt korkade och okänsliga.
Det är väl ändå ganska uppenbart att hon ”tagit sig själv av daga” då hennes älskade make dog bara 7 dagar innan henne.
Om hon haft psykisk ohälsa så var det nog inte ett svårt val för henne att ta dig själv av daga då hon upplevde att livet tappade all sin mening. Hon hade redan en sorg så stor, så stor… hennes älskade syster gick samma väg som säkert även hon själv valde som avslut..
Önskar henne all sinnesfrid hon kan få och vill tacka henne för allt vackert hon har skapat under sin tid på jorden.
Vill till sist tillägga, vad är det för stort fel på mänskligheten i dag? Som väljer att sitta och spekulera om andra människors öden och liv?!
Människan är ofta sjuk och verkar inte ha så mycket annat att roa sig med..
Allt gott.. låt henne få vara ett vackert minne och få vila i frid vad som en hänt vid hennes dödsfall, respekt!
Citera
2024-01-05, 22:42
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storanglaren
Om hon tog sitt liv, varför anges det inte då i media? Är det skämmigt på något sätt???
Varför? Alla som inte lider av gravt förståndshadikapp begriper sammanhanget utmärkt ändå. Meningslöst att skriva folk på näsan vad 99 procent av läsarna ändå förstår.
Citera
2024-01-05, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klas-Vegas
Nu tramsar du. Örjan är inte på något sätt representativ för föräldrar. Däremot är systrarna goda representanter för barnlösa. Det vet du också.

Det är som när man diskuterar homoadoptioner och folk kommer med argument att "är det inte bättre med två goda homosexuella föräldrar än ett heterosexuellt par som slår sina barn med spik-klubbor".

Ja, hur vanligt är det med föräldrar som slår sina barn med spikklubbor?
Alltså, du har mage att kalla Josefin och Marie för "skadat gods", hur fan kan du med att spy ur sig något så kränkande om dessa fina artister och människor?? Du ska inte snacka om "skadat gods" du!! Äckelfascist är du!!
Senast redigerad av Havskung 2024-01-05 kl. 22:58.
Citera
2024-01-05, 23:01
Medlem
flesh-flutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WallabeJoy
Märkligt att människor som bara har elakt att säga söker sig till en tråd för att skriva illa om de döda.

Marie hade förövrigt gått ner ganska i vikt från de bilder som syns i media, de ser man på hennes senaste tv framträdanden och pressbilder.

Marie hade två kärlekar i sitt liv, sin syster och sin man.
När ingen längre fanns i livet tappade hon kurs helt enkelt.

Det Marie pratat om ang hennes syster självmordsförsök var väl om det var det eller inte, att obduktionen sa det men hon själv visst inte, att systern tagit mediciner, hade hon medvetet tagit för mycket eller inte.

Jag tror hennes syster död var omedveten. Då hon höll på med sin bok och livet var bättre än det varit tidigare så tror jag inte Josa aktivt och medvetet avslutade sitt liv, dålig kropp, stark medicin blev en illa utgång.

Och Marie tog hennes systers död hårt, just för att var det medvetet självmord, varför såg inte Marie det komma.

Så Som någon annan sa, hon ansåg nog själv det inte fanns någon mening utan hennes man.

Dock har hon haft otroligt många människor runt sig sedan sin systers död och det fanns många planer för framtiden. Bla en föreställning av henne själv om henne själv. Så otroligt sorgligt att hon inte kände det var tillräckligt.

Jag hoppas hon funnit frid.
Självmordsförsök är verkligen så otroligt tragiskt, att som någon så bra beskrev, man gör något som går emot ens egna natur för man ser ingen mening. Samtidigt borde hon om någon förstå vilken smärta det lämnar hos de som är kvar men jag tror helt enkelt hon kände hon levt klart sitt liv.

Jag lyssnade för många många år sedan på en enmansföreställning av Marie.om hennes psykiska ohälsa. Hon sjöng och pratade om sitt liv.

Fantastisk vacker och sorgligt. Hon berättade att pga av elchockerna glömde hon tex hur man spelade piano och fick lära om sig. Detta var efter Ainbusk åren.

Jag beundrade henne för hon verkade så otroligt stark, och skör..

Personen skriver återkommande i tråden om att den eller den är tjock eller pimplar vin eller äter för mycket chips och är allmänt odisciplinerad,

Det är naturligtvis roligt att vara okänslig och provokativ och göra människor ledsna.

Men framförallt är det ett sätt att framhäva sig själv. Har man inget annat att skryta med i livet, kan man åtminstone mobba tjockisar med psykiska sjukdomar. Eftersom man själv dricker morotsjuice och springer på gymet stup i kvarten. Och det gör man inte i första hand för att det är hälsosamt. Utan för att man är så osäker så att det finns inte, och att har en massa issues med sin egen kropp och sin sexualitet. Jag har sett typen många gånger.

Det är otroligt stört och jag hoppas vederbörande trollar. Annars har vi någon i stil med Patrick Bateman här i tråden.

Vad gäller personen som gått bort är det ingen här i tråden (?) som kände henne. Så allt blir antaganden. Det man med säkerhet kan säga är att det fanns mycket begåvning i familjen, men också en sårbarhet för psykisk sjukdom. Att dessa två går hand i hand är inte ovanligt.
Senast redigerad av flesh-flute 2024-01-05 kl. 23:12.
Citera
2024-01-05, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Vackert, i den stora sorgens famn, att hon valde att följa sin man….
Mmmm bara en vecka senare... -öööh jag ska bara!
Citera
2024-01-05, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havskung
Alltså, du har mage att kalla Josefin och Marie för "skadat gods", hur fan kan du med att spy ur sig något så kränkande om dessa fina artister och människor?? Du ska inte snacka om "skadat gods" du!! Äckelfascist är du!!
Tyvärr var dessa systrar sköra men otroligt lysande när de fick plats.
Fick njuta deras bekanskap i mitten av 80talet, fantastiska kvinnor.
Kan bara beklaga först Josefin men hennes val av partner och senare Marie som förlorade sin livspartner.
Men de var människor som gjorde avtryck och kommer att minnas av många.
Citera
2024-01-05, 23:10
Medlem
Det är alleles för många som skrivit i den här tråden som aldrig borde fått publicera sina hemska inlägg. Jag har känt en sådan avsmak av denna tråden och har läst för många av inläggen. Hålla på att håna en människa för vikt, etc, och mena dödsorsaken beror på det, det är så lågt så lågt.

När det gäller psykisk ohälsa tycks många helt sakna insikt i vad det innebär och hur hemskt det är för en familj som drabbats av det. Jag minns när jag var liten så fanns det en familj i den lilla byn jag växte upp i som var enormt drabbad av självmord. En pappa och sedermera tre söner vad jag vet, kan vara flera valde att avsluta sina liv.

Försök visa respekt i sådana här fall och spill ert förakt på någon/något som kan försvara sig.
Citera
2024-01-05, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Osunt släkte. Lillsyrran var ett luder och storan en smällfet gris. Självsanering, typ.

Och din diagnos då? Fullblods idiot?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in