2024-01-05, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jimmytheone
Redigerar mitt inlägg: Marie ska sagt det var p.g a hjärtsvikt i tidigare interjuver men har sedan dess gått ut med vad som hände sin syster i sitt sommarprat på Sveriges Radio

Jag tolkade det som en spekulation från Maries sida I sommarpratet.
Att det är möjligt att det skulle kunna vara så, men att ingen kan säga säkert.
Citera
2024-01-05, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regeringsbildare
Skumt att ta livet av sig om makens bortgång var väntad. Tänker att man haft tid att processa det som komma skall även om det såklart är en chock när det väl händer.

Tycker inte det är skumt. Hon ville inte belasta honom med sorg och när han hade gått, kunde hon också gå.
Citera
2024-01-05, 14:37
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Sluta sprid lögner!

Edit: Du överdriver grovt!
Citat:
Örjan Ramberg dömdes i tingsrätten för tre fall av misshandel gentemot Josefin Nilsson men friades för två av fallen i hovrätt 1998. Där fälldes han för att ha sparkat Josefin Nilsson i magen, något som orsakade henne ömhet och smärta. Han dömdes även för hot, skadegörelse och överträdelse av besökförbud.

https://www.expressen.se/noje/orjan-...ilsson-filmen/

Trefaldigt dömd för misshandel, även om HovR friade för två.
Hon levde resten av sitt liv med smärtan från dessa misshandelsfall, och åt smärtstillande. Så vad var lögn? Och vad var överdrivet?
Citera
2024-01-05, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Josefin var mycket riktigt sjuk, men tog överdosering för att slippa leva med all smärta/ångest.

Det går ju inte att veta ifall det var medvetet eller omedvetet tyvärr.
Citera
2024-01-05, 14:39
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsGossip
Mycket troligt att det är så tyvärr 😞
Hon har haft problem med sin psykiska hälsa i många år och varit inlagd till och från om jag minns rätt.
Tror maken räddade henne när Josefin dog, men nu när maken också gick bort så....jag tror inte att hon orkade.
Arma föräldrar ifall de är kvar i livet....😢

Marie har som du skriver haft stora problem med sin psykiska hälsa (betydligt större problem än syster Josefine hade).
När hennes man och ankare i livet dog orkade hon inte leva, hennes båda föräldrarna har gått bort, pappa förra året, mamma ngt år efter Josefin, inga barn hade hon heller.
Senast redigerad av UnitedKingdom 2024-01-05 kl. 15:35.
Citera
2024-01-05, 14:40
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regeringsbildare
Skumt att ta livet av sig om makens bortgång var väntad. Tänker att man haft tid att processa det som komma skall även om det såklart är en chock när det väl händer.

Även om makens bortgång var väntad, så går det väl aldrig att känslomässigt förbereda sig på en älskads död?
Rationellt och praktiskt, ja. Men inte emotionellt.

Har man dessutom psykisk ohälsa i bagaget och redan upplevt en närståendes sorgliga bortgång, är man nog inte så mentalt rustad. Utan skör.
Citera
2024-01-05, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Sluta sprid lögner!

Edit: Du överdriver grovt!

Skadorna finns väl dokumenterat av läkare och har väl till och med delvis offentliggjorts?
Citera
2024-01-05, 14:42
Medlem
SvenBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meredith
Men herre gud, det upplevs väl inte så av alla. Finns de som väljer att inte skaffa barn, för att de INTE vill ha barn. Get real.

Citat:
Ursprungligen postat av lyktstolpe
Om de närmsta 3 försvunnit ur livet vad finns mer att leva för.

Det skulle vara barnen men vet inte om hon hade det, det hade hon säkert, hon pratade mycket i intervjuer om sorgen efter sin syster och hur man helar sig, den person som säkert varit störst stöttepelare försvann.

65 år är en lagom ålder slipper man ligga de sista 20 hos ett vårdbiträde

Marie har säkerligen fått leva ett liv och upplevt mycket, sorgen efter systern och nu senast mannen tog knäcken.

Hoppas efterlevande tar väl hand om sig, vila i frid.

Hon blev visst 62. Det är ingen ålder numera. Det är inte så många 62 åringar som ligger vården till last.

Men jag kan förstå henne 100% faktiskt. Om man mått dåligt så stor del av sitt liv och den enda meningen med livet dör ifrån en, så ja. Varför inte somna in....

RIP ❤️
Citera
2024-01-05, 14:44
Medlem
Citat:
Jag tolkade det som en spekulation från Maries sida I sommarpratet.
Att det är möjligt att det skulle kunna vara så, men att ingen kan säga säkert.

” Josefins öde har skapat stora rubriken. Hon led in i det sista av sviterna efter misshandeln hon blivit utsatt för, och skadorna har beskrivits som en av orsakerna till hennes plötsliga död. Men det finns en detalj om artistens liv som inte har skildrats – förrän nu. I Sommar väljer Marie nämligen att för första gången berätta vad som stod i systerns obduktionsrapport. ”Dödsorsak: självmord.”
– Jag har inte velat säga det för skulden att jag inte kunde hålla henne kvar i livet, att jag missade att hon tog sitt liv. Det är så starkt för mig så jag har inte velat att vi ska gå ut med det ordet, säger hon och fortsätter: – Den enorma skulden att hon kanske var medveten om att hon tog sitt liv, eller var hon så påverkad att hon inte visste? Tänk om hon räknade med att jag skulle hitta henne i tid. Menade hon ”tack för allt” som ett avsked?”
https://www.elle.se/noje/marie-nilss...ns-dod/4547506

Är det tveksamt vad dödsorsaken är så står det inte så i ett obduktionsprotokoll. Även om sannolikheten är stor för ett självmord. Systern kanske tvekade trots detta (mkt vanligt hos anhöriga) men enligt protokollet verkar det vara tydligt.
Citera
2024-01-05, 14:44
Medlem
Klas-Vegass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meredith
Men herre gud, det upplevs väl inte så av alla. Finns de som väljer att inte skaffa barn, för att de INTE vill ha barn. Get real.
Det är väl snarare du som skall vakna upp. Vi diskuterar två syskon som aldrig hade barn och som båda tog livet av sig.

Sedan förstår vi andra att om man aldrig haft kärlek vet man naturligtvis inte vad ,man saknar.

ATt bli förälder är ett av de stora äventyr som livet bjuder på. Det är bara skadat gods som avstår från det.
Citera
2024-01-05, 14:48
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Skadorna finns väl dokumenterat av läkare och har väl till och med delvis offentliggjorts?

Josefin Nilsson var f.ö inte den enda som blev Örjan Rambergs slagpåse.
Även Lena Olin som Eva Fröling, lär ha fått känna på gubbens hetsiga temperament.

Och då är detta kända kvinnor, hur många okända han pucklat på vet man ju inte.
Citera
2024-01-05, 14:49
Medlem
FuckSwedens avatar
Sorgligt att läsa detta. RIP!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in