Citat:
Ursprungligen postat av
MrsGossip
Jag tolkade det som en spekulation från Maries sida I sommarpratet.
Att det är möjligt att det skulle kunna vara så, men att ingen kan säga säkert.
” Josefins öde har skapat stora rubriken. Hon led in i det sista av sviterna efter misshandeln hon blivit utsatt för, och skadorna har beskrivits som en av orsakerna till hennes plötsliga död. Men det finns en detalj om artistens liv som inte har skildrats – förrän nu. I Sommar väljer Marie nämligen att för första gången berätta
vad som stod i systerns obduktionsrapport. ”Dödsorsak: självmord.”
– Jag har inte velat säga det för skulden att jag inte kunde hålla henne kvar i livet, att jag missade att hon tog sitt liv. Det är så starkt för mig så jag har inte velat att vi ska gå ut med det ordet, säger hon och fortsätter: – Den enorma skulden att hon kanske var medveten om att hon tog sitt liv, eller var hon så påverkad att hon inte visste? Tänk om hon räknade med att jag skulle hitta henne i tid. Menade hon ”tack för allt” som ett avsked?”
https://www.elle.se/noje/marie-nilss...ns-dod/4547506
Är det tveksamt vad dödsorsaken är så står det inte så i ett obduktionsprotokoll. Även om sannolikheten är stor för ett självmord. Systern kanske tvekade trots detta (mkt vanligt hos anhöriga) men enligt protokollet verkar det vara tydligt.