Citat:
Ursprungligen postat av
DipsMedSlips
Nu har jag inte direkt varit på fjället själv men kan inte väderförhållandena slå om ganska snabbt?
Slå om till vad? Plusgrader på fjället vintertid?
Nej, så stora svängningar är det inte för övrigt, är det - 30 och snöar så kommer det vara det i åtminstone veckor på fjällen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kungsgarden
Dylikt gör mig rent sagt förbannad. Dels att äventyra sina barns liv, dels att ge sig ut öht när det råder ett tufft väderläge och människor avråds. Jag önskar att fakturan på räddningsinsatsen skickades till föräldrarna och att socialtjänsten mottog en anmälan om bristande föräldraansvar.
.....
Båda de sakerna är nog ganska troligt i det här fallet. Många vet inte om att räddningstjänsten kan debitera dig i efterhand om det är pga egen förskyllan.
Varierar dessutom mellan kommunerna eftersom det är dem som sköter räddningstjänsten. Här i Stockholm har vi det så, har varit flera uppmärksammade fall, främst bränder.
Samma med orosanmälan, kan det misstänkas att barnen utsatts för fara så gör myndigheterna, i det här fallet polisen och räddningstjänsten en anmälan till socialtjänsten i det närmaste automatiskt.