• 1
  • 2
2006-08-07, 18:27
Medlem
Bra och dåliga
Citera
2006-08-07, 19:13
Medlem
skinner5000s avatar
Lunnefågel - otroligt gott mörkt kött. Smakar otroligt bra.

Val - otroligt mört och gott kött. Rekomenderas!
Citera
2006-08-07, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skinner5000
Lunnefågel - otroligt gott mörkt kött. Smakar otroligt bra.

Val - otroligt mört och gott kött. Rekomenderas!

Hur var det tillagat och vad åt du till?
Citera
2006-08-07, 22:44
Medlem
Litet gult djurs avatar
Val? Nä fy, såg ut som finaste oxfilé och smakade... fisk! (tran)
Citera
2006-08-07, 22:50
Medlem
Roger Pontares avatar
De enda länder som jag besökt där jag inte varit nöjd med maten är USA och England, iofs så har jag ätit jättebra mat i London med då har det kostat också. Generellt så har dom rätt dålig mat på restaurang.
Citera
2006-08-08, 15:07
insomnias avatar
Pljeskavica i hemlandet är fan det godaste jag någonsin ätit, på ett ställe som heter Syla, alla andra ställen har en riktigt sketen pljeskavica.

Men denna pljeskavican jag åt, med 2 köfte, ett runt bröd, med lök och sallad vid sidan om. Glöm inte den heta röda kryddan som kallas paprika helt enkelt har jag för mig. Stark och god och är ett måste.
Citera
2006-08-08, 15:15
Bannlyst
Gethjarna / Nigeria - mycket kryddstarkt och med en mycket seg konsistens, allting serverat i en skal med rubbet sasom ogon och oron...

Ingen hojdare kan jag saga...

Har kakat mycket markligt i mitt liv, fyller pa allteftersom jag kommer pa grejerna...
Citera
2006-08-08, 20:29
Medlem
Tjohildas avatar
Har rest en del, men det enda landet som garanterat har riktigt äcklig och snordyr mat är Norge! Var man än kom dessa förbannade seniga pannbiffar med brunsås! Svensk skolmat är godare än norsk restaurangdito!

Fast det kanske är undermedvetet, the family story goes att jag höll på att bli ett missfall pg av den äckliga norska maten. Mamma var gravid i 2-3 månaden med mig när familjen åkte på bilsemester i Norge och så fort hon hade ätit deras äckliga pannbiffar spydde hon rätt ut, på varje ställe de kom till.

Bästa maten jag smakat var i Mexico. Tonvis med Guacamole, frukostbuffé med exotiska frukter och iskall vattenmelonjuice. Fisk direkt från havet med citron och smält smör...mmm.
Citera
2006-08-08, 20:37
Medlem
FNGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litet gult djur
Val? Nä fy, såg ut som finaste oxfilé och smakade... fisk! (tran)

Det viktigaste vad gäller tillagning av val är att man måste köra det medium rare. Kör man det längre så smakar det verkligen tran. Annars en sann delikatess.
Fårtestiklar är även det helt ok, påminner om kalvbräss.
Det äckligaste jag ätit, alla kategorier, är fortfarande norsk husmanskost. Allt köps på påse och vatten tillsätts. Fy satan.

//FNG
Citera
2006-08-08, 21:26
Medlem
ulvenas avatar
Flaki= kokt komage.

Ser så äckligt ut att jag inte någonsin kommer prova det.
Citera
2006-08-08, 21:32
Medlem
skinner5000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Happy_Seashell
Hur var det tillagat och vad åt du till?
Lunnefågeln var grillad. Man hade bara salt och peppar på den. Jag åt klyftpotatis till. Val äter jag lite då och då men jag älskar att göra en gryta med valkött i. Brukar göra en gryta med en gansak mörk sås.

Sade har jag käkat hamster en gång i lumpen. Den var faktiskt helt ok den med. Den grillade vi över öppen eld.
Citera
2006-08-08, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av insomnia
Pljeskavica i hemlandet är fan det godaste jag någonsin ätit, på ett ställe som heter Syla, alla andra ställen har en riktigt sketen pljeskavica.

Men denna pljeskavican jag åt, med 2 köfte, ett runt bröd, med lök och sallad vid sidan om. Glöm inte den heta röda kryddan som kallas paprika helt enkelt har jag för mig. Stark och god och är ett måste.

http://home.swipnet.se/~w-57250/kottofaa/pljeskav.html
Som denna?

Är det ajvar relish liknande du menar när du skriver paprika.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in