Citat:
Ursprungligen postat av
trewq
Problemet för många killar, t ex en kompis till mig, är att de vägra godta de logiska fundamenten och arbetsgången som behövs innan man är på banan för att träffa tjejer. Hoppar man över dessa steg, är det lika bra att ge upp försöken att träffa en kvinna. Det låter jävligt hårt, men jag skriver det i all välmening, för att hjälpa er andra singelmän framåt.
1. Skapa dig ett meningsfullt liv som singel. Skapa dig en livsföring som du trivs med och lär dig tycka om dig själv. En kvinna ska komplettera din enastående tillvaro, inte vara centrum för ditt liv. Att vara i ett förhållande är inte ett krav för att ha livskvalitet, oavsett vad alla incels säger. Har du ingen hobby och kanske inte heller några vänner, jobbar du på att skaffa det. Lone wolf-karaktären kanske verkar stoiciskt cool för dig, men brudarna är inte lika fullt imponerade, jag lovar.
2. Jobba med din självkänsla och självförtroende. Har du psykiska problem, depression eller komplex för att du är kort, så ta tag i dem. Psykolog, terapi, mindfulness, yoga, andlighet. Testa allt tills du hittar något som funkar! Ett av mina största problem är att jag med åren blivit vidrigt cynisk, tyvärr är det ett karaktärsdrag som på något magiskt sätt förvandlar snippor från vårfloder till dammiga öknar!
3. Bli den bästa versionen du kan av dig själv. Incelgänget går åt helvete till överdrift när det kommer till fokus på mäns utseende ("Har du ett fult ansikte/barnsligt utseende/kortväxt eller flint är du fucked for life") och hela looksmaxxing-köret. Hur en man ser ut spelar betydligt mindre roll än hur kvinnor ser ut, en fysiskt oattraktiv man kan alltid kompensera med annat: rikedom, status, socialt anseende, intelligens, humor, att vara godhjärtad, talang. Med det sagt, så är det rationellt att göra det bästa av situationen: sköt din hygien, träna och ät bra, sluta missbruka, ta hand om dig, kroppsligt och mentalt.
Lycka till och hoppas att åtminstone någon kan ta till sig av råden!
Bra inlägg. Delar uppfattning med allt du skriver. Tyvärr tror jag att många män idag är för lata för att göra det som krävs. De är inte beredda att offra något idag för en bättre framtid i morgon. De väljer den lätta vägen framför den jobbiga för det är så de har uppfostrats. En sätt öka chanserna att lyckas är att ha en kompis (eller ett helt gäng) som vill göra samma sak, som vill göra samma resa då få har den disciplin som behövs för att lyckas helt på egen hand. Vi män behöver också bli bättre på att stötta och hjälpa varandra.
Dock, en liten varning till de som gör resan och som lyckas. När man väl gör det, när man väl har nått en högre nivå, kanske t.o.m. lyckats få en flickvän då finns det två risker. Den ena är att man slutar upp med sitt egna liv och blir en "fat cat". Relationer är farligare för män än för kvinnor. Män går lättare ned sig och förlorar det man har byggt upp. Det andra är att när man väl får val, då inser man också hur få bra vettiga kvinnor det faktiskt finns. Det kan göra en cynisk.
// CC