Citat:
Ursprungligen postat av
Lilliehorn
En släktmiddag dagarna innan julafton blev droppen. När det slog mig att så gått som samtliga kusiner inklusive mina syskon var där med sina partners så fick jag nog. Jag fick en stark obehagskänsla i bröstet och kände hur det pulserade i hela kroppen. Jag ursäktade mig och åkte raka vägen hem i syfte att ta mitt liv. Jag hade bestämt mig.
Vad ska jag ta mig till? Hur ska jag bära mig åt för att få tjejer att bli attraherade av mig? Jag orkar ärligt talat inte ha det så här. Eller rättare sagt: jag kan inte ha det så här.
Kort bakgrundsinformation om mig: Jag är nästan 30 år gammal, styrketränar 4 dagar i veckan, äger en bostadsrätt i en någorlunda fin del av Stockholm, kandidatexamen på universitetsnivå, fast jobb, 183 cm lång och ett tämligen alldagligt ansikte. Mer introvert än extrovert. Usel självkänsla.
Visst har jag lyckats få till matchningar och några enstaka dejter men det är sällan jag känner mig tillräckligt intresserad av tjejerna jag matchar med. Lyckas jag mot all förmodan matcha med en tjej som jag finner någorlunda intressant så svarar hon sällan. Svarar hon så dör konversationen ändå efter något enstaka meddelande.
Jag behöver all hjälp jag kan få - snälla hjälp mig.
Du, som ganska många killar, har fått för er att man måste ha en tjej. Det är fel. Man måste inte ha det! Många män genom historien har varit utan tjej. Det är möjligt, och det betyder inte att livet behöver bli dåligt. Isaac Newton lärde sig tidigt sanningen om kvinnor genom sin mors beteende (de är söta på utsidan, men vidriga och onda inuti) och ägnade sig åt massor med andra intressanta saker istället... så alla män utan kvinnor är i fint historiskt sällskap!
Män har en drift som gör att de söker sig mot "söta" kvinnor, men vad de oerfarna männen sällan inser är att kvinnor är påfrestande och ser män som slavar att utnyttja.
Även om du fick en perfekt tjej imorgon, du kände dig jättekär, så skulle hon kunna göra slut med dig om två veckor. Hur skulle du må då? Antagligen mycket värre än du gör idag! Så du behöver först lära dig att uppskatta livet tillräckligt, så du klarar av att hantera när en tjej gör slut med dig, utan att du då blir så sårad att du hoppar framför ett tåg. Kärlek och relationer är faktiskt farliga, och kvinnor visar sällan någon som helst omtanke om dina känslor.
Du kan bli attraktiv för kvinnor genom att framställa dig som en sådan man som kvinnor vill ha. Problemet är att om du inte är en sådan man, måste du låtsas vara en sådan, du måste spela teater. Och sedan fortsätta göra det hela tiden, fortsätta vara någon du inte är. Det är mycket jobbigt, och psykiskt påfrestande! Det bästa är att försöka vara sådan man är, och vänta på att en kvinna som uppskattar en för den man är, dyker upp och lägger märke till en. Om ingen kvinna upptäcker en, så får man acceptera det med tacksamhet, för då slipper man att behöva ha med kvinnor att göra, som inte uppskattar en på riktigt.
Är du introvert träffar du kanske inte särskilt många unga kvinnor. Och det blir ett problem, då inga kvinnor kan se dig, och bedöma ifall de vill lära känna dig. Så du behöver hitta miljöer där det finns kvinnor, och där du kan visa upp dig på ett positivt sätt, det behöver inte vara något märkvärdig.
Att inte känna sig intresserad av kvinnor är naturligt. Kvinnor är i de flesta fall tråkiga. Men blir man väldigt attraherad så lurar hjärnan en, och man tror en kvinna är intressant fast hon bara är attraktiv. Du kanske behöver lära dig att sikta mot de kvinnor som visar intresse för dig, istället för mot de kvinnor du tycker är mest attraktiva. Om en kvinna gillar dig, blir allt mycket enklare då hon kommer anstränga sig för dig, istället för om du är mer intresserad av henne än hon av dig då måste du ständigt anstränga dig mer och antagligen hjälper inte ens det för att behålla henne.