2024-01-02, 21:14
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilliehorn
Som det framgår i trådens rubrik så har jag under hela mitt vuxna liv haft svårt att få tjejer intresserade av mig, vilket börjat tära på mitt psyke rätt ordentligt. För att vara tydlig har jag alltid varit ointresserad av snabba/tillfälliga kontakter utan det har varit en flickvän som stått högst på önskelistan.

Trots det har jag under hela mitt liv endast haft ett (1) seriöst förhållande. Däremot var tjejen betydligt äldre än mig och med barn sedan tidigare. Därför är jag osäker på om det överhuvudtaget gills. Bortsett från det kan jag inte minnas att jag någonsin ens hållit en tjej i handen. Definitivt ingen jämnårig tjej i varje fall.

En släktmiddag dagarna innan julafton blev droppen. När det slog mig att så gått som samtliga kusiner inklusive mina syskon var där med sina partners så fick jag nog. Jag fick en stark obehagskänsla i bröstet och kände hur det pulserade i hela kroppen. Jag ursäktade mig och åkte raka vägen hem i syfte att ta mitt liv. Jag hade bestämt mig.

Lyckligtvis träffade jag på en granne i trapphuset som anade oråd och ringde polisen. Polisen körde mig raka vägen till psykiatriska akutmottagningen och där blev jag kvar i en vecka.

Jag "släpptes" ut några dagar innan nyårsafton och till en början kändes det som att jag var på rätt spår. Men nu börjar dom destruktiva tankarna krypa sig allt närmare.

Vad ska jag ta mig till? Hur ska jag bära mig åt för att få tjejer att bli attraherade av mig? Jag orkar ärligt talat inte ha det så här. Eller rättare sagt: jag kan inte ha det så här.

Kort bakgrundsinformation om mig: Jag är nästan 30 år gammal, styrketränar 4 dagar i veckan, äger en bostadsrätt i en någorlunda fin del av Stockholm, kandidatexamen på universitetsnivå, fast jobb, 183 cm lång och ett tämligen alldagligt ansikte. Mer introvert än extrovert. Usel självkänsla.

Det jag kan lägga till är att jag har nätdejtat från och till sedan år 2019 (med undantag från när jag var i ett så kallat "förhållande" 2021-2022).

Visst har jag lyckats få till matchningar och några enstaka dejter men det är sällan jag känner mig tillräckligt intresserad av tjejerna jag matchar med. Lyckas jag mot all förmodan matcha med en tjej som jag finner någorlunda intressant så svarar hon sällan. Svarar hon så dör konversationen ändå efter något enstaka meddelande.

Jag behöver all hjälp jag kan få - snälla hjälp mig.
Om du ändå är så desperat att du ville ta livet av dig så kan du ju göra lite vad du vill. Det enda som betyder något är att du sticker ut.Några alternativ.

Sök jobb i ett annat land. Svenska män ser bäst ut i världen och är längst tillsammans med holländare. 183 är väldigt eftertraktat i många delar av världen. I sverige är det ingenting.

Börja med testo eller steroider. Alla i sverige är ganska vältränade. Du måste bli riktigt biffig om det i sig ska få dig att sticka ut

Börja med droger. Vissa blir kreativa och driftiga av exempelvis amafetamin. Hitta din drog som gör att du sticker ut mentalt. Mer avslappnad, mer fokuserad, mer självförtroende. Prova dig fram.

Ta ett ekonomiskt risktagande. Det här blir svårast och där du har mest att förlora. Du behöver dessutom satsa ganska mycket för att vinna något. Får du loss 2-3 miljoner och lyckas tredubbla pengarna så sticker du ut hyfsat . Om du inte bor i Stockholm. ( såg att du bor i Stockholm, då får du kanske flytta även om du skrapar ihop 10 miljoner)

Börja med något av tipsen och se vart det leder. Du kan behöva använda dig av fler än ett av tipsen.
Citera
2024-01-02, 21:25
Medlem
Flashbackatmes avatar
Ut och sup,ta en dos så är du kung sen.
Citera
2024-01-03, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Styrkelyftare
Intressant läsning. Bortsett från diagnosen så verkar du och trådstartaren ha en del gemensamt.

Vågar man fråga hur du träffade tjejer förut och hur du bär dig åt nu? Är det via nätet eller något helt annat forum?

Sedan undrar jag även hur du tror att tjejerna undermedvetet tänker att du inte är lika ”desperat” som du var innan? Räcker det med att ”bara” lugna ner sig?

Jovisst, har alltid varit på nätet. Har sett det som totalt omöjligt att träffa tjejer ute så jag la ner det rätt snabbt. Händer ju att man stöter på tjejer när man är på fest men de ska ju alltid klumpa ihop sig av nån jävla anledning så det går inte att få loss en specifik tjej man vill åt. Sen så vet man ju inte om den där söta tjejen man har sett är upptagen. Så helt enkelt, förlitar mig helt på Tinder och Bado.

Den slutsatsen drog min morsa när vi snackade om det. Hade upptäckt efter det här helvetesförhållandet att jag har dragit fler tjejer till mig så jag frågade om det berodde på att jag hade blivit snyggare med åren eller nåt. Då sa hon att det berodde på att jag tar det mycket lugnare med tjejer för att jag har lärt mig läxan vad som händer om man går in i ett förhållande för snabbt.
Hur tjejerna märker det kan jag inte svara på, men jag har även hört från andra källor att man inte ska tänka att man vill ha en tjej utan ta det när det kommer naturligt.
Men det låter ändå rimligt, innan tänkte jag typ hela tiden att jag ville ha en tjej. Men nu har jag dessutom min gård och mitt sågverk så jag tänker mer på det och tar tjejerna som det kommer liksom
Citera
2024-01-03, 09:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Retrouvailles
Jag kan absolut förstå att du känner dig stressad, men att inte ha en fast partner i sena 20-årsåldern är inte konstigt. Jag är några år yngre än dig, och i min bekantskapskrets ser det väldigt olika ut på förhållandefronten. Det är allt ifrån fleråriga relationer till singlar. Att hitta den rätta kan ta tid. Generellt kan jag dock säga att flest och bäst förhållanden inte är synonymt. Många går in i något alldeles för snabbt för att sedan inse att det inte är rätt.

I egenskap av att själv vara kvinna kan jag säga att desperation inte är attraktivt. Se till att faktiskt lära känna tjejen först. Har du bekanta som kan introducera dig för nya människor? Det är en bra början. Och glöm inte bort att först och främst må bra för dig själv.

Man hör ofta tjejer prata om att det inte är attraktivt med desperata killar. Men hur märker ni ens att en kille är det? Tror inte direkt att ni har någon superkraft som vi killar saknar.
Citera
2024-01-03, 19:00
Medlem
ZeunertsJulmusts avatar
Mitt tips är att du jobbar på din självkänsla och försöker bli mer social. Det är nog den största boven till att du har svårt att hitta en tjej. Och att hitta den rätta är inte så lätt. Mitt tips är att inte ha för höga krav. Du behöver dejta tjejen ett tag för att veta om hon är rätt eller inte. Det är inget man märker efter bara några dejter. Försök att dejta och ha kul istället. Då kommer du tillslut att hitta kärleken. Det gjorde jag.
Citera
2024-01-03, 19:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ZeunertsJulmust
Mitt tips är att du jobbar på din självkänsla och försöker bli mer social. Det är nog den största boven till att du har svårt att hitta en tjej. Och att hitta den rätta är inte så lätt. Mitt tips är att inte ha för höga krav. Du behöver dejta tjejen ett tag för att veta om hon är rätt eller inte. Det är inget man märker efter bara några dejter. Försök att dejta och ha kul istället. Då kommer du tillslut att hitta kärleken. Det gjorde jag.

Ja, jag tror definitivt att det är till min nackdel att vara introvert. Men att bara bli mer social är i princip omöjligt om man har varit tystlåten under hela livet.

Sedan upplever jag det som att det sällan är jag som tackar nej till fler dejter med tjejer (även om det händer) utan det känns som att tjejer är väldigt hårda idag. Känner dom att det inte klickar direkt så får man som kille sällan fler chanser.

Vill för övrigt passa på att tacka för alla tips jag än så länge fått i den här tråden. Vissa har varit bra och vissa har varit idiotiska men det är väl det man får räkna med på Flashback.
Senast redigerad av Lilliehorn 2024-01-03 kl. 19:19.
Citera
2024-01-04, 10:33
Medlem
Citat:
Ja, jag tror definitivt att det är till min nackdel att vara introvert. Men att bara bli mer social är i princip omöjligt om man har varit tystlåten under hela livet.

Sedan upplever jag det som att det sällan är jag som tackar nej till fler dejter med tjejer (även om det händer) utan det känns som att tjejer är väldigt hårda idag. Känner dom att det inte klickar direkt så får man som kille sällan fler chanser.

Vill för övrigt passa på att tacka för alla tips jag än så länge fått i den här tråden. Vissa har varit bra och vissa har varit idiotiska men det är väl det man får räkna med på Flashback.

Du behöver nog checka ditt självsnack istället för det är uppenbart att problemet är storyn du berättar för dig SJÄLV, ”iprincip omöjligt att bli mer social” ”det är sällan jag som nekar fler dejter”.

Du antar att det förflutna kommer diktera framtiden vilket är bullshit, man måste hålla sig i check med sånt här för det blöder ut över hela sin personalitet. Kolla upp dejtingcoacher som Doc Love eller Corey Wayne och ge över dig till att förändras så ska du se att det blir åka av.

Dejting och mänskliga relationer är också en färdighet, men samhället vill gärna får det att verka som något automatiskt så 99% av män bara testar sig fram blint när det finns fakta att lära sig.
Citera
2024-01-07, 18:09
Medlem
Citat:
Som andra sagt, du måste jobba med dig själv. Det du gör nu är att ägna dig åt självömkan och det gör inget gott. Sånt lyser igenom tydligare än vad man tror och är farligt nära "det är inte mig det är fel på, det är alla andra". Introvert och osocial behöver inte vara samma sak. Jag är själv introvert men kan vara ganska social, om jag tycker det är värt det. Försök hitta nån förening eller aktivitet som du gillar att göra.

Citat:
Är det så konstigt? Skulle du lägga ner din tid och energi på nån du inte känner nåt för? Det är bara att suga i sig och gå vidare. Känns inte kul när det sker men du kan inte begära att nån ska ge dig en chans för att "du förtjänar det". Du fick i alla fall gå på en dejt och lära känna en ny människa, det är mer än många andra gör eller får.

Citat:
Det är FB vi talar om så det är ju ofta inte de smartaste som är mest aktiva här. Men de råden som säger att du ska börja med att lära dig tycka om dig själv är nog de du ska lyssna på. Var inte rädd att söka hjälp om det skulle behövas. Lycka till.
Citera
2024-01-07, 18:13
Medlem
Citat:

Kort bakgrundsinformation om mig: Jag är nästan 30 år gammal, styrketränar 4 dagar i veckan, äger en bostadsrätt i en någorlunda fin del av Stockholm, kandidatexamen på universitetsnivå, fast jobb, 183 cm lång och ett tämligen alldagligt ansikte. Mer introvert än extrovert. Usel självkänsla.

Du är medveten om att du lämnar den viktigaste informationen här, hur ser ditt sociala liv ut? Har du vänner?
Citera
2024-01-07, 22:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Du är medveten om att du lämnar den viktigaste informationen här, hur ser ditt sociala liv ut? Har du vänner?

Jag har inga vänner i Stockholm då jag flyttade till staden i vuxen ålder. Mitt liv är verkligen som ett ekorrhjul. När jag inte jobbar eller gymmar så sitter jag i min soffa med min MacBook i knät. Alternativt sitter jag i soffan, stirrar in i väggen, är deprimerad och funderar över hur mycket jag avskyr kvinnor.
Citera
2024-01-07, 23:02
Medlem
Citat:
Jag har inga vänner i Stockholm då jag flyttade till staden i vuxen ålder. Mitt liv är verkligen som ett ekorrhjul. När jag inte jobbar eller gymmar så sitter jag i min soffa med min MacBook i knät. Alternativt sitter jag i soffan, stirrar in i väggen, är deprimerad och funderar över hur mycket jag avskyr kvinnor.

Du kanske ska börja med att skaffa vänner då?
Citera
2024-01-07, 23:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Du kanske ska börja med att skaffa vänner då?

Hur då? Det tragiska är att det är svårare att skaffa vänner i vuxen ålder än vad det är att skaffa sig en flickvän. Vet ärligt talat inte om jag ska skratta eller gråta åt det faktumet.

Sverige är vansinnigt obarmhärtigt för oss som aldrig lyckades etablera ett kontaktnät. Jag hade mycket hellre varit född i ett fattigt u-land och haft människor omkring mig än att tvingas stå ut med den här ensamheten.

Detta blir nog mitt sista inlägg, orkar inte stå ut med livet längre.
Senast redigerad av Lilliehorn 2024-01-07 kl. 23:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in