Citat:
Till TS, du hänger upp dig för mycket på att en kvinna ska rädda dig. Vi är inte så jävla speciella. Du behöver få hjälp med ditt mående först. Sen kommer du säkerligen se på saker på ett helt annat sätt.
Om inget, kommer du utstråla något helt annat. Bara det kommer nog göra en hel del för dig. Fortsätt träna, de är bra för det mentala. Var inte så hård emot dig själv. Men snälla, sök hjälp. Det är inte värt det. Att gå runt så där. Damen kommer, de är jag säker på
men ta hand om dig själv först!
Om inget, kommer du utstråla något helt annat. Bara det kommer nog göra en hel del för dig. Fortsätt träna, de är bra för det mentala. Var inte så hård emot dig själv. Men snälla, sök hjälp. Det är inte värt det. Att gå runt så där. Damen kommer, de är jag säker på
men ta hand om dig själv först!
Citat:
This! Ensamma, olyckliga killar verkar alltid tro att en flickvän kommer vara det som hjälper måendet.
Åtskilliga liknande trådar har gjorts och det handlar ju ALLTID om en person med extremt uselt självförtroende, psykisk ohälsa och eller diagnoser av olika slag.
Varenda en verkar ignorera allt detta och tro en flickvän kommer vara räddningen.
Har aldrig heller sett någon som tar råden med att jobba på sig själv först innan ens fundera på en flickvän.
Det är fan inte schysst att dra in någon annan i ens dåliga mående.
Var ju en annan användare (med uppenbar psykisk ohälsa) nyligen som också längtade efter en flickvän, skaffar en flickvän (misstänkt psykisk ohälsa även där) på bara nån dag, älskade henne direkt tydligen men kände fortfarande bara ett tomrum…dvs flickvännen hjälpte inte ett skit, sen gick det väl åt helvete bara nån vecka senare.
Just saying…mönstret är tydligt.
Börja med att gå till en psykolog borde vara prio…inte en flickvän.
Åtskilliga liknande trådar har gjorts och det handlar ju ALLTID om en person med extremt uselt självförtroende, psykisk ohälsa och eller diagnoser av olika slag.
Varenda en verkar ignorera allt detta och tro en flickvän kommer vara räddningen.
Har aldrig heller sett någon som tar råden med att jobba på sig själv först innan ens fundera på en flickvän.
Det är fan inte schysst att dra in någon annan i ens dåliga mående.
Var ju en annan användare (med uppenbar psykisk ohälsa) nyligen som också längtade efter en flickvän, skaffar en flickvän (misstänkt psykisk ohälsa även där) på bara nån dag, älskade henne direkt tydligen men kände fortfarande bara ett tomrum…dvs flickvännen hjälpte inte ett skit, sen gick det väl åt helvete bara nån vecka senare.
Just saying…mönstret är tydligt.
Börja med att gå till en psykolog borde vara prio…inte en flickvän.
Anser att båda ni två har helt rätt i er analys och i det ni skriver. De allra flesta människor söker extern lösning på vad som är ett internt inre problem. Om det är pengar man saknar då är det hopp till spel, ett nytt jobb eller hitta en rik partner som gäller. Är det prestige då är det den nya bilen eller det nya boendet som kommer att göra en lycklig eller X-antal likes på ens postningar i sociala medier m.m. Vad man än saknar är det tillfredsställandet av det behovet som kommer att göra en lycklig. Om det är folk generellt övertygade om.
Men om analysen är korrekt, dvs man vet att det har med ens inre att göra, hur då lösa det? Att arbeta med sig själv, sina tankar, sin självbild och inställning är det svåraste som finns. Psykologer/terapeuter etc är en lösning som jag själv ofta rekommenderar till TS och liknade personer här på FB men jag vet att detta inte alltid hjälper. Personer som TS behöver ofta mer handgriplig hjälp och stöttning men vem kan ge dem detta? Själv har jag funderat i banorna kring mansgrupper. Det finns sådana på olika platser men då gäller det att TS har modet att gå dit.
// CC