Citat:
Soundbar till min 65tums tv. TVn hade otroligt värdelöst ljud. Specielt till film, musikvideos och liknande. Förstår inte hur jag orkat ha original ljud i den redan 2år.
Gav nyligen 999kr för Soundbar med liten baslåda även, Annars kostar den dubbla, vissa sidor tar 2490kr för den såg jag idag.
Mitt var extra Special Blackfriday Pris.
Jisses vilken skilnad i ljudet det blev
Skotten i filmerna känns lite och explosionerna med nu. Man hör detaljer så mkt bättre med ifrån filmen. När någon tappar något eller liknande, helt annat ljud blev det. Imponerad
Blev helt next level, och musiken låter riktigt bra. Kom en liten baslåda till.
TVn hade 15w ljud
Nya Systemet har 120w så det är enorm skillnad. Roliga att jag behöver inte använda extrafjärren som kom med. Ljudet höjs och sänks även med originalfjärren till tvn.
Men för styra bas styrka och EQ då behöver jag nya systemets egna fjärr, men har ställt den rätt.
Bästa uppgraderingen i mitt hem, kanske i hela livet.
Nöje se filmer nu. Aldrig mer original TV högtalare. Nästa gång om 3-4 år blir det
75-85 tums tv, och ljudsystem ett värsting runt 7-10k på rea som annars kostar 12-15k
Med stor 10-12tums bas
som riktigt gör som en bomb i filmen
briserar och skakar i vardagsrummet nästan
Bor i villa så 
Att ljud kan göra så mkt för känslan. Man hamnar mkt djupare i filmen, blir mer koncentrerad även
på rullen.
Gav nyligen 999kr för Soundbar med liten baslåda även, Annars kostar den dubbla, vissa sidor tar 2490kr för den såg jag idag.
Mitt var extra Special Blackfriday Pris.
Jisses vilken skilnad i ljudet det blev
Skotten i filmerna känns lite och explosionerna med nu. Man hör detaljer så mkt bättre med ifrån filmen. När någon tappar något eller liknande, helt annat ljud blev det. Imponerad
Blev helt next level, och musiken låter riktigt bra. Kom en liten baslåda till.
TVn hade 15w ljud
Nya Systemet har 120w så det är enorm skillnad. Roliga att jag behöver inte använda extrafjärren som kom med. Ljudet höjs och sänks även med originalfjärren till tvn.
Men för styra bas styrka och EQ då behöver jag nya systemets egna fjärr, men har ställt den rätt.
Bästa uppgraderingen i mitt hem, kanske i hela livet.
Nöje se filmer nu. Aldrig mer original TV högtalare. Nästa gång om 3-4 år blir det
75-85 tums tv, och ljudsystem ett värsting runt 7-10k på rea som annars kostar 12-15k
Med stor 10-12tums bas
som riktigt gör som en bomb i filmen
briserar och skakar i vardagsrummet nästan
Bor i villa så 
Att ljud kan göra så mkt för känslan. Man hamnar mkt djupare i filmen, blir mer koncentrerad även
på rullen.
Citat:
Citat:
Även jag kan reka soudbar.
Köpte en av de billigare JBL med trådlös sub samt löstagbara batteridrivna trådlösa satelliter. Man tar loss dom från soudbaren och ställer ut dom när man vill ha 6.1. Slut är dagarna med en massa rat framme vid teven och massa högtalare och kablar runt väggarna.
Köpte en av de billigare JBL med trådlös sub samt löstagbara batteridrivna trådlösa satelliter. Man tar loss dom från soudbaren och ställer ut dom när man vill ha 6.1. Slut är dagarna med en massa rat framme vid teven och massa högtalare och kablar runt väggarna.
Citat:
Även jag har en soundbar. Dock ingen för under 1000-lappen utan en lite dyrare Samsung för 5000 inköpt för 2 år sedan. Den hade fått bra betyg i tester. Dock kan jag säga att ljudet är väldigt mycket sämre i denna än när jag hade Tv:n kopplad till stereon med de "riktiga" högtalarna. Dock var dessa högtalare för skrymmande när jag möblerade om så det fick bli en sämre kompromiss med soundbaren. Men om man jämför med originalljudet på TV:n så är såklart soundbaren bättre.
On topic - En billig investering som är guld värd. Ett par morgontofflor i fårskinn. Nu låter jag som en gammal gubbe trots att jag bara är 40+ men fan vad skönt det är att slippa frysa om fötterna när man går upp på morgonen.
Senast redigerad av Forevermore 2024-01-02 kl. 15:16.
Senast redigerad av Forevermore 2024-01-02 kl. 15:16.