2024-01-02, 15:14
Medlem
Forevermores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasseknasse
Soundbar till min 65tums tv. TVn hade otroligt värdelöst ljud. Specielt till film, musikvideos och liknande. Förstår inte hur jag orkat ha original ljud i den redan 2år.

Gav nyligen 999kr för Soundbar med liten baslåda även, Annars kostar den dubbla, vissa sidor tar 2490kr för den såg jag idag.
Mitt var extra Special Blackfriday Pris.

Jisses vilken skilnad i ljudet det blev
Skotten i filmerna känns lite och explosionerna med nu. Man hör detaljer så mkt bättre med ifrån filmen. När någon tappar något eller liknande, helt annat ljud blev det. Imponerad

Blev helt next level, och musiken låter riktigt bra. Kom en liten baslåda till.
TVn hade 15w ljud
Nya Systemet har 120w så det är enorm skillnad. Roliga att jag behöver inte använda extrafjärren som kom med. Ljudet höjs och sänks även med originalfjärren till tvn.
Men för styra bas styrka och EQ då behöver jag nya systemets egna fjärr, men har ställt den rätt.

Bästa uppgraderingen i mitt hem, kanske i hela livet.

Nöje se filmer nu. Aldrig mer original TV högtalare. Nästa gång om 3-4 år blir det
75-85 tums tv, och ljudsystem ett värsting runt 7-10k på rea som annars kostar 12-15k
Med stor 10-12tums bas
som riktigt gör som en bomb i filmen
briserar och skakar i vardagsrummet nästan Bor i villa så

Att ljud kan göra så mkt för känslan. Man hamnar mkt djupare i filmen, blir mer koncentrerad även
på rullen.

Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
Vad lustigt, jag har nyligen gått i tankarna för att köpa en soundbar.. Har en vanlig samsung-TV med originalljud och det låter fruktansvärt, ingen bas eller någonting. Men ditt inlägg har fått mig övertygad, ska köpa en sån!

Citat:
Ursprungligen postat av Newkie
Även jag kan reka soudbar.

Köpte en av de billigare JBL med trådlös sub samt löstagbara batteridrivna trådlösa satelliter. Man tar loss dom från soudbaren och ställer ut dom när man vill ha 6.1. Slut är dagarna med en massa rat framme vid teven och massa högtalare och kablar runt väggarna.

Citat:
Ursprungligen postat av Kobojjsaren
Soundbar är kanon. Haft min Sony:HT-CT770 i närmare 10 år och vart helnöjd. Funkar lika bra för film som att dunka musik.

Även jag har en soundbar. Dock ingen för under 1000-lappen utan en lite dyrare Samsung för 5000 inköpt för 2 år sedan. Den hade fått bra betyg i tester. Dock kan jag säga att ljudet är väldigt mycket sämre i denna än när jag hade Tv:n kopplad till stereon med de "riktiga" högtalarna. Dock var dessa högtalare för skrymmande när jag möblerade om så det fick bli en sämre kompromiss med soundbaren. Men om man jämför med originalljudet på TV:n så är såklart soundbaren bättre.

On topic - En billig investering som är guld värd. Ett par morgontofflor i fårskinn. Nu låter jag som en gammal gubbe trots att jag bara är 40+ men fan vad skönt det är att slippa frysa om fötterna när man går upp på morgonen.
Senast redigerad av Forevermore 2024-01-02 kl. 15:16.
2024-01-02, 15:23
Medlem
OdlarSparriss avatar
Finns många prylar under tusenlappen som kommer att tänka på.
Powerboot -30 köpte jag på rea, under tusenlappen. Hur varma och sköna som helst. Dock inga man har på sig i stan.
Hestra skinnvante för 600 är också en väldigt bra investering.
Woolpower 400 longjohns är också sjukt bra. Har haft samma par i över 15 år, fortfarande hela.
Men den pryl jag har tjänat mest på är en Moser hårtrimmer. Har inte varit hos frisören på mer än 20 år. Den kostade runt 600 kronor, kvalitet rakt igenom.
2024-01-02, 15:37
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forevermore
Även jag har en soundbar. Dock ingen för under 1000-lappen utan en lite dyrare Samsung för 5000 inköpt för 2 år sedan. Den hade fått bra betyg i tester. Dock kan jag säga att ljudet är väldigt mycket sämre i denna än när jag hade Tv:n kopplad till stereon med de "riktiga" högtalarna. Dock var dessa högtalare för skrymmande när jag möblerade om så det fick bli en sämre kompromiss med soundbaren. Men om man jämför med originalljudet på TV:n så är såklart soundbaren bättre.

On topic - En billig investering som är guld värd. Ett par morgontofflor i fårskinn. Nu låter jag som en gammal gubbe trots att jag bara är 40+ men fan vad skönt det är att slippa frysa om fötterna när man går upp på morgonen.

Nä min var även den dyrare än 1000 spänn Det är som du säger inget för den inbitna ljud-nerden. Men bra mycket bättre än bara teven.
2024-01-02, 15:39
Medlem
darknecessitiess avatar
Morgonrock - Har på mig min morgonrock med kläder hela tiden. Slipper dra upp elementen.
Värmefilt - När det är extra kallt så är det galet skönt.
Min fitbit klocka - Riktig gamechanger! istället för att vakna av en ett alarm som liter skithögt så väcker klockan en med vibrationer.
En extra skärm till datorn - Så man får mer gjort.
2024-01-02, 15:47
Medlem
Cameltotems avatar
Robotdammsugare, okej denna kosta lite mer men de har sparat så mycket tid och bråk.

Alla borde ha en.

Värmeljus med timer.
Slår på i 6 timmar varje dygn, de ser precis ut som riktiga och de är så bekvämt.
2024-01-02, 15:58
Medlem
BombaMoskvas avatar
Google home assistant tillsammans med philips hue bridge blir precis en tova.
Sen kostade det ett par lax att utrusta hela hemmet med lampor.
Men fy fan vad praktiskt det är att slippa gå till strömbrytaren.
2024-01-02, 16:12
Medlem
TheKhurgans avatar
En ny snöskyffel. Den är helt otroligt lätt. Den förra vägde rätt mycket och var värdelös att skotta med rent allmänt.
Med min nya är det en fröjd att skyffla snö.
2024-01-02, 16:16
Medlem
CalleG16s avatar
Min mobilhållare vid nattduksbordet. Nu kan jag ligga och titta på film på rygg!
2024-01-02, 16:25
Medlem
Under 1000 SEK så är det nog elektrisk tandborste. Förbättrar munhälsan något avsevärt och gör att man slipper många besök till tandläkaren.
2024-01-02, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av indianapolis
Precis som rubriken lyder, vilken pryl/produkt under 1000kr förändrade ditt liv till det bästa som mest, och varför? På vilka sätt?

I mitt fall var prylen e-läsplatta vape, då jag kommit på mig själv läsa betydligt mer än tidigare. Smidigt som fan, får plats i jackfickan så man kan läsa lite i subwayen, på raster mm. Jagar mer "naturligt" dopamin numera, då jag väljer läsandet över tiktokandet.
Sydeuropeisk hora. Bästa investeringen någonsin!
2024-01-02, 17:17
Medlem
Pruttkorviss avatar
Min eltandborste!! Tandplackers!!

Från nya hål varje år till inga hål på 10 år
2024-01-02, 17:27
Medlem
Kottkompotts avatar
Svårt att säga, men en begagnad säng med bäddmadrass slår alla dagar i veckan att ha en skumgummimadrass på golvet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in