2024-01-02, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JayJayAdams
En ryggkliare med teleskopskaft så jag når alla delar av ryggen. Tror den kostade 10-15 kr. Har du inte en ryggkliare så skaffa en snarast möjligast.
Mer valuta för den summan går nog inte att få.

Samma här. Köpte en ryggkliare i metall från Jula för ett par år sedan, tror den kostade 29:90kr. Den är så välanvänd att jag tamefan slitit ner metalltänderna.
2024-01-02, 12:31
Medlem
EBTs avatar
Blir tveklöst min kindle. E-ink är så groteskt överlägset ipad/telefon/etc.

Ett par bra noise-cancelling hörlurar var i närheten men då får man nästan dubbla tusenlappen.

Citat:
Ursprungligen postat av Lasseknasse
Soundbar till min 65tums tv. TVn hade otroligt värdelöst ljud. Specielt till film, musikvideos och liknande. Förstår inte hur jag orkat ha original ljud i den redan 2år.
Detta låter som något för mig. Katastrofalt ljud på min tv. Vilken modell har du?
2024-01-02, 12:33
Medlem
Farbaute666s avatar
1) En salladsslunga

2) En gjutjärnsstekpanna

3) Netflix-abonnemanget
2024-01-02, 12:45
Får lov att säga vedklyv. Vi har alltid gillat att kunna elda i husets öppna spis och köpte in en vedklyv mindre modell för +10 år sen. Har skapat mycket mys genom åren och sparat pengar då vi kunnat hämta gratis fällda trän och kapat upp vår egen ved istället för att köpa färdighuggen. Kommer inte ihåg inköpspris men det låg nog mellan 1000-2000 kr. De senaste åren med skenande elpriser har vi dock hyrt ut den på Hygglo, så vi har faktiskt gått duktigt plus på den där vedklyven , så därför räknar jag in den som ett inköp under tusenlappen.
2024-01-02, 12:52
Medlem
GertBennys avatar
Det måste fan ha varit Battlefield 4 som jag köpte på Ps4 när det var rea för typ 39 kronor eller vad det var. Detta är X antal år sedan och jag spelar inte BF alls längre, men fy fan vad jag lirade BF 4 multiplayer! Den billiga pengen kontra all underhållning jag fick måste varit det bästa köpet jag gjort i mitt liv ur en kostnadseffektivt synpunkt.

På andra plats kommer nog en hårtrimmer som jag klipper skalle och ansikte med. Det blir riktigt snyggt och jag förstår inte det svåra med att vara en herrfrisör öht efter att jag klipper mig själv.

Tredje plats är nog en fiskarns sax jag har hemma - den är bra till allt möjligt.
2024-01-02, 13:51
Medlem
Min OBDII bil felsökaren från biltema för 299kr

Nu slipper jag åka till verkstaden för felsökning så fort det tänds en lampa i bilen. Kan enkelt felsöka själv och slippa betala 1000-2000kr för felsökning som man gör på 2minuter själv nu. Är det enklare fel kan jag laga det själv, ibland är det inget fel utan lampan har tänts av någon annan anledning. Då kan man bara rensa felkoderna och köra på och se om lampan tänds igen . Gör den inte det så har man absolut sparat en del tid och pengar. Denna har hjälpt mig flertalet gånger och jag har sparat många tusenlappar.
2024-01-02, 13:52
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Per Feckt
Potatisskalare ja... just nu har jag tre stycken, helt värdelösa, då min gamla som jag ärvt av mina föräldrar gått sönder. Har du lust att länka din?
Haha, det var en vanlig modell från Ica. Tror den kostade 39:90.

Den här typen i alla fall:
https://bagarenochkocken.se/koksreds...ostfritt-stal/

Grejen var att jag haft samma slöa skräp i evigheter och trodde inte att dom var bättre än så, tills jag skaffade en ny och skarpslipad. Ibland bannar man sig själv för sin envishet.

Något mer prisvärt än begagnade katter finns nog inte. Har haft tre stycken och dom var alla fantastiska. Ödmjuka och tacksamma.
2024-01-02, 14:10
Medlem
Mobilplånbok med magnetskal. Så oerhört skönt att alltid ha kort och mobil på samma ställe.
2024-01-02, 14:15
Bannlyst
Fick bäbis för ett tag sedan.

Hygienunderlägg är tveklöst det bästa som har uppfunnits när man byter blöjor.
2024-01-02, 14:17
Medlem
PiceaAbiesss avatar
Riskokaren för 400 eller bänkdiskmaskinen jag köpte för 500 i andrahand.
2024-01-02, 14:31
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retrouvailles
Mobilplånbok med magnetskal. Så oerhört skönt att alltid ha kort och mobil på samma ställe.

Köpte Apples variant. Så jävla bra. Dock svårt att få ur korten så jag har 3d-printat en pryl i kreditkortsstorlek med en dragögla i ena sidan och i botten en liten klack som drar med korten ut.

En annan grej när det gäller real estate i byxfickorna. Kodlås till dörren hemma. Dock är det dyrare dom i tråden specade 1000 kronorna. Men att slippa nycklar i fickorna är jävligt skönt.
2024-01-02, 14:52
Medlem
-Mystics avatar
Ett par bekväma minimalistiska skor, mina knän/fötter har aldrig mått bättre. Lite svårt att få ett par kvalitativa skor för under 1000-lappen dessa tider dock. Vivobarefoot har dock en sida specifikt för skor som har blivit återställda vid retur, alternativt något kosmetiskt fel vid tillverkningen.

https://www.revivo.com/mens

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in