Citat:
Exakt det du skrev var felaktigt eftersom Hammarby har en historia, och det med råge. Sen det där med sammanslagningar är väldigt märklig resonemang eftersom det förutsätter att sådant aldrig förekommit i andra klubbar, vilket det gjort. Djurgården dam är en sammanslagning, Djurgården handboll är en sammanslagning, osv. Bajens sammanslagning skedde 1915, dvs samma år som Woodrow Wilson var president i USA och det existerade människor på jorden som föddes under Napoleonkriget... Jag ser inte riktigt hur det är relevant idag eller hur det är relevant som ett bevis på deras "icke-historia" då man inte kan jämföra idrottssverige då och nu. Då var idrottssverige väldigt begränsat och resursfattigt så sammanslagningar tedde sig mer naturligt, liksom att många idrottsföreninfagar försvann (Göteborgs IF exempelvis vann SM guld men försvann kort därpå, vilket i sig också var en sammanslagning). Det tillhörde vanligheterna på den tiden, så därför blir det absurt att använda det som argument för att bajen saknar historia.
Detsamma gäller årtalet de bildades. För mig är det irrelevant om de bildades 1889, 1897 eller 1915 för oavsett är det en väldigt gammal förening. Däremot vet jag inte vilka argument som framförts för de olika årtalen, och det vore intressant att höra dessa, men det är fortfarande irrelevant för 1915 utesluter inte att det är en väldigt gammal och, på sitt sätt, anrik förening.
Som jag sa då gillar inte jag hur man pissar på varandras lag på ett respektlöst sätt på detta forum. För oavsett om jag tycker att bajens supportrar må vara jävligt så att säga speciella med deras relation till den moderna fotbollen, deras sekteristiska beteende och deras oändliga internetkrigande anser inte jag att man kan ta ifrån dem att de har en väldigt anrik och, som jag ser det, stolt förening som dessutom är en av grundpelarna till hypen kring Allsvenskan idag. Så jag gillar inte när man sitter och pissar på deras historia för det är totalt grundlöst.
Detsamma gäller årtalet de bildades. För mig är det irrelevant om de bildades 1889, 1897 eller 1915 för oavsett är det en väldigt gammal förening. Däremot vet jag inte vilka argument som framförts för de olika årtalen, och det vore intressant att höra dessa, men det är fortfarande irrelevant för 1915 utesluter inte att det är en väldigt gammal och, på sitt sätt, anrik förening.
Som jag sa då gillar inte jag hur man pissar på varandras lag på ett respektlöst sätt på detta forum. För oavsett om jag tycker att bajens supportrar må vara jävligt så att säga speciella med deras relation till den moderna fotbollen, deras sekteristiska beteende och deras oändliga internetkrigande anser inte jag att man kan ta ifrån dem att de har en väldigt anrik och, som jag ser det, stolt förening som dessutom är en av grundpelarna till hypen kring Allsvenskan idag. Så jag gillar inte när man sitter och pissar på deras historia för det är totalt grundlöst.
vilka klubbar i Allsvenskan är anrika enligt dig utöver Bajen?