2024-01-12, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Retrouvailles
Det är en enorm skillnad på att en kund har en hund hemma kontra att en kund har en hund med sig i butiken. Utgångspunkten bör vara att ledarhundar är tillåtna, men vissa platser är i min åsikt inte helt lämpliga. På restauranger tycker jag dock absolut att dom ska tillåtas.

Är man så fruktansvärt rädd för att råka möta på en ledarhund i klädaffären en gång kan nätet vara en bra plats att handla på.
Citera
2024-01-14, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MullaMoa
Men varför skriver du att "Alla ska vara lika inför lagen" om det du menar är att "Alla ska vara olika inför lagen"? Det blir så mycket enklare om man inte skriver precis motsatsen till vad man menar.

Menar du att hundrädda ska flytta ut i glesbygden där alla springer runt med jakthundar då om man vill undvika hundar eller tänkte du ännu längre ut med vargarna? Helt klart lämpligare med hund i skogen än i städerna så vad sägs om att hundägarna flyttar ut i skogen för sina hundars skull och de som är allergiska mot allt i naturen stannar kvar i civilisationen? Vad sägs om det?

Så vad ska man göra med ledarhunden nu när det är kallt? Jag får hänvisa till kommentaren jag citerat nedan. Ledarhundar är inga husdjur, de är redskap, så man kan väl lämna dem i något skåp på centralen eller i garderoben?
Om du är rädd för ledarhundar så har du stora problem. De jobbar när de är ute med sin ägare. De struntar helt i dig. Stör dem inte. Finns inte en ledarhund i landet som någonsin skapat problem.

De flesta allergiker kan ta en tablett och klara di täta näsa. De få med livshotande allergier besöker inte ens offentliga platser, pubar, restauranger och butiker. Definitivt aldrig utan en spruta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in