Citat:
Ursprungligen postat av
Champinjoner
Att en ledarhund tillåts vara på en plats har ingen som helst påverkan på om andra hundar tillåts. Ledarhundar är ett hjälpmedel. Att beviljas ledarhund är knappast heller något som görs på slentrian.
Vissa tar med sig hundar till en uteservering och vissa tar med små hundar som ligger i en väska till diverse ställen men försvinnande få in på en bar. Och en normalstor hund in på O’Learys? Nej, det är extremt ovanligt.
Är man så extremt allergisk mot pälsdjur klarar man inte av att vara inomhus på en bar alls eftersom ägarna bär med sig allergener ändå.
Alla katter jag haft har gillat att sova i garderober. Även om jag rollar bort katthår är jag full av allergener. Jag bär och klappar dem många gånger på en dag också.
Bra att du berätta för mig hur allergi fungerar.
Brukar du lära upp folk saker de själva vet eller är det förunnat oss online?
Jag var på en inflyttningsfest häromdagen och fick känningar för att någon jag vet har katter var med.
(Kläderna fulla med katthår alltså)
Så vi finns också. Nu är det skillnad på att få känningar och dö. Håller jag avstånd till personen så brukar det vara lugnt.
Men om det skulle bli vanligt förekommande att en krog tillåter djur kommer det att påverka intäkterna oavsett vad du tror eller tycker.
Jag är somsagt djurvän men vill inte nödvändigtvis ha dom överallt.