2023-12-31, 11:13
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergen28
Jeg tror det motsatte. Distanseløpene tror jeg er en stor ulempe for Skistad og vil gjøre henne sjanseløs på seieren, i motsetning til gårsdagens løp som hun rett og slett burde vunnet. Spesielt løpet på 25 km kommer sannsynligvis til å slite henne mer ned enn konkurrentene, selv om de i utgangspunktet bruker mer krefter enn henne (de har tross alt betydelig bedre distansekapasitet enn henne).
Jag tror du har rätt, varför jag skrev ”borde ge en fördel”
2023-12-31, 11:34
Medlem
Alkibiadess avatar
Många frågor som får sin svar idag (förhoppningsvis):

- kommer Sverige lyckas med vallningen idag? Kommer Ebba, Frida och Ilar få revansch för igår och visa upp bättre form? Hur orkar våra spintess med ett distanslopp efter fyra tuffa heat igår?
- norskorna hade ingen bra laginsats igår. Myhrvold visserligen till semifinal men hon brukar väl åka bra på sprintarna i Tour de Ski (men svagare i vanliga världscupssprintarna). Svagt av bla Lotta Weng, Fosnäs och Theodersen. Så hur bra kommer norskorna åka på distans?
- Finländska favoritdistansen 10 km klassiskt intervallstart idag. Bättre idag men har Finland fått ordningen på skidorna?
- Hur är Brennans form? Klassiskt i Tour de Ski har ibland varit en amerikansk akilleshäl.
- Kommer Stadlober visa form?
2023-12-31, 11:35
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koll99
Har Linn ryggen på Ebba släpper hon inte i första taget. Speed, där är hon överlägsen. Och som någon sade, vi har inte något lopp i intervall och fristil där hon kanske är minst bra.

Men nog är sista backen i alpe sermis övermäktig för henne?
2023-12-31, 11:38
Medlem
FNLSs avatar
Mitt experttips idag är att det kan gå precis hur som helst för nästan allihop.
2023-12-31, 11:41
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg
Det är väl en rätt naturlig benämning på svenskorna för en icke svensk åkare som satsar på sprint?

Nja, naturlig benämning borde vara ”motståndare”. Men tycker folk kan sluta tjata om det där nu och inte veva runt som en LP-skiva med hack i. Vissa människor älskar att älta och förstora saker och att aldrig släppa taget.
2023-12-31, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Men nog är sista backen i alpe sermis övermäktig för henne?

Tja, det vet vi ju inte ännu.
2023-12-31, 11:46
Medlem
Ski-entusiastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Många frågor som får sin svar idag (förhoppningsvis):

- kommer Sverige lyckas med vallningen idag? Kommer Ebba, Frida och Ilar få revansch för igår och visa upp bättre form? Hur orkar våra spintess med ett distanslopp efter fyra tuffa heat igår?
- norskorna hade ingen bra laginsats igår. Myhrvold visserligen till semifinal men hon brukar väl åka bra på sprintarna i Tour de Ski (men svagare i vanliga världscupssprintarna). Svagt av bla Lotta Weng, Fosnäs och Theodersen. Så hur bra kommer norskorna åka på distans?
- Finländska favoritdistansen 10 km klassiskt intervallstart idag. Bättre idag men har Finland fått ordningen på skidorna?
- Hur är Brennans form? Klassiskt i Tour de Ski har ibland varit en amerikansk akilleshäl.
- Kommer Stadlober visa form?
Ja. i dag får vi mange svar. Er vel de rennene som inneholder den største spenningen hva gjelder den reelle formen på alle involverte. Vi får bare be til høyere makter om at alle har så jevnbyrdige ski som mulig, om så skjer, blir det en skifest. Ønsker meg ikke overlegne ski på noen, ikke en gang de norske.
2023-12-31, 11:47
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Tja, det vet vi ju inte ännu.

Nej men vad tror du?
2023-12-31, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Nej men vad tror du?

Jag tror att Linn är en av de mest kompletta skidåkare som Sverige haft, och hon är ännu i början av sin karriär.

Vad gäller klättringen så är det många som överraskat genom tiderna men en sak som är säker är att om Linn är med väl uppe på platån så vinner hon. Ser inget annat alternativ faktiskt, vem skall slå henne där liksom?
2023-12-31, 11:51
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FNLS
😄😄😄 Mitt med.
2023-12-31, 11:53
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Jag tror att Linn är en av de mest kompletta skidåkare som Sverige haft, och hon är ännu i början av sin karriär.

Vad gäller klättringen så är det många som överraskat genom tiderna men en sak som är säker är att om Linn är med väl uppe på platån så vinner hon. Ser inget annat alternativ faktiskt, vem skall slå henne där liksom?

Ja det håller jag med om, men jag tror inte att hon är med där uppe på platån. Men jag hoppas det för Linn är en personlig favorit för mig. Har verkligen saknat henne och väntat, så vi hoppas att ditt scenario håller.
2023-12-31, 11:53
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FNLS

Haha japp, hela touren känns så i år.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in