2023-12-30, 18:52
Medlem
Ski-entusiastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Så, mycket nonsens i denna tråd just nu.

Själv funderar jag på om det var personbästa av Rydzeck och Eiduka idag.
Ja, enig med deg, men det får man bare venne seg til uten å ta til seg. Ble litt i overkant i dag, men gledes som deg med Eiduka, en sjarmerende og fokusert jente som tar "step by step" på veien opp mot de beste
2023-12-30, 18:55
Medlem
Ski-entusiastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Än har ni chansen att vända mot Schweiz (2-5 inför tredje perioden) i JVM-hockeyn. Skulle det ske lär det dock bli ett duktigt nederlag mot Sverige i kvartsfinalen sen
Hi-hi. " I know it so well... " som det nesten lyder i en kjent musical om man nu bare bytter ut it med him
2023-12-30, 18:59
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Så, mycket nonsens i denna tråd just nu.

Själv funderar jag på om det var personbästa av Rydzeck och Eiduka idag.

Nej. Rydzek var fyra i Tallinn i mars.

Eiduka blev nia på den brandskattade femmilen i Kollen. Men personbästa dock i sprint.
2023-12-30, 19:01
Medlem
Har Ebba någonsin varit nöjd efter ett (missat) sprintkval? Tycker det låter likadant varje gång, ändå var det väl ingen här som förväntade sig att hon skulle gå vidare. Överskattar hon sig själv?
2023-12-30, 19:06
Medlem
FNLSs avatar
Sluta kommentera folks utseende
2023-12-30, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joow
Har Ebba någonsin varit nöjd efter ett (missat) sprintkval? Tycker det låter likadant varje gång, ändå var det väl ingen här som förväntade sig att hon skulle gå vidare. Överskattar hon sig själv?

inte ofta hon är nöjd kan vara så? idag var det ändå helt ok kan jag tycka.. hade hon tagit sig vidare och blivit som Maja så hade det väl varit ca 12 sek hon tjänat på det då kan jag tycka det var lika bra att missa och ladda för två tuffare dagar speciellt när hon ännu varit sjuk
2023-12-30, 19:15
Medlem
Bra kört av svenska damerna idag!
Herrarna har jag inga förväntningar på men hoppas det kan bli något bättre när det blir distans.

Men är det inte väldigt lite publik? Tar man bort funktionärerna så är det knappt någon kvar på arenan.
2023-12-30, 19:22
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totentanz
Nåja, min kritik mot dig är ju i huvudsak att du bara pratar om valla och budget. Ingen av oss är något fan av Norge eller USA (Diggins )

"Ingen av oss"... vad vet du om det?
2023-12-30, 19:22
Medlem
Ski-entusiastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lexiania
Jonna är gullig, fin personlighet. Bra moral också, vägrar ta del av MDFK och Ilars pre-race taktiker som går ut på att stänga ute motståndare.
Ja, enig med deg, men hvor ble det av " Du och jag, Lexi " Det er jo til å bli sjalu av. Bare i løpet av en uke har jeg jo blitt forbigått av først Nora M, så Lena G, og nu Jonna S ! Hi-hi, nei skjemt tilside .Godt nyttår til deg
2023-12-30, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MacReady
Vissa bolag tillämpar "regel 4" vilket innebär att de räknar om spelat odds till ett matematiskt rimligt odds utan den strukna favoriten. Rätt och slätt får du det oddset som de uppdaterar till när nya listan utan (Kläbo i detta fall) dyker upp. Dessa bolag återbetalar dessutom spel på en struken,

Men, ATG och andra Kambi-bolag har mig veterligen inte haft det utskrivet i sina sportregler och därmed inte tillämpat det. Då är istället risken man tar att spel på folk som ej kommer till start anses förlorade. Dvs, alla som spelat Kläbo får stå sitt kast, men i tillägg ska alla andra spel stå till det odds man spelade till.

I slutändan är spelbolag svin som kan göra som de vill. De flesta har en punkt som i stort sett säger "Vi kan när som helst annullera spel utan att behöva ange anledning".

edit: ser nu att ATG visst tillämpar det

Det var nytt för mig. Då har de agerat riktigt. Förutom att det inte ska vara autovoid, utan att ditt spel ska stå fast med reducerat odds.

Plats på "Städaren" rättades som förlust av Kambi.
Senast redigerad av kubwa 2023-12-30 kl. 19:42.
2023-12-30, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lordbob
Ribom är en mörk häst för pallen i Touren, har tagit steg både i sprint och distans och är dessutom frisk vilket är en ovanlig bonus. Touren har ofta genombrottsprestationer för skidåkare, t.ex. Stina. Kan det vara Emma? Dessutom har Fosnæs gjort enorma framsteg. 33:e i sista juniortävlingen 3,36 efter Fossesholm på 15 km. Förra veckan i Trondheim 10:e och 1 minut efter Ebba på 20 km... hennes förbättring har gått under radarn.

Finns enbart korta sammandrag på Youtube från kvalet idag.
För oss som missade finalen (damernas sprint), finns klipp att tillgå eller är det bara att glömma?
Ni som inte främjar Viaplay med dess hutlösa höjningar, kanske vet ni någon youtubekanal eller liknande som laddat upp dagens final? Sökt och sökt, helt utan framgång.Tusen tack för den som kan hitta länk! Om det är så att det strikt inte läggs ut något enbart för att det är Tour de ski är det bara bra och veta också, känns surt när man missade finalen som idag!
Senast redigerad av Spezia 2023-12-30 kl. 20:00.
2023-12-30, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ski-entusiasten
Ja, enig med deg, men hvor ble det av " Du och jag, Lexi " Det er jo til å bli sjalu av. Bare i løpet av en uke har jeg jo blitt forbigått av først Nora M, så Lena G, og nu Jonna S ! Hi-hi, nei skjemt tilside .Godt nyttår til deg

Du kanske vet någon norsk länk/sida som visar finalen i efterhand?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in