2023-12-30, 18:25
Medlem
greta75s avatar
Det gamla talesättet i skidtrådarna säger mycket.

- men gladast är ändå den som får sätta på Ribom ikväll
2023-12-30, 18:25
Avstängd
Byström och Thomson måste sparkas..Det går inte att ha svenska åkares största fiender i ledningen.

Deras uppgift är att coacha fram titlar. I år VC och TDS. Två inkompetenta ledare som medvetet coachar bort Sveriges åkare.

https://www.aftonbladet.se/sportblad...sson-behandlas
2023-12-30, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lexiania
Fourcade är Catalan btw, men antar att du är en sån som inte kan se skillnad på spanjacker och araber.

Allt söder om Loire-Donau-axeln är Afrika i mina ögon.
2023-12-30, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totentanz
Allt söder om Loire-Donau-axeln är Afrika i mina ögon.
Vafan är allt norr och öster om Rhen då? Mongoliet? Jonna och Linn ser ju inte lite samiska ut.
2023-12-30, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lexiania
Vafan är allt norr och öster om Rhen då? Mongoliet? Jonna och Linn ser ju inte lite samiska ut.

Stämmer nog när det gäller Jonna, men tatueringarna diskvalificerar henne från mitt intresse oavsett. Linn kan jag inte titta på utan en över huvudet (mitt eget), så jag vet inte.
2023-12-30, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totentanz
Stämmer nog när det gäller Jonna, men tatueringarna diskvalificerar henne från mitt intresse oavsett. Linn kan jag inte titta på utan en över huvudet (mitt eget), så jag vet inte.
Hennes tatuering är gullig dock.

Linn kör jag en "no comment".
2023-12-30, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TenBagger69
Byström och Thomson måste sparkas..Det går inte att ha svenska åkares största fiender i ledningen.

Deras uppgift är att coacha fram titlar. I år VC och TDS. Två inkompetenta ledare som medvetet coachar bort Sveriges åkare.

https://www.aftonbladet.se/sportblad...sson-behandlas

Jag vet inte jag. Jag har alltid tyckt att Sverige som skidåkarnation har underpresterat överallt utom på damsprinten. Där har de verkligen träffar riktigt bra.

Varför resultaten uteblir (med undantag för Frida&Ebba) på övriga tror jag att man koka ner till att det inte är lika proffesionellt som Norge, USA, Tyskland eller Ryssland. Sverige borde va i klass med Norge.
Jag gissar att det är kvaliteten på träningarna som behöver höjas avsevärt. Samma sak med mat,återhämtning och styrketräning.

Jag ser ju bara det som visas på tv, i poddar, youtube m.m men det finns ju en anledning att så många alltid landar på plats 4-20.
Den enda gången de "överpresterar" är när övriga underpresterar men ledningen har aldrig gjort den kopplingen.
2023-12-30, 18:39
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Svahn är inte grotesk, hon har en väldigt symmetrisk kropp. Den påminner en del om Kläbos, långsmal utan några direkta former eller muskler som sticker ut, ser väldigt kompakt ut.

Skistad ser ut som hälften man hälften kvinna.
Hon verkar dock dålig på att utnyttja sin styrka tycker jag då hon sällan dominerar ett lopp.
2023-12-30, 18:41
Medlem
Ski-entusiastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacReady
Skistad säger att hon bara har sig själv att skylla för "hekten" med Svahn och tycker det är "morsomt" att hon är tillbaka. Ej bestämt om det blir Davos eller inte.
Ja, det er ekte sportmans-ship. Selv om Svahn kom bakfra og helt tilfeldig kom til å fange hennes venstre ski, vet hun at det var en helt ordinær "race incidens" uten noen som helst ond vilje.
Hun vet også utmerket godt at hun ikke er i den form ennå som behøves i sprintens elitedivisjon. Den er det bare hun og Jonna i toppform som nådde opp til i våres, når de distanserte de øvrige med 6-7 sekunder i finalene.

Det nye som jeg håper og tror at skjer utover i sesongen i år, er at Linn også tar steget opp dit, og at Ribom jobber seg opp i nærheten som outsider. Da får vi bataljer på elitenivå. For når sant skal sies er nivået i damesprint ikke mye å skryte av bak disse her. Maja D, mens-Johanna og de beste mellomeuropeerne spiller i 2. divisjon, mens de øvrige ( inklusive alle de andre norske) spiller i 3.divisjon.
2023-12-30, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Det var hennes ADHD-tendenser som fick mig att älska henne. Men hon är fin nu också.

She's very happy now!
2023-12-30, 18:45
Medlem
Alkibiadess avatar
Så, mycket nonsens i denna tråd just nu.

Själv funderar jag på om det var personbästa av Rydzeck och Eiduka idag.
2023-12-30, 18:46
Medlem
Ski-entusiastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Bra för sporten med den här pallen, eller hur norrmän?
Ni får tröst er med med att Magnus Carlsen dominerade i snabbschacks och blixt-VM.
Ja, Håndballmesterskap er leierilden innen jul, og sjakk-VM i romjulen, og om vi da krydrer med hoppuka og TdS, så er desember en høytid. Da koser de sportsgale "baggarne" seg !

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in