2024-01-05, 20:46
Medlem
Lasslys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Nina "The Dark Horse" Riedener kommer bli först ut lovar jag, men även lite valla-skola, betting-skola och annat smått och gott.

Men på tal om betting, vad gör Fylle-Frida för tid i monsterbacken tror du?

Jag tror att Lars Öberg tar över som vallachef vilket leder till att Frida "Spruttibangbang" Karlsson kör under 30 min.
2024-01-05, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pax80
Längdskidåkning är en liten sport och ryssarna saknas definitivt på herrsidan. Det är ju den ryska regimen som vi vänder oss mot. Och inte ryska idrottare som försöker leva på sina idrottsliga prestationer.

Och ryssar som fattar förstår att sanktionerna måste finnas.
2024-01-05, 20:57
Medlem
Apropos Skistad, utan att vara elak eller så men..........

Ögonen på henne i många bilder påminner starkt om personen i filmen "Full Metal Jacket" som blir galen?
Eller är det bara jag?
2024-01-05, 21:00
Citat:
Ursprungligen postat av korvfalun
Hehe hade nog många gjort om det inte var feta prispengar att dra in. I alla fall top 10.
Jo, det är väl pengarna som styr.
2024-01-05, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krebs
Kan väl hålla med till viss del, men Blomman är insatt i den svenska skidvärlden till skillnad mot Strömstedt och Forsberg. Han är alltid ute och snackar med åkarna när dom kommenterar på plats. Han känner tränare, föräldrar osv. och håller sig uppdaterad när det gäller resultat, skador o.dyl. Han har också förmågan att se när en åkare till exempel sliter med dåliga skidor, medan Anna-Karin liksom -”Johan Häggström är i superform men han får inte till det”. Hon drar ju inte EN riktig slutsats under ett lopp! Och Forsberg är ännu mer bakom flötet.

Forskning visade redan på 1980-talet att den s,k, "mjölksyreteorin" var helt felaktig. Det bildas ingen "mjölksyra" i musklerna. Det är något helt annat som orsakar muskelutmattning. Trots detta så fortsätter den s.k. "experten" att tjata om "nu har åkaren mjölksyra i benen" i var och vartannat lopp.

Nej, påläst och uppdaterad i frågor som i hög grad berör skidåkning är han definitivt inte. När han saknar kunskap i ett ämne borde han åtminstone ha vettet att hålla käften.
2024-01-05, 21:02
Citat:
Ursprungligen postat av smokieknife

Ögonen på henne i många bilder påminner starkt om personen i filmen "Full Metal Jacket" som blir galen?
Eller är det bara jag?
Nej nu när du påminner om det, så är de lika obehagliga
2024-01-05, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ms-X
Forskning visade redan på 1980-talet att den s,k, "mjölksyreteorin" var helt felaktig. Det bildas ingen "mjölksyra" i musklerna. Det är något helt annat som orsakar muskelutmattning. Trots detta så fortsätter den s.k. "experten" att tjata om "nu har åkaren mjölksyra i benen" i var och vartannat lopp.

Nej, påläst och uppdaterad i frågor som i hög grad berör skidåkning är han definitivt inte. När han saknar kunskap i ett ämne borde han åtminstone ha vettet att hålla käften.
Därom finns det ju flera olika uppfattningar och det har diskuterats till leda tidigare i andra trådar och jag ämnar INTE ta upp den diskussionen igen utan nöjer mig med att fråga:

Förstår du (och dom flesta andra) vad han menar när han säger det?
2024-01-05, 21:16
Moderator
Hjv9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Nu har KSS insta-inlägg snart 1200 kommentarer, är det bara jag som tycker det börjar bli riktigt pinsamt att så många känslomässigt engagerar sig i en liten vurpa? KSS sitter väl hemma och hånskrattar åt alla fåniga kommentarer och får antagligen den bästa tändvätskan inför resterande sprintar. Hon kommer väl antagligen peta till Ribom igen bara för att.

Tragikomiskt att läsa. Ser att en som kommenterat är svenska junioren Tomas Holmgren som var med och körde J-landskampen ifjol. Var tvungen att kolla hennes följare, inte många av våra svenska skidtjejer där. Louise Lindström enda från landslaget.
2024-01-05, 21:16
Bannlyst
Citat:

Eller är det bara jag?

Håller med dig fullständigt. Till skillnad från sinneslöa som billigost och resterande som menar att Skistad gottar åt sig all hat hon får på Insta och att det faktiskt sporrar henne.

Det är bara och gå in på Skistads insta ikväll och faktiskt ta del av kommentarerna. Det handlar om moral. Ingenting annat. En moralkompass Skistad verkar sakna helt och hållet.

Gotta sig? Njae, tror inte det jag. Jag tror hon avskyr allt som har med det sociala att göra och det här är ju bara ren och skär panikkänsla. Jag menar har man inte stolthet nog och gratta medtävlandes när de vinner. Då är något jävligt fel i den människan.

I min bok förtjänar hon allt folk skriver till henne och jag tror fan inte det sporrar henne, tror tvärtemot att hennes hat mot svenskar växer än mer.
2024-01-05, 21:17
Bannlyst
Citat:

Eller är det bara jag?

Är hon autist förresten? Baserar det på att hon verkar undvika all form av ögonkontakt efter loppen.
2024-01-05, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pax80
Bankaraktären på slingan de skidade idag påminner mera om en ski classic bana än en vanlig världscups bana. Därför var det en del son valde blanka skidor istället skidor med fäste. T.ex Kerttu Niskanen körde dock med fäste. Gillar inte att vissa herrar skyller sina dåliga resultat på dåliga skidor.
”Skyller”? Försök själv att åka på skidor med dåligt glid. Marginalerna är så små så det duger inte med halvbra skidor. Det måste vara toppvallning!
2024-01-05, 22:04
Citat:
Ursprungligen postat av Hjv9
Tragikomiskt att läsa. Ser att en som kommenterat är svenska junioren Tomas Holmgren som var med och körde J-landskampen ifjol. Var tvungen att kolla hennes följare, inte många av våra svenska skidtjejer där. Louise Lindström enda från landslaget.

Och snabbt påhejat av någon kompis direkt efter.

Jag undrar varför det blev så stor omfattande reaktion och att folk bemödar sig kommentera, kanske en form av munchausen proxy syndrom.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in