2024-01-04, 21:00
Citat:
Ursprungligen postat av Rajan03
Tror inte att amerikanskorna är dopade. Men någon som verkligen har fallit för mig i sympati är Diggins. Hon var lite av en favorit för 5 år sen med hennes positivitet. Men efter hennes taskiga uppträdande mot Frida för ett par år sen under tour de ski så tycker jag inte om henne. Sen när hon under året har dykt upp i mitt tik-tok flöde där hon dansat och varit glad så lät det krystat när hon sa inför säsongen att hon fått ett återfall i sin ätstörning.
Det har ju visat sig att det bara var en publicitetsgrej. Om hon i verkligheten haft riktiga ätstörningsproblem hade hon inte varit ledare i världscupen.

Framförallt har man haft ätstörningar som frestar på hjärtat något enormt så ska man ju absolut inte fullfölja elitträning och elittävlande i närtid efteråt.

Men, det kanske finns bra mediciner för sådant, som också ger bra fördelar.
2024-01-04, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Framförallt har man haft ätstörningar som frestar på hjärtat något enormt så ska man ju absolut inte fullfölja elitträning och elittävlande i närtid efteråt.

Men, det kanske finns bra mediciner för sådant, som också ger bra fördelar.
Ja du kan ha rätt
2024-01-04, 21:08
Medlem
Citat:
Återigen, ledarna med sin erfarenhet borde vetat att föråkare sätts inte in om hemmaåkaren inte ligger längst fram. Se lex Bolsjunov i Norge.
Ja precis. Det här är anledningen varför det inte fanns några föråkare i praktiken
2024-01-04, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erikom
Åkarna fick välja bland flera olika par. Fäste, rugg eller blankt. Han kan inte lastas över att vissa valde fel. Burman sa själv i intervjun efteråt att han hade sig själv att skylla för skidvalet... och Anger hade knappast något fel på sina skidor?
Anger klagade på glidet. Jämförde med en finne han åkte bredvid i någon utförsåkning.
2024-01-04, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hedinaren
Nu har knappast du mer mandat än någon övrig här och besvara frågan men undrar varför man inte gör av sig med Anders Byström? Är han en sådan som herrfotbollslandslagets Janne Andersson? Som först efter sisådär 4-5 missade VM och EM turneringar fick sparken? Man undrar vilken svågerpolitik som egentligen råder i det svenska längdlandslaget men det är alldeles uppenbart att man håller vissa mer om ryggen. Jag tycker det är dags för nytt blod. Väck med Byström som uppenbart agerar partiskt i många lägen och in med någon annan. Så svårt kan det inte vara med kompetent folk.
Jag försvarar inte Byström, jag konstaterar bara att det inte var han som valde vilka skidor Frida skulle åka på idag eller vilket heat hon skulle välja igår.

Citat:
Ursprungligen postat av pax80
Frida Karlsson blev avhakad i sista backen av Niskanen som mestadels diagonalade uppför backen. Det var inte Fridas skidor det var fel på, utan en missbedömning vad som var det snabbaste och effektivase sättet att ta sig uppför det sista krönet. Och man såg tydligt att Frida inte orkade hänga med i den branta backen på sina blanka skidorn - det var där det avgjordes. Strongt gjort av Niskanen förresten. Hon startade långt efter Diggins och Svan.
Vad jag säger är att Frida själv valde att staka, inte Byströms beslut. Precis som Burman valde ruggade och konstaterade sin missbedömning i intervjun efteråt.
2024-01-04, 21:18
Medlem
Citat:
Återigen, ledarna med sin erfarenhet borde vetat att föråkare sätts inte in om hemmaåkaren inte ligger längst fram. Se lex Bolsjunov i Norge.

Alla visste om att det sannolikt skulle komma snö under loppet. Och att det med alla faktorer medräknade var ett vågspel om man skulle åka med blanka skidor eller skidor med fäste. På slätan gick det litet lättare med ovallat och uppför tyngre. Summasumarum drog skidor med fäste det längsta strået. Hur som helst var Niskanen värd segern. Hon drog nog mest av alla i nysnön och tillsammans med Brennan skidade ifrån de övriga på slutet.
2024-01-04, 21:21
Medlem
katws avatar
Maja har hoppat av, om det inte nämnts.
2024-01-04, 21:26
Medlem
FNLSs avatar
Dagens största skräll. Klåparna har gjort rätt med resultatlistan.
2024-01-04, 21:29
Medlem
[quote=billigost|86912081]Vad blir Svanebos nästa geni-drag? Alla kör med skidorna uppochner?

Är han någorlunda normalbegåvad borde han väl lämna in sin avskedsansökan omgående.[/QUOTE

Fortfarande är vallachefen arbetsledare och vallar inte ens några skidor. Perry Olsson vallar väl åt både Porris, Jens och Jonna men du verkar inte tycka att han ska avgå omgående?
Okunskap men kanske varmt och skönt med foliehatt på i kylan.
2024-01-04, 21:30
Medlem
JC Schoonmaker sjuk precis innan, Ogden och senast Schumacher. Är väl den största risken för Diggins just nu? Trist att sjukdom har förstört touren totalt. Allt kan hända och vända ännu.

40 kvinnor tog sig i mål idag.
Kalvå och Faglqvist kommer dock hoppa av.

61 herrar.

Tour de ski 2023/24 skördar sina offer.
Senast redigerad av Foxinsox 2024-01-04 kl. 21:34.
2024-01-04, 21:41
Medlem
Jag är ändå positivt överraskad att vi har 17 åkare kvar in till VdF. Med det lär det väl vara Sverige som leder deltagande-ligan just nu? Det är inget man vant sig vid.
2024-01-04, 21:43
Citat:
Ursprungligen postat av postis
[/QUOTEFortfarande är vallachefen arbetsledare och vallar inte ens några skidor. Perry Olsson vallar väl åt både Porris, Jens och Jonna men du verkar inte tycka att han ska avgå omgående?
Okunskap men kanske varmt och skönt med foliehatt på i kylan.

Hur vet du att Svanebo inte vallar något?

Ja, han är chef, hans ansvar är att vallarna utför bästa möjliga arbete och att det är bra och tydligt samarbete och kommunikation mellan vallarna och utövaren.

Fungerar inte det ovannämnda så får han ändra om i organisationen, sker ingen ändring och förbättring så är han uppenbart inte rätt man för jobbet.

Vanlig enkel logik som alla normalbegåvade förstår, oavsett om man bär huvudbonad eller inte.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in