2023-12-29, 23:31
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Skulle den här CN vara bedragaren? Vad finns det för bevis? Hela tråden är en katastrof bestående av trams om araber, romer etc.

ja, ingenting tyder på att det var annat än etniska svenskar. personerna i videoklippen bär säkert masker och talar ett påhittat mumbojumbo-språk
Citera
2023-12-29, 23:37
Medlem
Andy Flags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andersjimmy
Tingsrätten
https://mega.nz/folder/zqIDWapD#GmSxtzpjS5Q6Cd3ftLPINA

Inga 87 domar vad jag kan se från belastningsutdraget.
Citera
2023-12-29, 23:39
Medlem
flugornass avatar
Hur kan ni tro att någon Rom skulle utstuderat försöka lura någon för egen ekonomisk vinning?
Vi lever trots allt i Gretas tidsålder och värderingar, nej här är något dolt som gör att ni drar rasist kortet direkt.
Citera
2023-12-30, 00:05
Medlem
Spelmissbrukets avatar
Nå, kom det in någon betalning på fakturan?
Citera
2023-12-30, 00:09
Medlem
megacoolmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retina
Undrar om alla 30 personer (förutom barnen under 10 år?) var med på upplägget för kvällen, dvs äta och dricka för att sedan ta springnota?

Eller om en person lovat att bjuda sällskapet och sedan uppstod denna situation där bjudaren struntade i att betala?

Oavsett borde det finnas ett par rakryggade män eller kvinnor i gänget som anser att detta är skämmigt och antingen A) sätter press på bjudaren att betala eller B) skramlar ihop pengar själva till betalning.

Helt klart var de alla med på det. Det ligger i Ziggisarnas natur att parisitera på andra.

Direkt när jag hörde om detta så slog min ziggeradar runt, och det visade sig att den stämde...igen...
Citera
2023-12-30, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andy Flag
Du framstår som en idiot. Vad är det som tyder på att det är den här Christian som är inblandad? Finns ett inlägg de han nämns som en möjlig gärningsman, utan några som helst bevis eller kopplingar till aktuellt brott.

Christian verkar ju rakt av verka som en ynkryg av sällan skådad kaliber, men han är INTE rom, och det finns ingen koppling till aktuellt brott. Om inte du vet mer?
Sebbe heter han ju. han som smöjde kråset, sedan kutade med väldig fart till taxin,
vem körde gratis taxi för sällskapet denna kväll..
Senast redigerad av moshes 2023-12-30 kl. 00:30.
Citera
2023-12-30, 00:28
Medlem
Citat:
Själv klart förre kommer inte hennes namn på Ratsit.

Även hon verkar vara med i rics. Börjar nästan tro att det är till rics som fakturan ska skickas? Att alla i det här sällskapet va med i rics?
Citera
2023-12-30, 00:30
Medlem
Citat:

Ingen har påstått det.
Det kan finnas 87 bedrägerier i en dom.
Citera
2023-12-30, 00:30
Medlem
Citat:

Att personen har 87 fall av bedrägerier ger inte automatiskt 87 domar. Vissa domar innebär att personen lurat många i samma ärende. D.v.s han åtalas
för flera bedrägerier samtidigt.
Citera
2023-12-30, 00:49
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retina
Undrar om alla 30 personer (förutom barnen under 10 år?) var med på upplägget för kvällen, dvs äta och dricka för att sedan ta springnota?

Eller om en person lovat att bjuda sällskapet och sedan uppstod denna situation där bjudaren struntade i att betala?

Oavsett borde det finnas ett par rakryggade män eller kvinnor i gänget som anser att detta är skämmigt och antingen A) sätter press på bjudaren att betala eller B) skramlar ihop pengar själva till betalning.
Det blir bara 2500 per skalle. Det bränner jag lätt under en helg på en svensk krogrunda.
Citera
2023-12-30, 00:52
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Tingsrätten
https://mega.nz/folder/zqIDWapD#GmSxtzpjS5Q6Cd3ftLPINA

Flitig kille. Och har givetvis bytt namn.
Tidigare namn och då skriven i Linköping:
Melucci, Christian Sebastian
19830110-3571

Christian Sebastian Mortensen
19830110-3571

Och nu Christian Nilsson
(FB) 23 pers visade sig ha hyrt samma lägenhet idag-uthyraren försvunnen (Malmö)
Senast redigerad av Mindbusiness 2023-12-30 kl. 00:56.
Citera
2023-12-30, 01:15
Medlem
Misters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av megacoolman
Helt klart var de alla med på det. Det ligger i Ziggisarnas natur att parisitera på andra.

Direkt när jag hörde om detta så slog min ziggeradar runt, och det visade sig att den stämde...igen...
Möjligtvis var det en som var inställd på att betala men det var inte de andra 34 med på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in