2023-12-30, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Jag jobbade också i butik för 30 år sedan, samma sak då och efter dom lämnat hittades tomma larmade förpackningar tunt om i butiken.
Spelade ingen roll om man va flera som jobbade och försökte hålla koll, ungarna sprang runt och gapade.

En tjejkompis jobbade på en mack och ringde efter mig och några kompisar då de kom ett gäng ziggar för att få hjälp, men vi lyckades inte se att dom stal men de satte sig vid bord utanför och fikade sedan lämnade man allt skräp.
Vi sa att vi kunde hjälpa henne att städa upp där ute, då såg vi att alla förpackningar va ju från den macken så lika förbannat hade dom stulit allt och sedan helt fräckt sätta sig några meter från entrén och duka upp.
Ja dom är proffs på att stjäla. Jag sa bara ska ni inte handla så ut allihop innan jag ringer polisen. Då gick dom rätt fort. Men dom hann säkert stjäla något. Vad ska ett samhälle göra med såna människor? Helt omöjligt problem att lösa.
Citera
2023-12-30, 02:31
Medlem
Tråden är dränkt av påståenden och funderingar om vilket etniskt ursprung matgästerna har, föga intressant att läsa, och knappast givande för diskussionen.

Vad jag förstår hade gästerna blivit lovade att få en faktura på besöket, och sedan hade personalen inte accepterat det, när väl besökarna ätit och var klara.

Om så är fallet, så är det riktigt illa av restaurangen. Man gör klart med betalningsvillkor innan, och inte under serveringen. Finns ingen överenskommelse så förutsätts betalning på plats.

Nu har det gått några dygn sedan incidenten, kanske betalade gästerna, och enigt vad de påstår, efter överenskommelse.

Någon som vet? Och nej, jag är inte intresserad av fler inlägg om deras etnicitet.
Citera
2023-12-30, 02:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Tråden är dränkt av påståenden och funderingar om vilket etniskt ursprung matgästerna har, föga intressant att läsa, och knappast givande för diskussionen.

Vad jag förstår hade gästerna blivit lovade att få en faktura på besöket, och sedan hade personalen inte accepterat det, när väl besökarna ätit och var klara.

Om så är fallet, så är det riktigt illa av restaurangen. Man gör klart med betalningsvillkor innan, och inte under serveringen. Finns ingen överenskommelse så förutsätts betalning på plats.

Nu har det gått några dygn sedan incidenten, kanske betalade gästerna, och enigt vad de påstår, efter överenskommelse.

Någon som vet? Och nej, jag är inte intresserad av fler inlägg om deras etnicitet.
Det fanns även bilder när jag senast läste igår. Här finns det iaf en video. Nöjd nu?
https://twitter.com/i/status/1740821951059497051
Citera
2023-12-30, 02:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redrum.187
Det fanns även bilder när jag senast läste igår. Här finns det iaf en video. Nöjd nu?
https://twitter.com/i/status/1740821951059497051
Dels framgår det inte att filmen är från händelsen, men det viktiga. Det framgår inte vad som verkligen hände. Hade de kommit överens om att besöket skulle faktureras? Hade personalen missat den informationen? Hittade besökaren bara på att det hade överenskommits om fakturering?
Citera
2023-12-30, 02:54
Medlem
Citat:

Du förstår helt fel, inte oväntat.

De blev inte lovade ett piss. De tog en springnota. Inte helt olikt BlattaR att göra det. Negrer, kamelknullare, Ziggisar och annat pack gör sådant mer frekvent än Svensson. Förstår du det? Förstår du varför? Nej?
Citera
2023-12-30, 02:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SorgsenNationalist
Du förstår helt fel, inte oväntat.

De blev inte lovade ett piss. De tog en springnota. Inte helt olikt BlattaR att göra det. Negrer, kamelknullare, Ziggisar och annat pack gör sådant mer frekvent än Svensson. Förstår du det? Förstår du varför? Nej?
Jag säger inte att jag vet, jag bara undrar om någon har fakta om vad som hände.

Att bara lyssna på skvaller är något jag gärna undviker. Så sorry, jag vill ha fakta. Jag är en man, inte en skvallertacka.
Citera
2023-12-30, 06:19
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Jag håller med. Men ändå så verkar det till 99% fungera med nota efter maten ännu. Men det är väl egentligen bara en tidsfråga.

Förr i tiden så kunde man tanka på en mack genom att trycka på pumpen om vilken bensin/dieselsort man nu ville ha, tanka och sen gå in och betala i efterhand. Idag så betalar väl alla med kort vid pumpen i och för sig, men möjligheten att betala tankning i butik utan förskott finns inte längre.

.

Jo det finns.

Hela europa använder det systemet att du tankar först och går in med sedlar och betalar efter tankning.

Bara i sverige man tagit bort det till 95%.

Finns några små svenska ställen där de fortfarande har det systemet i sverige.

Antagligen spöar polisen upp buset i östeuropa om de smiter från bensinnotan och högre straff i andra länder.
Citera
2023-12-30, 06:27
Bannlyst
Citat:

Fakturering är sällan något som bestäms på plats. Det görs innan, skriftligt, med den information som behövs för fakturering.
Sluta vara naiv. Solklart springnota och när man blir påkommen så drar man fakturakortet. Inget nytt i babbevärlden!
Citera
2023-12-30, 06:32
Bannlyst
Det är vanligt att vissa ambassader utnyttjar sin ställning när det kommer till Restauranger. Hänt flera gånger på mitt jobb, att det beställs, men sen vägrar betala.
Citera
2023-12-30, 06:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ricin
Fakturering är sällan något som bestäms på plats. Det görs innan, skriftligt, med den information som behövs för fakturering.
Sluta vara naiv. Solklart springnota och när man blir påkommen så drar man fakturakortet. Inget nytt i babbevärlden!
Enligt vad jag läste så hade det övenskommit innan.

Det fattar jag väl att man inte beslutar det på plats. Det sker när man bokar bord.
Citera
2023-12-30, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErlingBrautHaaland
Kanske pga alla araber och afrikaner som valdtar och skjuter

Nu är det ju inte riktigt så det funkar, även om det är mycket i Malmö. Gå ut en vanlig fredag eller lördag på sagda krogar, Lilla Torg eller i Möllevångens krogliv o det är knökat av sk vanligt folk som inte oroar sig det minsta för just skjutandet. Inte för att det inte händer, men för att Malmö är extremt hipstervänster.
Citera
2023-12-30, 07:55
Medlem
Citat:
Enligt vad jag läste så hade det övenskommit innan

Enligt artikeln i trådstarten som nu är bakom betalvägg så sade ägaren till restaurangen i intervjun att betala med faktura inte hade överenskommits i förväg.

Utan det är gästerna som påstår det.
Senast redigerad av svolter 2023-12-30 kl. 07:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in