2024-06-19, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
De hävdar själva att de hade tänkt betala. De hävdar själva att de skulle få kredit.
Hävdar jo. Men alla som har ögon att läsa deras historik med och inte är helt jävla tappade kan se att det där är lögn. Nu måste vi bara hoppas att tingsrätten inte är helt jävla tappade.
Citera
2024-06-19, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BengSec
Hävdar jo. Men alla som har ögon att läsa deras historik med och inte är helt jävla tappade kan se att det där är lögn. Nu måste vi bara hoppas att tingsrätten inte är helt jävla tappade.
Tror du på fullaste allvar att jag tror på vad de påstår?

Har jag varit otydlig med vad de påstår och vad som skulle vara sanning?
Citera
2024-06-19, 16:54
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BengSec
Dom kommer att åka in. Kompakta bevis.
Men jag tror inte dom bryr sig. Dom chansade för att det gått förut.
Förhärdade brottslingar.
Citera
2024-06-20, 11:40
Medlem
Kungsgardens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Dom kommer att åka in. Kompakta bevis.
Men jag tror inte dom bryr sig. Dom chansade för att det gått förut.
Förhärdade brottslingar.

Andre*s har 51 avsnitt i belastningsregistret, allt från våldsbrott till märkesförfalskning. Han har dömts för bedrägeri, olaga identitetsanvändning, bruk av falsk urkund mm.

D*nisa är dömd för bl a penningtvättsbrott.

De har suttit inne vinterhalvår. De har inte varit i Slovakien som någon spekulerade i.

Redan 2005 gavs uppehållstillstånd. Samtliga nio barn är födda i Sverige och svenska medborgare. Stark anknytning för kvinnorna så det återstår att se hur det blir med utvisning.
Citera
2024-06-21, 15:16
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Alla namn finns i fup..

Jag vet. Men vem av dem är aktivisten?
Citera
2024-07-04, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Jag vet. Men vem av dem är aktivisten?

https://www.facebook.com/markiiza
Citera
2024-07-07, 00:33
Medlem
Det här med att de haft stora belopp på kontot och trots det fått soc? Är det nån mer info om det?
Det SKA inte kunna gå med dagens skyhöga krav på kontroll av konto etc (där många aldrig söker trots behov pga överdriven granskning)
I så fall är det SOLKLART brott från kommunen antingen korruption eller liknande. Var anmäler man sånt för granskning M:ö Kommun soc?
Citera
2024-07-07, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungsgarden
Andre*s har 51 avsnitt i belastningsregistret, allt från våldsbrott till märkesförfalskning. Han har dömts för bedrägeri, olaga identitetsanvändning, bruk av falsk urkund mm.

D*nisa är dömd för bl a penningtvättsbrott.

De har suttit inne vinterhalvår. De har inte varit i Slovakien som någon spekulerade i.

Redan 2005 gavs uppehållstillstånd. Samtliga nio barn är födda i Sverige och svenska medborgare. Stark anknytning för kvinnorna så det återstår att se hur det blir med utvisning.
Får ta med sig barnen
Citera
2024-07-07, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Driftstopp
Malmö stad har öst pengar över dessa zigenare utan några som helst krav.
Enligt lagstadgar har socialtjänsten som plikt att ut få kontoutdrag över konton för att få ekonomisk bistånd.

En av zigenar kvinnorna har haft insättning/uttag på 1,5 miljoner under 2022 -2024
Varav 270.000 kr swish.

"Malmö stad lön"
"Malmö stad bistånd"

Andreas som också har ekonomisk bistånd från Malmö stad har haft insättning/utag på 1 014 702 kr under 2022 -2024 Varav 530.000 går inte koppla till bidrag/lån/lön utan kommer från swish insättningar och kontantinsättningar.

Malmö stad socialtjänst borde åtalas för grovt tjänstefel då samtliga har haft tillgångar som inte ska ges rätt till socialbidrag.

Kronofogden har inte heller brytt sig att utmäta varken kvinnorna eller mannen trots höga insättningar från swish.

Samtlig åtalade går på socialbidrag.
Var anmäler man misstänkt brott av tjänstemän i kommunen?
Citera
2024-07-07, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Derzu-U
Intressant story. Ett stycke malmöhistoria att lämna in till stadsarkivet. Carolikvarteten kallades förr "Jerusalem", ett beryktat tillhåll för mindre nogräknade individer.
Kan bidra med att många från det området utvandrade till Amerika då det begav sig. Fanns speciellt många mormoner och liknande som inte behandlades bra då..Vet inte om namnet har med det att göra
Citera
2024-07-07, 03:27
Medlem
Drooids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Var anmäler man misstänkt brott av tjänstemän i kommunen?
Som jag ser det har du minst dessa alternativ.
Polisanmälan eller en JO-anmälan.
Citera
2024-07-07, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drooid
Som jag ser det har du minst dessa alternativ.
Polisanmälan eller en JO-anmälan.
Okej tack
Tänkte om man kan tipsa typ visselblåsare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in