Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-12-26, 07:59
  #1
Medlem
Min kompis har tagit tjack i fyra dagar och rätt mkt mdma nu inatt. Säger att han mår bra men är helt spänd (asså beyond tjack-spänd) och vibrerar i hela kroppen. Går inte att försöka prata med honom, han är för borta/inne i sig själv. Ser till att han dricker och inte är frusen. Vet inte vad jag ska göra? Försöka få honom att slappna av i kroppen på något sätt? Ska jag prata med honom? Om vad i så fall? Eller bara låta honom vara jättehög och inne i sin bubbla. Tagit tjack om mdma själv bör nämnas. Är inte så påverkad, men blir stressad av att inte veta hur jag ska agera och bete mig.
Citera
2023-12-26, 08:13
  #2
Avstängd
fittballenigrusets avatar
Har han inte sovit alls på dessa 4 dagar?
Citera
2023-12-26, 08:15
  #3
Medlem
Astralhopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kemisktavfall
Min kompis har tagit tjack i fyra dagar och rätt mkt mdma nu inatt. Säger att han mår bra men är helt spänd (asså beyond tjack-spänd) och vibrerar i hela kroppen. Går inte att försöka prata med honom, han är för borta/inne i sig själv. Ser till att han dricker och inte är frusen. Vet inte vad jag ska göra? Försöka få honom att slappna av i kroppen på något sätt? Ska jag prata med honom? Om vad i så fall? Eller bara låta honom vara jättehög och inne i sin bubbla. Tagit tjack om mdma själv bör nämnas. Är inte så påverkad, men blir stressad av att inte veta hur jag ska agera och bete mig.

Om möjligt håll honom under uppsikt och ring 1177 om det uppstår tecken på akut ohälsa.
Citera
2023-12-26, 08:17
  #4
Medlem
Rouens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kemisktavfall
Min kompis har tagit tjack i fyra dagar och rätt mkt mdma nu inatt. Säger att han mår bra men är helt spänd (asså beyond tjack-spänd) och vibrerar i hela kroppen. Går inte att försöka prata med honom, han är för borta/inne i sig själv. Ser till att han dricker och inte är frusen. Vet inte vad jag ska göra? Försöka få honom att slappna av i kroppen på något sätt? Ska jag prata med honom? Om vad i så fall? Eller bara låta honom vara jättehög och inne i sin bubbla. Tagit tjack om mdma själv bör nämnas. Är inte så påverkad, men blir stressad av att inte veta hur jag ska agera och bete mig.

Avgiftning för säkerhets skull innan han går psycho.
Citera
2023-12-26, 08:24
  #5
Medlem
Astralhopps avatar
" Du kan känna dig glad, upprymd, euforisk eller kär, men också förtvivlad. Du har lättare att falla i både skratt och gråt. Du kan uppleva ökad tillit och intimitet till andra personer i omgivningen, men också drabbas av hyperaktivitet, oro, rastlöshet, ångest, hallucinationer, sämre självkontroll och hetsätande."

Kända effekter från Mdma. Lägg då till fyra dagars tjackkonsumtion till detta.. omg.
Citera
2023-12-26, 08:30
  #6
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kemisktavfall
Min kompis har tagit tjack i fyra dagar och rätt mkt mdma nu inatt. Säger att han mår bra men är helt spänd (asså beyond tjack-spänd) och vibrerar i hela kroppen. Går inte att försöka prata med honom, han är för borta/inne i sig själv. Ser till att han dricker och inte är frusen. Vet inte vad jag ska göra? Försöka få honom att slappna av i kroppen på något sätt? Ska jag prata med honom? Om vad i så fall? Eller bara låta honom vara jättehög och inne i sin bubbla. Tagit tjack om mdma själv bör nämnas. Är inte så påverkad, men blir stressad av att inte veta hur jag ska agera och bete mig.
Det skulle nog vara bra om du kan att du ringer 1177. För vaken så många dygn kan göra att han hamnar i psykos.
Va fint att du tar hand om din vän.
Citera
2023-12-26, 08:31
  #7
Medlem
Håll honom sval, ge drick gärna mjölk!
Vätskeersättning, och nåt att äta!
Salt och socker är super viktigt…, och dryck!
Att bli överhettad är farligt!
Citera
2023-12-26, 08:31
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittballenigruset
Har han inte sovit alls på dessa 4 dagar?

Nej
Citera
2023-12-26, 08:32
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Astralhopp
Om möjligt håll honom under uppsikt och ring 1177 om det uppstår tecken på akut ohälsa.

Åker ingenstans. Ser till att han dricker och jag håller uppsikt hela tiden.
Citera
2023-12-26, 08:36
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Porrparris
Håll honom sval, ge drick gärna mjölk!
Vätskeersättning, och nåt att äta!
Salt och socker är super viktigt…, och dryck!
Att bli överhettad är farligt!

Fått i honom lite godis 😅. Men försöker få honom dricka typ varje kvart ungefär.
Citera
2023-12-26, 08:36
  #11
Medlem
Astralhopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kemisktavfall
Åker ingenstans. Ser till att han dricker och jag håller uppsikt hela tiden.

Bra! Blir du osäker så ring 1177 så får du råd direkt av personal. Lycka till!
Citera
2023-12-26, 08:42
  #12
Medlem
Astralhopps avatar
Efter fyra dygn utan sömn så har hjärnan och kroppen tydligen "gått in i väggen" så sömn och vila är det bästa nu för honom.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback