2026-07-08, 09:31
Medlem
AntonAusTirolens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mazeppa
Inga incidenter iår har inträffat (ta i trä).

Eller...
https://www.sverigesradio.se/artikel/melker-skadades-pa-axels-tivoli-fick-hjarnskakning
Citera
2026-07-08, 15:49
Medlem
Mazeppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhenAllLightDies
Helt otroligt är det inte att de blir stoppade när de glasar för glada livet med sina LGF släp mellan orter om nätterna i 100km/h...

LGF-släp? Näää knappast. Alla deras karuseller är reggade som tunga släp.
Citera
2026-07-08, 15:49
Medlem
Mazeppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntonAusTirolen
Eller...
https://www.sverigesradio.se/artikel/melker-skadades-pa-axels-tivoli-fick-hjarnskakning

Ja ja...
Citera
2026-07-08, 17:25
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Citat:
LGF-släp? Näää knappast. Alla deras karuseller är reggade som tunga släp.

Är 100 på att jag såg det, just därför jag reagerade på det. Jag tror att det var något mindre skit de drog efter sig, inte något sedvanligt släp så, såg ut som nån av de där åkgrejerna för de allra minsta på två skottkärrehjul.
Citera
2026-07-08, 17:31
Medlem
Mazeppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhenAllLightDies
Är 100 på att jag såg det, just därför jag reagerade på det. Jag tror att det var något mindre skit de drog efter sig, inte något sedvanligt släp så, såg ut som nån av de där åkgrejerna för de allra minsta på två skottkärrehjul.

Tror jag inte på. Axels har inga sånna släp. Var såg du dom? 2 avd i Norrland och 2 st i Skåne/Blekinge nu
Citera
2026-07-08, 18:02
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Det går bra nu!

/#LOUDmouth#
Citera
2026-07-08, 19:48
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Citat:
Tror jag inte på. Axels har inga sånna släp. Var såg du dom? 2 avd i Norrland och 2 st i Skåne/Blekinge nu

Det var länge sen, men har reagerat på samma sak tidigare år med.

Det är inga släp så som det såg ut utan åkattraktioner på hjul med LGF påslängd på.

Bra du vet, vad arbetar du med hos dessa lallare?
Citera
2026-07-08, 21:20
Medlem
kebobbs avatar
Parken zoo i Eskilstuna leasar karuseller från Axels tivoli.

Ekuriren:
Citat:
Kvinna fick nacksmärtor efter åk i extremattraktionen Top Spin på Parken Zoo i Eskilstuna på tisdagen, fördes till Mälarsjukhuset men kunde återvända till parken samma eftermiddag.

Attraktionen, leasat från Axels tivoli och tillverkad av nederländska KMG, hålls nu stängd medan parken utreder händelsen och säkerställer att allt fungerar som det ska.
Citera
2026-07-08, 21:25
Avstängd
Citat:
Inga incidenter iår har inträffat (ta i trä).

Dom är störst i Norden. Inga konkurenter.
Dom är i en egen liga vad det gäller utbudet av karuseller. 90 % av karusellerna är inte ens 5 år gamla.
4 st fabriksnya karuseller bara iår.
Arrangörerna är nöjda.

Synd bara att personalen är så sliten.
Citera
2026-07-09, 08:51
Medlem
Mazeppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xowodim
Synd bara att personalen är så sliten.

Tyvärr har dom bara öststatare och asiater som jobbar hos dom. Iallafall som karuselloperatörer. En del svenskar som jobbar i kassan.
Svårt att rekrytera svensk personal som orkar jobbar från Mars-oktober i högt tempo.
Detta gäller även dom andra ambulerande tivolin som finns i Sverige.
Axels behöver rätt mkt anställda för att klara av driften.
Citera
2026-07-21, 09:47
Medlem
Tranquility Bass avatar
Om man har "svårt" att rekrytera personal beror det så gott som alltid på att man inte erbjuder tillräckligt bra anställningsvillkor.
Citat:
Tyvärr har dom bara öststatare och asiater som jobbar hos dom. Iallafall som karuselloperatörer. En del svenskar som jobbar i kassan.
Svårt att rekrytera svensk personal som orkar jobbar från Mars-oktober i högt tempo.
Detta gäller även dom andra ambulerande tivolin som finns i Sverige.
Axels behöver rätt mkt anställda för att klara av driften.
Citera
2026-07-21, 16:26
Medlem
Mazeppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tranquility Bas
Om man har "svårt" att rekrytera personal beror det så gott som alltid på att man inte erbjuder tillräckligt bra anställningsvillkor.

Jo sant. Detta gäller i stort sett alla ambulerande tivolin i Norden. Även inom cirkusbranchen är det så. Och har alltid varit så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in