• 1
  • 2
2023-12-21, 13:03
Medlem
Klas-Vegass avatar
Ja, jag köpte en kokt korv med bröd på biltema igår och just denna butik har inte milkshake så jag tar en cola och de skall ha 24 spänn?????????
Nänä nä sa jag och la tillbaka den.

Alltså hur tänker ni. Det är ju inte summan i sig. Jag hade gärna gett 30 för en milkshake eller vad de brukar kosta. Efter denna korv gick jag på krog och betalade 75kr för en öl.

ALltså, bara för man har råd vill jag inte ge 270kr för en ostsmörgås (exempel).

Vad tänker ni om annat hutlöst. Typ kaffe to go. En sak är om man sitter där och dricker (en 450g kaffepåse räcker till över 50 kaffemått och kostar mindre än en krona. Eller att lågprisvaruhuset "biltema" tar 24 spään för 0,5l cola.

Jag ger ju hellre pengarna till en hemlös alltså.

Vad tänker ni?
2023-12-21, 13:07
Citat:
Ursprungligen postat av Klas-Vegas
Ja, jag köpte en kokt korv med bröd på biltema igår och just denna butik har inte milkshake så jag tar en cola och de skall ha 24 spänn?????????

Alltså hur tänker ni. Det är ju inte summan i sig. Jag hade gärna gett 30 för en milkshake eller vad de brukar kosta. Efter denna korv gick jag på krog och betalade 75kr för en öl.

ALltså, bara för man har råd vill jag inte ge 270kr för en ostsmörgås (exempel).

Vad tänker ni om annat hutlöst. Typ kaffe to go. En sak är om man sitter där och dricker (en 450g kaffepåse räcker till över 50 kaffemått och kostar mindre än en krona. Eller att lågprisvaruhuset "biltema" tar 24 spään för 0,5l cola.

Vad tänker ni?

jag tänker så här att jag vägrar överpriser.
2023-12-21, 13:09
Var det en flaska eller mugg? Antar flaska eftersom du "la tillbaka den"

Hade reagerat om det var en mugg man fyller själv, men inte på en petflaska.
Senast redigerad av SvenHelsing 2023-12-21 kl. 13:19.
2023-12-21, 13:10
Medlem
Det mesta utom kokt korv är ganska dyrt där.
2023-12-21, 13:13
Medlem
Kaffe med bulle är mycket prisvärt hos Biltema, likaså glassen!
2023-12-21, 13:19
Bannlyst
Citat:

Vad tänker ni?
Enligt deras meny, så kostar en flaska läsk 20:- och en mugg 10:-.
2023-12-21, 13:21
Medlem
zombie-nations avatar
De säljer läsken med korvpriserna. Man måste ta fontänläsken, annars är det ingen vinst för en.
2023-12-21, 13:45
Medlem
VoktorDodkas avatar
Vad kostar en liten läsk, 25 cl med hälften is, på mcdonalds? Som jämförelse?
2023-12-21, 13:50
Medlem
Citat:

Vad tänker ni?

En liten mugg kostar 24 spänn på McD, en flaska 29:- på Pressbyrån. Vad finns det att klaga över? Du fick en sunken korv med 29% kötthalt för 5:-, så du borde väl vara nöjd.
2023-12-21, 13:50
Medlem
KentWasHeres avatar
Billigt jämfört med 50cl pepsi på espresso house. Kostar 36kr + pant.

Biltemas priser kommer också bli märkbara.
2023-12-21, 14:23
Medlem
TonaldRumps avatar
Helt hutlösa priser på saker nu för tiden.
Var på väg att beställa en meny på McDonalds (Äter där max en gång per år), men de jävla dårarna vill ha 105 kr för en rutten jävla burgare och plusmeny?? Sen NÄR blev mcdonalds en femstjärnig restaurang? Skippade skiten direkt, valde att fasta och köpte mig alla jävla tillbehör och saker på affären. Var inte ens i närheten av de pengarna de ville ha för sina rövburgare på fittdonken.

En annan grej är ju pressbyrån. Mäktigt med en rutten korv för 35(!) Jävla kronor. Sen gör de reklam utanför som att det vore någon jävla "once in a lifetime deal".
Jämför med coop. Där kan du köpa 10 grillkorvar för 20 kr mer. Helt sinnessjukt.
Senast redigerad av TonaldRump 2023-12-21 kl. 14:26.
2023-12-21, 14:37
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Tänker att man inte bara skall fokusera på själva varan eftersom det också tillkommer lokalhyra, personal och förtjänst inbakat i priset så att köpa med sig en kaffe kostar extra när man är bekväm / lat och låter andra brygga kaffet för dig eller ha öppet med anställd personal när du kan göra hemma och ta med i termos istället.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in