2023-12-21, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Vad kostar en liten läsk, 25 cl med hälften is, på mcdonalds? Som jämförelse?
Fast man kan begära att de ger fan i isen. Det gör jag alltid, även om jag ytterst sälla käkar på McD.
2023-12-21, 14:50
Medlem
Skogswalds avatar
Även jag var nyligen på Biltema och noterade då detta (får man väl ändå säga) ockerpris för läsk. Lite otippat då Biltema av min erfarenhet är prispressare av rang. En tänkbar förklaring ligger i att den läsk som säljs så här pass dyrt är "extern", det vill säga "riktig" Coca-cola (alternativt Pepsi), alltså inte "Biltema-Cola" (vilken det troligtvis bara är en tidsfråga innan vi ser på hyllorna, då för 5 kr flaskan). Biltema säljer ju (till skillnad från t.ex. Jula) mer eller mindre uteslutande "egna" produkter (mig veterligen endast undantaget en bit av cykelsortimentet, som är Shimano-delar) var de kan styra prissättningen rätt schysst och ändå gå med vinst. När de däremot säljer "riktiga" märken så blir det svårare. Aja. Jag klippte då fyra stycken kokta varmkorvar med grovt bröd och betalade blott en tjugolapp för denna lunch, needless to say att de satt som en schméck i kistan min! 😊🌭
2023-12-21, 15:05
Citat:
Ursprungligen postat av Klas-Vegas
Ja, jag köpte en kokt korv med bröd på biltema igår och just denna butik har inte milkshake så jag tar en cola och de skall ha 24 spänn?????????
Nänä nä sa jag och la tillbaka den.

Alltså hur tänker ni. Det är ju inte summan i sig. Jag hade gärna gett 30 för en milkshake eller vad de brukar kosta. Efter denna korv gick jag på krog och betalade 75kr för en öl.

ALltså, bara för man har råd vill jag inte ge 270kr för en ostsmörgås (exempel).

Vad tänker ni om annat hutlöst. Typ kaffe to go. En sak är om man sitter där och dricker (en 450g kaffepåse räcker till över 50 kaffemått och kostar mindre än en krona. Eller att lågprisvaruhuset "biltema" tar 24 spään för 0,5l cola.

Jag ger ju hellre pengarna till en hemlös alltså.

Vad tänker ni?

Hur tror du ett café ska kunna betala hyror, el, löner osv om man inte har ordentliga påslag?
”Biltema” ? Är det inte där du va?
2023-12-21, 15:12
Medlem
Trollet420s avatar
2 liter cola på fodoora där jag bor kostar 75 kr som billigast
2023-12-21, 15:17
Medlem
svampdamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InPain
Hur tror du ett café ska kunna betala hyror, el, löner osv om man inte har ordentliga påslag?
”Biltema” ? Är det inte där du va?

Man kanske får ha minimilöner, anställa unga & studenter och inte hålla sig i dyra lokaler
2023-12-21, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klas-Vegas
Ja, jag köpte en kokt korv med bröd på biltema igår och just denna butik har inte milkshake så jag tar en cola och de skall ha 24 spänn?????????
Nänä nä sa jag och la tillbaka den.

Alltså hur tänker ni. Det är ju inte summan i sig. Jag hade gärna gett 30 för en milkshake eller vad de brukar kosta. Efter denna korv gick jag på krog och betalade 75kr för en öl.

ALltså, bara för man har råd vill jag inte ge 270kr för en ostsmörgås (exempel).

Vad tänker ni om annat hutlöst. Typ kaffe to go. En sak är om man sitter där och dricker (en 450g kaffepåse räcker till över 50 kaffemått och kostar mindre än en krona. Eller att lågprisvaruhuset "biltema" tar 24 spään för 0,5l cola.

Jag ger ju hellre pengarna till en hemlös alltså.

Vad tänker ni?
Men korven kostade väl bara 10 kr ?? Blir ju billigt ändå ju!
2023-12-21, 15:31
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonaldRump
Helt hutlösa priser på saker nu för tiden.
Var på väg att beställa en meny på McDonalds (Äter där max en gång per år), men de jävla dårarna vill ha 105 kr för en rutten jävla burgare och plusmeny?? Sen NÄR blev mcdonalds en femstjärnig restaurang? Skippade skiten direkt, valde att fasta och köpte mig alla jävla tillbehör och saker på affären. Var inte ens i närheten av de pengarna de ville ha för sina rövburgare på fittdonken.

En annan grej är ju pressbyrån. Mäktigt med en rutten korv för 35(!) Jävla kronor. Sen gör de reklam utanför som att det vore någon jävla "once in a lifetime deal".
Jämför med coop. Där kan du köpa 10 grillkorvar för 20 kr mer. Helt sinnessjukt.
På vilken femstjärnig restaurang kan du ens få en liten förrätt för omkring hundralappen?
Dina referens är föråldrade. Det är inflationstider.

Sen Pressbyråns "deal" för korv för 35 kr, det är väl ändå inklusive läsk?

Man kan inte jämföra med billigaste korvsorten på en matvaruaffär.
2023-12-21, 15:33
Medlem
Deras äckliga korvar kostar väl 5kr, de behöver kompensera.
2023-12-21, 15:35
Medlem
TonaldRumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
På vilken femstjärnig restaurang kan du ens få en liten förrätt för omkring hundralappen?
Dina referens är föråldrade. Det är inflationstider.

Sen Pressbyråns "deal" för korv för 35 kr, det är väl ändå inklusive läsk?

Man kan inte jämföra med billigaste korvsorten på en matvaruaffär.

Okey mr. Bokstavlig... Du hängde inte alls med på jämförelsen.
Borde använda det jag lärt mig när det gäller att skriva texter - T.o.m. en femårig ska kunna förstå.

Nej, det är inte inklusive läsk. Det är korvfan bara.
Bara läsken ensam kostar lika mycket.
2023-12-21, 15:37
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampdamp
Man kanske får ha minimilöner, anställa unga & studenter och inte hålla sig i dyra lokaler
Dyra lokaler är helt riktigt. De behöver inte bygga enorma metropol för att ha butik i min mening, det motverkar den fria marknaden.

Men helt ärligt, den där skiten kostar max 10 öre per kopp om de säljer 1000 koppar om dagen.
Citat:
Okey mr. Bokstavlig... Du hängde inte alls med på jämförelsen.
Borde använda det jag lärt mig när det gäller att skriva texter - T.o.m. en femårig ska kunna förstå.

Nej, det är inte inklusive läsk. Det är korvfan bara.
Bara läsken ensam kostar lika mycket.
"lyxluncha på preSsbyrån för 80 kronor, dricka på köpet!" (läses med sliskig stockholmska ... d.v.s. normal stockholmska)
Senast redigerad av psykoshippien 2023-12-21 kl. 15:39.
2023-12-21, 15:50
Medlem
rrpipers avatar
Biltema cafe är ändå det billigaste som finns i Sverige mig veterligen. Tog med min Ukrainska svåger dit och han tyckte det var mycket för pengarna. Bulle och kaffe för fem. Korv 5. Pannkakor 20, räkmacka 64. Ge fan i att köpa cola. Hela konceptet med Coca Cola är fel. Du betalar för deras marknadsföring av sitt varumärke. Sådana "psykologiska" produkter är för svagsinta. Produkten i sig är som alla vet klart onyttig.
2023-12-21, 15:52
Medlem
Citat:
En annan grej är ju pressbyrån. Mäktigt med en rutten korv för 35(!) Jävla kronor. Sen gör de reklam utanför som att det vore någon jävla "once in a lifetime deal".
Jämför med coop. Där kan du köpa 10 grillkorvar för 20 kr mer. Helt sinnessjukt.

Fast på Pressbyrån får du korven varm och med ketchup och senap på?
På Coop är de kylpackade för att ta med hem, inte äta där. (Mitt lokala Coop har iofs skaffat en micro som står efter kassan där man kan värma mat som man köpt, men äta den får man göra utanför, i bilen eller nåt.)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in