2023-12-21, 12:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fightforfreedom
Hot mot världsfred?? Märkte du aldrig att hans twitter blev blockerad där han bad folk inte storma mot capitol men den jävla nancy pelopsi och hennes gäng stoppade hans inlägg tills Musk släppte honom tillbaka på twitter. Så fanns det hans meddelande den 6 Jan. Fyra år under Trump som president var det bästa som har hänt! Nu påstår du Trump är ett hot?? Nej, dessa folk är livrädda för hono m att sanningen ska komma fram på bordet. Fattar du ingenting??? DU är en av de marionett som tror på allt vad media, eliten säger, skriver. Sök sanningen!!

Du får naturligtvis ha din egen uppfattning, eller den som fåren sagt att du ska ha, och jag själv tror att Colorados Högsta Domstol har gjort en alldeles utmärkt utredning fram till domslut. Fler delstater lär gå på samma linje. Republikanerna, som har initierat detta, har fått mer än nog av stollens påhitt.
Citera
2023-12-21, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenVildeSvensken
Du får naturligtvis ha din egen uppfattning, eller den som fåren sagt att du ska ha, och jag själv tror att Colorados Högsta Domstol har gjort en alldeles utmärkt utredning fram till domslut. Fler delstater lär gå på samma linje. Republikanerna, som har initierat detta, har fått mer än nog av stollens påhitt.

Det blir alltid lite löjligt när folk kommer med anklagelser mot Trump.
Men fäll honom i i domstol om ni nu anser att han är skyldig till alla upptänkliga brott.
Att försöka plocka bort honom från valsedlar utan att först ha fällt honom är bara löjligt.

Sluta tänka med era känslor och försök föra ett rimligt resonemang istället, för er egen skull.
Citera
2023-12-21, 13:09
Medlem
Niskalaukauss avatar
Orkar inte gå igenom hela tråden eftersom jag inte var med från början. Det här kommer ju självklart att dras vidare till Högsta Domstolen.
Tycker Kyle Kulinski genomgång av det här är väldigt intressant. Speciellt när han tar med Nikki Haley i diskussionen. Kan det vara så att dem stora finansiärerna på den republikanska sidan hellre har en lättstyrd Nikki Haley än Trump.
Citera
2023-12-21, 13:15
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ENTP
Jag frågade dock om varför du hatar honom så mycket bortsett från hans beteende som du kallar clownmässigt, och föredrar du en blodtörstig psykopat som vet att vifta med regnbågsflaggan?

Krigshetsande globalist = lakej till blackrock, state street och vanguard som vill införa en världsregering och behöver krig för att hålla maskineriet igång. Joe Biden är en sådan och hela det demokratiska partiet med honom. Testa att googla lite så lär du hotta bättre svar än vad jag kan ge på två minuter via telefonen.

Den fredsälskande stormogulen har tryckt in pengar i den s k försvarsindustrin, för egen räkning.
Någon idé om hur det kan motiveras?
Han är ju den störste fredsdrivande personen på jorden.

Och Dem's som vill skapa en världsregering. Kan du redogöra ur ett politiskt perspektiv för hur detta är på väg att genomföras
Citera
2023-12-21, 13:18
Medlem
ENTPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Jo jag vet, du och din sort brukar ofta tjata om Wef ocoh Bilderberg.

Att kalla Rysslands orättfärdiga invasion för ett narrativ får mig dessutom att tro att du spelar vatnikbingo men det kan vi kanske ta i en annan tråd.
Hmm du verkar ganska osäker? Duckar frågor och invändningar, begär förklaringar som du sedermera ignorerar och sedan insinuerar du att jag "spelar vatnikbingo"? Vore det inte enklare om du var öppen med dina åsikter och varför du tycker som du gör? Får lite sossevibbar på dig, de argumenterar såhär.
Citera
2023-12-21, 13:22
Medlem
Pressombudsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BBBodies
Väldigt ofta så tar man ju över en ekonomi från den förra ledningen så i många fall stämmer det.
På fyra år hinner man inte förändra så mycket som påverkar ekonomin.
Bara en ursäkt för vänstern att dra till med. Trump gjorde ekonomin bättre medan Obama la pengarna på att stötta IS mellanöstern.
Trump tog död på IS under ett år och det var ett problem som Obama skapade och som enbart växte i hans presidentperoiod.
Citera
2023-12-21, 13:33
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BBBodies
Jag tar upp det för att det är därför han blir blockerad. Sorgligt att du inte ser kopplingen.
Repbublikanerna vumar så för konstitutionen men inte när den går emot dem.

Utgångspunkten för domarnas resonemang är det tredje stycket i det 14:e tillägget till konstitutionen. Det slår fast att den som svurit en ed om att försvara grundlagen inte kan delta i ett uppror eller en revolt mot USA. Då ska personen utestängas från offentliga ämbeten.

Hela 6:e Januari-stormningen är en false flag och var iscensatt med hjälp av bland annat FBI som hade agitatorer i de främsta leden. Och demonstranterna blev insläppta av vakterna och gick sedan lugnt runt där inne och tog bilder.

Trump tweetade att demonstranterna skulle demonstrera fredligt och följa lagen men blev falskt anklagad för att ha uppviglat till våld och bannad från Twitter så att ingen skulle kunna läsa vad han faktiskt hade skrivit.
Citera
2023-12-21, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av melvein
Uppenbarligen inte lika bisarr som fantasin hos Colorado supreme court.

Du är ju för rolig. 6 republikanska eller oberoende personer är plaintiffs i fallet och nu hoppas du demokraterna ska rida in i Scotus och rädda Trump från rättsskipningen.

Du dömer ut en mycket kvalificerad domstol (på oklara grunder) och verkar inte tro på Scotus kompetens heller.
Citera
2023-12-21, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
Du är ju för rolig. 6 republikanska eller oberoende personer är plaintiffs i fallet och nu hoppas du demokraterna ska rida in i Scotus och rädda Trump från rättsskipningen.

Helt ärligt, ser du något scenario framför dig där supreme court inte upphävder beslutet i Colorado? Jag lyssnar inte på TDS-kanaler, så jag är lite nyfiken på hur resonemangen går där? Och varför menar du att demokraterna först skulle stoppa Trump från att ställa upp, för att sedan "rida in i Scotus och rädda Trump från rättsskipningen"?

Det enda intressanta är huruvida SCOTUS blir enhälliga i sitt beslut att upphäva statskuppen i Colorado eller inte. Rent strategiskt har ju som sagt demokraterna mer att förlora än att vinna på om supreme court i varje delstat är helt fria att stoppa Biden eller någon annan demokrat från att ställa upp i val, med tanke på att republikanerna har majoritet i betydligt fler delstaters supreme court än vad demokraterna har.
Citera
2023-12-21, 14:16
Medlem
klybans avatar
Citat:
Helt ärligt, ser du något scenario framför dig där supreme court inte upphävder beslutet i Colorado? Jag lyssnar inte på TDS-kanaler, så jag är lite nyfiken på hur resonemangen går där? Och varför menar du att demokraterna först skulle stoppa Trump från att ställa upp, för att sedan "rida in i Scotus och rädda Trump från rättsskipningen"?

Det enda intressanta är huruvida SCOTUS blir enhälliga i sitt beslut att upphäva statskuppen i Colorado eller inte. Rent strategiskt har ju som sagt demokraterna mer att förlora än att vinna på om supreme court i varje delstat är helt fria att stoppa Biden eller någon annan demokrat från att ställa upp i val, med tanke på att republikanerna har majoritet i betydligt fler delstaters supreme court än vad demokraterna har.
donalds har deltagit i samhällsomstörtande verksamhet och därför har algen aktiveras.
Och det är faktiskt det enda man behöver prata om, och bevisen är i överflöd.
Sen steg två, det behövs ingen dom för denna lag, och ebvisen är nog för att påvisa deltagande i samhällsomstörtande verksamhet.
Utan donalds elitism, så hade det räckt med "hitta" röster med samtalet raffenberger.

Sen varför ni gråter så är en gåta, då Colorado är en förlorad stat ändå för donalds.
Citera
2023-12-21, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
Kära herr lingon, din läsförståelse verkar vara lika dålig som ditt minne.
Varför pratar du om dig själv herr lingon? Jag är ju mer nyfiken på om du har någon uppfattning om hur du tror SCOTUS kommer att agera, några tankar kring det?
Citera
2023-12-21, 14:55
Medlem
klybans avatar
Citat:
Varför pratar du om dig själv herr lingon? Jag är ju mer nyfiken på om du har någon uppfattning om hur du tror SCOTUS kommer att agera, några tankar kring det?
Sist så brydde de sig inte, så detta ska bli intressant.
(Du måste ha svåra språkproblem och du inbillade dig att arda pratade om sig själv )
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in