2023-12-20, 05:47
Medlem
På den grunden så borde väl samtliga demokrater bli portade på ett bräde? De arbetar ju aktivt för att ta bort "Life, Liberty and the pursuit of Happiness" från det amerikanska folket
Citera
2023-12-20, 06:05
Medlem
Vilken clownshow politiken är. Trump älskar ju Israel så vad är problemet?
Citera
2023-12-20, 06:07
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
Nu är det inte avgjort än, och staten bygger fortfarande sitt case mot honom. Jag tror att det kommer handla om någon form av delaktighet i konspiration att begå förräderi samt uppvigling.

Jag har sett och följt allt som skett runt January 6. Jag har då inte sett någon uppvigling eller konspiration.

Donald Trump har ju precis som alla andra också rätten att ifrågasätta valresultatet. Det är inget brott.

Donald Trump's försvarsadvokater har spelat upp videos med otaligt många demokratiska politiska toppar som säger "fight like hell" men också som dessutom direkt uppmanar till våld och upplopp.

En topp inom demokraterna uppmanar tydligt i ett klipp att alla supportrar ska attackera Trump's supportrar så fort de ser någon sådan.

Efter att allt material släppts om det som skedde under January 6 så är det hur tydligt som helst att det inte var något försök till statskupp men även om det hade varit det, så finns det inget i Donald Trump's tal som uppmanar till det utan han har all rätt i Amerika att säga "make your voices herd", dessutom "peacefully".

Sluta gå på allt du hör och läser i media. Det du hör och läser är från människor som hatar Donald Trump samt som har som mål att stoppa honom från att bli president.

Runt valet 2016 så visade det sig att det tom fanns höga anställda inom FBI som lovade att sätta stopp för Donald Trump. SMS mellan Peter Stroch (stavning?) Och Lisa Page var tydliga exempel på det.

Innan det senaste valet så dök det upp ett femtiotal personer med kopplingar till underrättelsetjänsterna som gav sina ord på att Hunter's laptop var rysk desinformation.

FBI hade då haft laptopen ett bra tag och det var redan då fastställt att det var Hunters laptop.

Bara den där lilla detaljen har visat sig påverka valet till en såpass stor grad att det ändrade utgången. Tillräckligt många sade sig inte skulle röstat på Joe Biden om de hade vetat om det här med Hunter's laptop innan valet, för att det skulle fått ett helt annat resultat.

Donald Trump är en narcissist. Han är väldigt klumpig och rak i sina framträdanden och säger saker som "grab her by the pussy" samt så ger han alltid uttryck för sin egen oändliga förträfflighet. Det är dock inte olagligt och väldigt många amerikaner tycks gilla det som en kontrast till de annars så korrupta makthavare som går storkapitalets ärenden och som är så långt bort från folket som man bara kan komma.

Återigen, sluta att gå på allt som media matar dig med. Kolla själv på Donald Trump's tal. Titta på allt som kommit fram om January 6 och ställ det i relation till exempelvis "summer of love" eller demokraters egna yttranden och beteenden.

Oavsett vad du själv tror om det senaste valet så ta gärna del av den information som finns och försök sedan att sätta dig in i Donald Trump's situation. Tycker inte du att det skedde en del märkligheter och har inte Donald Trump samma rätt att ifrågasätta det precis som Hillary Clinton och många andra hade tidigare?

Försök att ta ett steg utanför boxen (det är lätt att göra det om man tänker på att vi här i Sverige inte bor i Us of A och att vi inte röstar i deras val). När du sedan klivit utanför den här boxen av bias så ta dig en titt på allt som framkommit från en annan synvinkel.

Släpp det där obligatoriska "orange man bad" och försök att ta dig en funderare av egen kraft istället. Jag är helt säker på att du kan det bara du faktiskt försöker och vill.

Orange man crazy, håller helt och hållet med om det men orange man är inte bad och har inte alltid per automatik begått ett brott. Bara Donald Trump råkar släppa en fis så är det ett brott av alla dessa slag och ska då åtalas i flera delstaters domstolar som terrorism och förräderi. Att en demokrat sedan står och fiser under en presskonferens om Donald Trumps fis och att åklagaren i målet konstant släpper på gasen under förhandlingarna spelar ingen som helst roll. Det är bara Donald Trump's fis som är olaglig eftersom att den släpps av "orange man".
Senast redigerad av UndeadNinja 2023-12-20 kl. 06:11.
Citera
2023-12-20, 06:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av baralitesmartare
I Sverige så får man vän en rättvis rättegång?

Det bör även Drumpf få. innan han åker till Guantanamo.

Pedofiler, har du inget bättre. Har du träffat någon, känner någon..
White Trash.
Vad babblar du om? Vad är han dömd för? Du citerar dessutom dig själv ditt fyllo.
Citera
2023-12-20, 06:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Skyldig enligt mig. Jag är dock inte någon som avgör rättsfall, som detta inte heller rör sig om. Du visar din rädsla för att Trump ska åtalas, till synes förblindad av din selektiva syn på honom där du medvetet blundar för alla hans fel.

Läser man för diskussionen aktuell del av konstitutionens text är det tydligt att han inte kan bli president igen. Det återstår att se om man gör samma bedömning i fler delstater och kanske blir det hans fall.

Jag kan inte bedöma om Trump överlag var bra som president. Han kunde i alla fall inte låta bli att blanda in sina konspirationsteorier och sin narcissism i ämbetsrollen. Det var dåligt och dåligt var också statskuppsförsöket. Han kunde inte heller hantera pandemin på ett vettigt sätt, dvs låta experterna göra sitt utan hans diktat. Men narcissister är det gott om i politiken, även om Trump har slagit gamla rekord. Hans nära umgänge med Epstein och hans kommentar om att han skulle vilja dejta sin dotter låter inte bra det heller. Hur det påverkar en presidents förmåga att göra sitt jobb om han även är pedofil, det kan jag inte svara på.

En person som trivs med att kallas "God Emperor" ska som jag ser det hållas långt från politik och andra maktpositioner. För mig var han annorlunda, men nog så egocentrisk och excentrisk för att passa som president. Jag gillar den amerikanska idén om frihet, men jag har inte sett mycket av försvar av den från många presidenter och så även då det gäller Trump.
Jaha, enligt dig. Va bra då vet vi att du inte hade något som stödjer dina sjuka önskedrömmar.

Det var dessutom Clinton som besökte epstein din obildade dåre.
Citera
2023-12-20, 06:26
Bannlyst
Super demokratiskt av demokraterna Vilket skämt att man försöker utfrysa motståndet bara för man vet att man kommer förlora.

Finns det fisk för att fyllemaggan (Socialdemokraterna) med alla andra lågintelligenta vänsterhjon (vänsterpartiet + milömupparna) kan hämta inspiration från detta och försöka göra något liknande i Sverige? Vi vet att man försök utfrysa SD tidigare som odemokratiska hjon och skulle inte förvåna mig om man försöker på nytt.

Men boxvins maggan kan alltid gråta ut i TV som ett jävla mähä. Den enda politikern som står och gråter under debatter.. och henne vill ni ha som statsminister.. hur är man funtad.
Citera
2023-12-20, 06:27
Avstängd
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fridenfrid
Från AB:
Delstaten Colorados högsta domstol beslutade på tisdagen att Donald Trump inte får delta i primärvalet, skriver flera amerikanska medier.

”En majoritet i domstolen anger att president Trump är diskvalificerad från att inneha ämbetet som president med hänvisning till sektion tre i fjortonde tillägget i USA:s konstitution”, står det i beslutet enligt NBC News."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1198383

Vad kan vi vänta oss nu?
Ja det är ju demokrati, när den ledare folket helst vill ha, inte får ställa upp.

Rödingar utmärker sig alltid.
Citera
2023-12-20, 06:27
Avslutad
Tidig julklapp till alla demokrater.

Demokratin har segrat och världsfreden är räddad.

Lock him up!
Citera
2023-12-20, 06:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GulMardek
Tidig julklapp till alla demokrater.

Demokratin har segrat och världsfreden är räddad.

Lock him up!

"Demokratin har segrat" när man inte vill tillåta alla att delta.
Superdemokratiskt hörru.. men du röster väl också för att gråtandes boxvins maggan ska bli diktator och styra Sverige med järnhand.
Citera
2023-12-20, 06:36
Avslutad
Hahaha!

Dags att packa ihop tvålboxen och retirera till ålderdomshemmet, Trumpen.

Och ni som tramsar om US Supreme Court; det är större chans att SC fastställer domen än river upp den. Det är mycket som står på spel här och SC kommer inte att tillåta clownshowen från 2016-2020 att fortsätta i fyra år till. Det här handlar ytterst om demokratins överlevnad och omvärldens syn på USA som nation. Trump är rökt och han kommer att fängslas om han bråkar.

Otur, MAGA dårar.
Citera
2023-12-20, 06:40
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Jag har sett och följt allt som skett runt January 6. Jag har då inte sett någon uppvigling eller konspiration.

Donald Trump har ju precis som alla andra också rätten att ifrågasätta valresultatet. Det är inget brott.

Donald Trump's försvarsadvokater har spelat upp videos med otaligt många demokratiska politiska toppar som säger "fight like hell" men också som dessutom direkt uppmanar till våld och upplopp.

En topp inom demokraterna uppmanar tydligt i ett klipp att alla supportrar ska attackera Trump's supportrar så fort de ser någon sådan.

Efter att allt material släppts om det som skedde under January 6 så är det hur tydligt som helst att det inte var något försök till statskupp men även om det hade varit det, så finns det inget i Donald Trump's tal som uppmanar till det utan han har all rätt i Amerika att säga "make your voices herd", dessutom "peacefully".

Sluta gå på allt du hör och läser i media. Det du hör och läser är från människor som hatar Donald Trump samt som har som mål att stoppa honom från att bli president.

Runt valet 2016 så visade det sig att det tom fanns höga anställda inom FBI som lovade att sätta stopp för Donald Trump. SMS mellan Peter Stroch (stavning?) Och Lisa Page var tydliga exempel på det.

Innan det senaste valet så dök det upp ett femtiotal personer med kopplingar till underrättelsetjänsterna som gav sina ord på att Hunter's laptop var rysk desinformation.

FBI hade då haft laptopen ett bra tag och det var redan då fastställt att det var Hunters laptop.

Bara den där lilla detaljen har visat sig påverka valet till en såpass stor grad att det ändrade utgången. Tillräckligt många sade sig inte skulle röstat på Joe Biden om de hade vetat om det här med Hunter's laptop innan valet, för att det skulle fått ett helt annat resultat.

Donald Trump är en narcissist. Han är väldigt klumpig och rak i sina framträdanden och säger saker som "grab her by the pussy" samt så ger han alltid uttryck för sin egen oändliga förträfflighet. Det är dock inte olagligt och väldigt många amerikaner tycks gilla det som en kontrast till de annars så korrupta makthavare som går storkapitalets ärenden och som är så långt bort från folket som man bara kan komma.

Återigen, sluta att gå på allt som media matar dig med. Kolla själv på Donald Trump's tal. Titta på allt som kommit fram om January 6 och ställ det i relation till exempelvis "summer of love" eller demokraters egna yttranden och beteenden.

Oavsett vad du själv tror om det senaste valet så ta gärna del av den information som finns och försök sedan att sätta dig in i Donald Trump's situation. Tycker inte du att det skedde en del märkligheter och har inte Donald Trump samma rätt att ifrågasätta det precis som Hillary Clinton och många andra hade tidigare?

Försök att ta ett steg utanför boxen (det är lätt att göra det om man tänker på att vi här i Sverige inte bor i Us of A och att vi inte röstar i deras val). När du sedan klivit utanför den här boxen av bias så ta dig en titt på allt som framkommit från en annan synvinkel.

Släpp det där obligatoriska "orange man bad" och försök att ta dig en funderare av egen kraft istället. Jag är helt säker på att du kan det bara du faktiskt försöker och vill.

Orange man crazy, håller helt och hållet med om det men orange man är inte bad och har inte alltid per automatik begått ett brott. Bara Donald Trump råkar släppa en fis så är det ett brott av alla dessa slag och ska då åtalas i flera delstaters domstolar som terrorism och förräderi. Att en demokrat sedan står och fiser under en presskonferens om Donald Trumps fis och att åklagaren i målet konstant släpper på gasen under förhandlingarna spelar ingen som helst roll. Det är bara Donald Trump's fis som är olaglig eftersom att den släpps av "orange man".

Jag säger inte "orange man crazy", däremot att han var centralt involverad i en omfattande konspiration att utföra ett statskuppliknande brott. Finns god bevisning för detta.
Citera
2023-12-20, 06:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Odenplan69
Vilken clownshow politiken är. Trump älskar ju Israel så vad är problemet?

Jag tror dom är påväg ut. I vart fall ser vi en splittring där Woke helt massakrerar dessa, där vi kanske får se ett usa utan 99% rådgivare med utländskt medborgarskap
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in