Citat:
Ursprungligen postat av
zombie-nation
Fy vilken vidrig liten skit du är. Du tar en persons skojinlägg och använder det som det är allvarligt menat. Äckligt att man som autist ska behöva vara rädd för att något träffar dig och tror att alla autister är som du.
Jag läser Flashback och har gjort i många år och det är inget skoj inlägg du gjorde, du är aktiv i ganska många trådar.
Det som inte går fram här till många av Er med autism är ju att det eftersöks Närstående till autister - och det har förklarats många gånger nu och ändå så är det ingen som respekterar tråden - nu sitter många här och diskuterar Autism och många själva har autism i denna tråd, det är så långt ifrån tråden det kan bli.
Och det är helt klarlagt i tråden att många inte förstår vad som står och gör antaganden om saker som ej är,
jag har inte autism, önskar att jag hade haft det i min situation - jag skulle inte varit så förtvivlad och brytt mig då och ej heller sökt andra som är i samma sits.
Och återigen då, tråden handlar om att närstående skall få möjlighet att dela erfarenheter och hjälpa varandra med att komma vidare, men jag vet även att det är ofta lika, om någon säger något negativt om autister så blir det alltid mängder som skall skriva som det blivit i tråden här, det är exakt lika i vartenda forum/grupper/sidor - många blir påhoppade rejält och därför orkar inte många - det är ju ett stort dilemma, för den enda "hjälp" en närstående kan få till vuxna är en webb-kurs på 4 timmar som är en föreläsning om autism - det som alla själva redan har fått leta upp och sätta sig in i.