2023-12-20, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E-Mac.
Då tror du fel igen. Du tror inte så bra och vet inte så mycket. Kanske bäst du ger mig bevis på dina självsäkra påståenden om autism innan du fortsätter att sprida vidare myter.

Ditt inlägg ovan övertygar då mig ingenting.

287.000 resultat på Google vid en första enkel sökning. Pubmed har några hundra.
Citera
2023-12-20, 18:55
Medlem
E-Mac.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spacebubble
287.000 resultat på Google vid en första enkel sökning. Pubmed har några hundra.

Det hjälper inte, det finns inga bevis för ditt påstående, och det är därför du försöker lura mig och andra med pseudo-bevisföring.

Pojkar och män är klart överrepresenterade inom autism, så är det bara. Acceptera fakta.
Citera
2023-12-20, 19:13
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myran914M
Ja, då har vi ett svar igen från en autist som blir stött av hur fel det kan bli med just autism, måste vara tufft att folk börjar bli trötta på autister som inte ser sitt eget problem.

//

Ditt eget svar i en annan tråd:

Jag har dessutom uppepå min autism och selektiva ätstörning och ocd även tourettes

/

Fy vilken vidrig liten skit du är. Du tar en persons skojinlägg och använder det som det är allvarligt menat. Äckligt att man som autist ska behöva vara rädd för att något träffar dig och tror att alla autister är som du.
Citera
2023-12-20, 19:57
Medlem
Citat:
Antagande igen och ytterligare en som inte är i samma/liknande situation och som prompt ska berätta om hur autister är, det börjar verkligen bli så genomskinligt att det skaver ordentligt med konsekvenser med autism och att inga ska få nämna det.

Jag var ihop med en tjej jag misstänker har autism i några år. Jag älskade henne men till slut blev jag trött på att det var mest jag som drog förhållandet och fick inte mycket tillbaka. Hon var ganska avskalad i sina känslor. Sen skulle allt planeras en vecka i förväg, det var också jobbigt. Jag gjorde slut och gick vidare med mitt liv.

Känner typ 4 par där en har autism. 2 har skiljt sig, en kvinna hanterar sin autistiska man med humor och tålamod. Hon verkar väldigt kär efter 4 år tillsammans. I det sista paret som varit ihop i 15år verkar den icke autistiska inte se några problem alls med sin partner.

I alla mänskliga relationer får man nog ha lite överseende och tålamod om det ska funka.

Vem fan utom du själv tvingar dig att umgås med autister??? Lös problemet bara.
Citera
2023-12-21, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Fy vilken vidrig liten skit du är. Du tar en persons skojinlägg och använder det som det är allvarligt menat. Äckligt att man som autist ska behöva vara rädd för att något träffar dig och tror att alla autister är som du.

Jag läser Flashback och har gjort i många år och det är inget skoj inlägg du gjorde, du är aktiv i ganska många trådar.

Det som inte går fram här till många av Er med autism är ju att det eftersöks Närstående till autister - och det har förklarats många gånger nu och ändå så är det ingen som respekterar tråden - nu sitter många här och diskuterar Autism och många själva har autism i denna tråd, det är så långt ifrån tråden det kan bli.

Och det är helt klarlagt i tråden att många inte förstår vad som står och gör antaganden om saker som ej är, jag har inte autism, önskar att jag hade haft det i min situation - jag skulle inte varit så förtvivlad och brytt mig då och ej heller sökt andra som är i samma sits.

Och återigen då, tråden handlar om att närstående skall få möjlighet att dela erfarenheter och hjälpa varandra med att komma vidare, men jag vet även att det är ofta lika, om någon säger något negativt om autister så blir det alltid mängder som skall skriva som det blivit i tråden här, det är exakt lika i vartenda forum/grupper/sidor - många blir påhoppade rejält och därför orkar inte många - det är ju ett stort dilemma, för den enda "hjälp" en närstående kan få till vuxna är en webb-kurs på 4 timmar som är en föreläsning om autism - det som alla själva redan har fått leta upp och sätta sig in i.
Citera
2023-12-21, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blaskig
Jag var ihop med en tjej jag misstänker har autism i några år. Jag älskade henne men till slut blev jag trött på att det var mest jag som drog förhållandet och fick inte mycket tillbaka. Hon var ganska avskalad i sina känslor. Sen skulle allt planeras en vecka i förväg, det var också jobbigt. Jag gjorde slut och gick vidare med mitt liv.

Känner typ 4 par där en har autism. 2 har skiljt sig, en kvinna hanterar sin autistiska man med humor och tålamod. Hon verkar väldigt kär efter 4 år tillsammans. I det sista paret som varit ihop i 15år verkar den icke autistiska inte se några problem alls med sin partner.

I alla mänskliga relationer får man nog ha lite överseende och tålamod om det ska funka.

Vem fan utom du själv tvingar dig att umgås med autister??? Lös problemet bara.

__________________________________________________ ______________________

Du har missat att det inte är så enkelt att bara strunta i sina närstående, jag kan det iaf inte och situationen är väldigt komplex när det är flera olika situationer och personer.

Närstående till autister har mycket tålamod och överseenden, det är en hårt ansträngd bit som behöver hela tiden anpassas extra mycket och vet man inte att det är autism, då är det inte lätt - så att döma ut folk omgående för att dom har försökt i många år är ju väldigt annorlunda - eller kanske inte idag, idag jobbar inte folk med varandra nästan, allt är att släppa och försvinnna, helst via Blockeringar och Ghosting - en oerhört tragisk utveckling och som uppenbarligen eskalerar ordentligt.
Citera
2023-12-21, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zoraya2
Det är uppenbarligen en psykiskt sjuk människa. Hen skriver natt och dag här. Och verkar helt besatt. Ironiskt nog är autister oftast insnöade på ett ämne. Och det tar upp mycket tid. Mycket möjligt att hen själv är autistisk. Då det ofta kan vara ärftligt. Jag hoppas hen får den hjälpen hen behöver.

Lite foliehatt varning på folk som säger att psykologer inte vet vad de pratar om. Ungefär som säga att kirurger inte kan operera. Sen finns det möjligt dåliga. Men det finns ju inom alla yrken. Och är inte unikt för just den yrkesgruppen.

__________________________________________________ ______________________________

Lite intressant att du påstår saker som du inte har belägg för, du är aktiv i trådar och du kallar folk för lite olika saker både här och där och i olika ämnen - och du har tydligen ej heller kollat upp detta område och psykologförbundet - tips, gör det och du kommer få svar.

Tråden handlar om att hitta gelikar i samma situationer - ganska enkelt och så görs inom samtliga andra områden och helt normalt faktiskt.
Citera
2023-12-21, 10:37
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Jag läser Flashback och har gjort i många år och det är inget skoj inlägg du gjorde, du är aktiv i ganska många trådar.

Jag menade det du anklagade @Mr.Pizzarelli för att ha sagt. Hur kan man missa det?
Citera
2023-12-21, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Jag menade det du anklagade @Mr.Pizzarelli för att ha sagt. Hur kan man missa det?

Jadu, det var isf lika mycket anklagande mot mig av vederbörande, missade du det, tydligen.
Citera
2023-12-21, 15:22
Medlem
Mr.Pizzarellis avatar
Myran914M

Du tog ett inlägg som jag skrivet och använde det helt ur sin kontext och försökte använda det för att påvisa att jag skulle lida av autism .

Det var ett inlägg skrivit med en ironisk klang men att du uppenbart missade det är bara ännu ett bevis bland många som pekar mot din autism.
Citera
2023-12-21, 15:58
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Pizzarelli
Myran914M

Du tog ett inlägg som jag skrivet och använde det helt ur sin kontext och försökte använda det för att påvisa att jag skulle lida av autism .

Det var ett inlägg skrivit med en ironisk klang men att du uppenbart missade det är bara ännu ett bevis bland många som pekar mot din autism.

Det verkade som hon tog det på allvar och dessutom blandade mig i det.

Det finns dock tillfällen då man inte ställer diagnos autism trots att något är fel. Ena är när man gör bra ifrån sig i en av grundpelarna i autism. T ex anses jag socialt begåvad (HAHAHAHAHAHAHAHA) och höll på att inte få diagnos aspergers. Detta korrigerades då de förstod att jag aktivt väljer att umgås med aspies och då inte döms av NT. Man ska även ha en begåvningsprofil som är ojämn. Vissa ligger lågt i alla områden och har en lågbegåvad jämn profil. Man kan då ställa diagnos autism, men det är svårare och ibland ställer man bara diagnosen lågbegåvning som inte är en riktig diagnos, då den inte räcker till mild IF. Detta hos personer som är bra på att maskera sina sociala svårigheter.
Citera
2023-12-21, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Pizzarelli
Myran914M

Det är det som är problemet här, du fortsätter i samma bana och inte läser och sen påstår saker som inte är korrekta, det är ett bevis isf på att just du har autism - du hittar på i full skala, inte helt ovanligt att det är så med en del autister, vägrar se sin egen diagnos.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in