2023-12-22, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manteufel
Jag skulle nog påstå att moderna hus har betydligt kortare livslängd beroende på sämre materialval och konstruktion, en del hus idag är bara rena gipskartonger klädda med olika sorters fasad.
Har du exempel på hus som som måst rivas, som är byggda, låt säga, de senaste femtio åren?

Det kan inte vara speciellt många, eller?
Citera
2023-12-23, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Har du exempel på hus som som måst rivas, som är byggda, låt säga, de senaste femtio åren?

Det kan inte vara speciellt många, eller?

Njae men kommande 50 år blir det nog en del..!

Idag är det en hel del hus byggda 70-80tal som har mkt mögelproblem pga konstruktionsfel tex! Det var under den tiden vanligt att man bara gjöt en platta direkt på marken vilket gjorde att fukt gick upp genom plattan och fortsatte upp i väggarna som dessutom var isolerade med tex gullfiber som vart som en blöt tvättsvamp inuti gipsväggarna.
Citera
2023-12-23, 02:23
Medlem
Citat:

Idag är det en hel del hus byggda 70-80tal som har mkt mögelproblem pga konstruktionsfel tex! Det var under den tiden vanligt att man bara gjöt en platta direkt på marken vilket gjorde att fukt gick upp genom plattan och fortsatte upp i väggarna som dessutom var isolerade med tex gullfiber som vart som en blöt tvättsvamp inuti gipsväggarna.
Får mest känslan av att du är lite avis på de som har hus.

En liten något till att du vill förklara varför du bor i hyresrätt?
Citera
2023-12-23, 10:23
Medlem
Citat:

"En del", det vill till att det blir bra många för att rubriken "slutet för beggade bostäder" ska slå in?
Citera
2023-12-23, 15:31
Medlem
Citat:
Får mest känslan av att du är lite avis på de som har hus.

En liten något till att du vill förklara varför du bor i hyresrätt?

🤣🤣 Du har inte läst mitt tidigare inlägg i tråden ser jag! Jag bor sedan över 30 år i ett timmerhus byggt i slutet på 1800talet!😁
Citera
2023-12-23, 16:56
Medlem
Citat:
🤣🤣 Du har inte läst mitt tidigare inlägg i tråden ser jag! Jag bor sedan över 30 år i ett timmerhus byggt i slutet på 1800talet!😁
Då borde du väl veta att ett hus inte går sönder.
Citera
2023-12-24, 10:09
Medlem
Citat:
Då borde du väl veta att ett hus inte går sönder.

Alla hus ”går sönder” och behöver underhåll, en del mer än andra!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in