Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-12-08, 23:17
Moderator
Hjv9s avatar
https://skiclassics.com/

Program
Event 1: 9 december 2023 – Bad Gastein PTT, Österrike, 15 km
Event 2: 10 december 2023 – Bad Gastein Criterium, Österrike, 35 km
Event 3: 16 december 2023 – La Venosta Criterium, Italien, 35 km
Event 4: 17 december 2023 – La Venosta ITT, Italien, 10 km
Event 5: 13 januari 2024 – Pustertaler Ski Marathon, Italien, 62 km
Event 6: 20 januari 2024 – Engadin La Diagonela, Schweiz, 55 km
Event 7: 28 januari 2024 – Marcialonga, Italien, 70 km
Event 8: 11 februari 2024 – Jizerská50, Tjeckien, 50 km
Event 9: 17 februari 2024 – Grönklitt Classic, Sverige, 50 km
Event 10: 18 februari 2024 – Grönklitt ITT, Sverige, 12 km
Event 11: 3 mars 2024 – Vasaloppet, Sverige, 90 km
Event 12: 16 mars 2024 – Birkebeinerrennet, Norge, 54 km
Event 13: 6 april 2024 – Reistadløpet, Norge, 50 km
Event 14: 7 april 2024 – Summit 2 Senja, Norge, 60 km
Event 15: 13 april 2024 — Janteloppet, Norge, 100 km

Den femtonde säsongen av långloppscupen Ski Classics drar igång imorgon. Regerande mästare är Emil Persson och Ida Dahl.

SVT sänder alla deltävlingar. Mer info: https://www.svt.se/sport/langdskidor...scupen--xrodoo
Citera
2023-12-09, 09:46
Medlem
slagskotts avatar
Gladde mig till ski classsics idag men när det startade för några minuter sen är det ju lagtempo och jisses vad det är tråkigt.
Då satsar vi på criterium imorgon istället
Citera
2024-01-13, 09:13
Medlem
welcometorealitys avatar
En härlig vinternatur, fint att se bergen och solen som lyser på den.
Citera
2024-01-13, 09:16
Moderator
Hjv9s avatar
Första intressanta loppet för säsongen idag.
Citera
2024-01-13, 09:46
Medlem
Ja nu är försäsongen över! Kom igen Alvar Myhlback idag!
Citera
2024-01-13, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SPORTNERD888
Ja nu är försäsongen över! Kom igen Alvar Myhlback idag!

Myhlback såklart övermänsklig och ”one of a kind” på en helt egen planet jämfört med andra skidåkare, men…. Blomman och Britta har en poäng i att han gör det svårt för sig.

Hans Junior-konkurrenter i Planica gör förmodligen förberedelser noggrant för dom loppen närmaste veckorna.

Jag får en lite spretig känsla…. Gick inte som han hade hoppats i Världscupen då hoppar han in och stakar i Skiclassic fram till JVM. Nja. Finns en risk att allt blir ”ganska bra” i år.
Ser också ut att bli ganska bra idag för Myhlback.

För övrigt. Eksjöhus på både dam och herrsidan ser väldigt solida ut.
Citera
2024-01-13, 10:52
Medlem
Herrar som blir ikappåkta av damerna med 5 minuter borde inte få tävla i elitklassen
Citera
2024-01-13, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sveskidan
Myhlback såklart övermänsklig och ”one of a kind” på en helt egen planet jämfört med andra skidåkare, men…. Blomman och Britta har en poäng i att han gör det svårt för sig.

Hans Junior-konkurrenter i Planica gör förmodligen förberedelser noggrant för dom loppen närmaste veckorna.

Jag får en lite spretig känsla…. Gick inte som han hade hoppats i Världscupen då hoppar han in och stakar i Skiclassic fram till JVM. Nja. Finns en risk att allt blir ”ganska bra” i år.
Ser också ut att bli ganska bra idag för Myhlback.

För övrigt. Eksjöhus på både dam och herrsidan ser väldigt solida ut.

Absolut så kan man ju se det men jag väljer att tänka eftersom han fortfarande är ett barn i princip så är det viktigaste att ha kul och må bra. Han gillar att köra skiclassics och då ska han göra det och där följer jag mer än gärna honom med flera utan problem också. Sedan så vill han bli bäst i världen(ta guld på dem största mästerskapen OS,VM)och det har han väldigt många år på sig att lyckas med! JVM löser han antagligen galant på ren grundform sen hur bra det blir är väldigt svårt att säga just nu.
Citera
2024-01-13, 11:06
Medlem
Citat:
Absolut så kan man ju se det men jag väljer att tänka eftersom han fortfarande är ett barn i princip så är det viktigaste att ha kul och må bra. Han gillar att köra skiclassics och då ska han göra det och där följer jag mer än gärna honom med flera utan problem också. Sedan så vill han bli bäst i världen(ta guld på dem största mästerskapen OS,VM)och det har han väldigt många år på sig att lyckas med! JVM löser han antagligen galant på ren grundform sen hur bra det blir är väldigt svårt att säga just nu.

Absolut.
Han får ha kul och må bra lite nere i Italien nu.
Inte alls fokus på några resultat för honom.

JVM på grundform. Nja. Finns ett par norrmän som kommer ha ”toppad” grundform tror jag.
Citera
2024-01-13, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sveskidan
Absolut.
Han får ha kul och må bra lite nere i Italien nu.
Inte alls fokus på några resultat för honom.

JVM på grundform. Nja. Finns ett par norrmän som kommer ha ”toppad” grundform tror jag.

Jo jo det är klart. Norge är Norge liksom! Undra hur länge Nordhagen kommer att "dubbelsatsa" på längd och cykling?
Citera
2024-01-13, 11:28
Medlem
Citat:

Ja, folk glömmer att det är extremt sällsynt med manliga tonåringar som är riktigt bra i världscupen.
Alvar har väl 2 år kvar som tonåring.

En herråkare i världscupen anses nog som ung även nåt år efter 20, så tycker inte alvar ska stressa på nåt sätt.

Åkte han öppet idag?
Har inte sett några startlistor nämligen
Citera
2024-01-13, 11:29
Medlem
Hade Aker och Ramudden dåliga skidor? Alla deras åkare är ju helt borta.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback