2023-12-10, 02:27
Medlem
Ganonitos avatar
Löjligt att anmäla. Ingen tog skada av att bli nypen i kinden förr i tiden.
Citera
2023-12-10, 02:28
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Knappast bättre på 30/40-talet än på 80/90-talet. Barnaga är förlegat och finns inte längre av en anledning. Det betyder inte att man ska uppfostra barnen som man gör under 2010/2020-talet.

Det finns ingen forskning som kan styrka att våld och hot gynnar barn. Det bygger bara upp förakt och rädsla. Hur många hjärnceller har du?

Att nypa någon i kinden är knappast aga.
Citera
2023-12-10, 02:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.J.Pilvikukka
Herregud sånt barbari, i Sverige ställer vi oss på huk i nivå med barnet, försöker ta ögonkontakt och säger "älskling, älskling, titta på mamma, vi måste kommunicera, vi har ju pratat om att det gör ONT på andra barn när du sparkar dem, snälla älskling sluta, mamma blir LEDSEN om du inte slutar sparka snart." Och om det inte fungerar så skyller man på förskoleperaonalen att barnet är understimulerat.
Om du inte kan lära ditt barn att inte vara bråkig och stökig i skolan UTAN att vara fysisk mot ditt barn skaffa snälla inte barn. Det är så apor och vilda djur uppfostrar sina ungar. Vi är människor med kapacitet att vara civiliserade.
Citera
2023-12-10, 02:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Att nypa någon i kinden är knappast aga.
Har du varit på platsen när det hände? Vet du hur hårt hon nöp honom? Sluta spekulera .

Och varför ens röra barnet? Kan man inte kommunicera med ungen ska man inte ens erbjuda sig ta hand om denne.
Citera
2023-12-10, 02:38
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Har du varit på platsen när det hände? Vet du hur hårt hon nöp honom? Sluta spekulera .

Och varför ens röra barnet? Kan man inte kommunicera med ungen ska man inte ens erbjuda sig ta hand om denne.

Ungar lyssnar inte på verbala tillsägelser.
Citera
2023-12-10, 02:46
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezison
Håller med.

Min 2-åring sätter sig på tvären 72 gånger per dag. Om jag skulle hantera detta med fysiska påhopp var och varannan gång skulle han vara dö vid detta laget. Dessutom skulle han inte koppla sina handlingar och mina reprimander. Problemet ligger mer hos mig som vuxen om jag inte kan vara tolerant och pedagogisk. Nypa någon i kinden är att sjunka till en 2-årings nivå. Om du som vuxen ska bete dig som en barnunge ska du inte ha barn.

Om din 2-åring sätter sig på tvären 72 gånger om dagen så måste det vara nåt allvarligt fel på både dig och ungen.

Mormorn som tillrättavisade barnet vid hämtning kanske gjorde fel men ingen verkar rikta någon kritik mot barnets uppträdande, såna där illbattingar brukar växa upp till ligister och vettvillingar om de inte får möta motstånd från vuxenvärlden.
Citera
2023-12-10, 04:50
Medlem
Skolpersonalen gråter om kravet att ange terrorister på skolan men när en anhörig markerade mot ett barn polisanmäls henne.

Hur sjukt har samhället blivit?
Citera
2023-12-10, 07:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Badassmfoka
Haha fy vilket avskyvärt samhälle. En äldre kvinna kommer för att hämta sitt barnbarn där de inte fattar hur man får barn att bete sig och bli uppfostrade bra. Hon visar för dem hur man gör när POJKAR är riktigt bråka och störiga med varandra. Hon löser situationen och har gett personal en värdefull läxa. POLISANMÄL HENNE!

Nu behöver man ju inte var en uråldrig gammal dam för att vara mormor åt en tvååring.
Citera
2023-12-10, 08:07
Medlem
Citat:
Vi snackar om en 2 åring!
Herregud, man ska inte ens röra ett barn. Det finns ingen anledning till det oavsett vad barnet gjort. Om ni som skriver här tycker det är den bästa lösningen när ett barn gör något fel har ni inte ens ansträngt er att använda huvudet. Vem kan inte nypa ett barn?

1. Det kommer inte lära barnet något bra som man inte kunnat lära barnet på annat sätt
2. Det är bara något en vuxen gör som inte kan agera rationellt, som inte kan kontrollera sina känslor och som inte förstår barns mentalitet

Att agera fysiskt är den "enkla" vägen och krävs inte många hjärnceller för att göra. En apa skulle kunna uppfostra ett barn bättre än så.

Om du inte får ta i en unge eller ens höja rösten för att det är kränkande, hur skall du då stoppa ett bråk?
Vilken förälder har inte tagit i en unge så att det fått ont eller blivit kränkt?
Skall du låsa in hela Sveriges föräldrabestånd?

Sedan behöver man inte smiska ungen eller trycka ner ungens huvud i maten o förnedra den totalt, men man måste kunna ta tag i en unge o skälla ut den.
Citera
2023-12-10, 08:32
Medlem
Vilken förskola?
Alla som skickar sina barn dit bör bojkotta skiten.

Förjävligt beteende. Jävla wokekultur.
Att nypa i kinden är ingenting!
Citera
2023-12-10, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fjollan33
- Sydsvenskan - Mormor nöp tvååring vid förskolehämtning – åtalas för misshandel

Var det rimligt av förskolepersonalen att göra en orosanmälan baserat på händelsen?

Om det gick till så som det står i artikeln så bestämt nej. Någon måtta får det vara på dessa anmälningar och gränserna för barnmisshandel. Givetvis måste vuxna få ta tag om förskolebarn och lyfta bort dem när de bråkar. Att "nypa" i kinden är en kulturell äldre yttring och den nypen lär inte vara hård.
Citera
2023-12-10, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezison
Håller med.

Min 2-åring sätter sig på tvären 72 gånger per dag. Om jag skulle hantera detta med fysiska påhopp var och varannan gång skulle han vara dö vid detta laget. Dessutom skulle han inte koppla sina handlingar och mina reprimander. Problemet ligger mer hos mig som vuxen om jag inte kan vara tolerant och pedagogisk. Nypa någon i kinden är att sjunka till en 2-årings nivå. Om du som vuxen ska bete dig som en barnunge ska du inte ha barn.

Ah, så du är en sådan som står där och skriker "Men snälla Totte, kan du inte sluta slå Ivar, snälla..." utan att hindra Totte från att skada andra? Givetvis tar man tag i Totta och lyfter bort honom från situationen. Små barn har inte språket nog att kunna diskutera i affekt. Små barn svarar bättre på fysisk berörning och fysisk tillrättavisning (som inte är aga) än att en vuxen står och diskuterar med barnet med långa meningar.

Du är inte pedagogisk när du står där och försöker prata ihjäl ditt barn, så du vet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in