2023-12-08, 11:11
Medlem
Citat:
Inför ögonen på förskolepersonalen nöp mormodern sitt tvååriga barnbarn i kinden – och tog därefter ett kraftigt tag om hans armar. Händelsen har nu lett till att mormodern riskerar att dömas i domstol.

I samband med att mormodern skulle hämta pojken den 29 maj började pojken bråka med ett annat förskolebarn.

Mormodern lyfte då upp honom med ett hårt grepp om honom – och nöp honom i kinden, enligt personalen.

Det ledde till att förskolan gjorde en orosanmälan, som nu lett till att mormodern åtalats för misshandel.

Mormodern nekar till anklagelsen och hävdar att hon bara sagt ifrån till pojken. Något våld har hon inte utövat.
- Sydsvenskan - Mormor nöp tvååring vid förskolehämtning – åtalas för misshandel

Var det rimligt av förskolepersonalen att göra en orosanmälan baserat på händelsen?
Citera
2023-12-08, 11:22
Medlem
Mormorn läxar upp barnbarnet som man gjorde förr vilket gjorde att den generationen va betydligt bättre än dagens snorungar.

Läraren som anmälde borde fängslas för brott mot rikets lagar då hon vill att barn ska få göra vad fan som helst och att man ej ska få uppfostra sina barn.

Att nypa nån i kinden har nån aldrig skadats av. En helt annan sak om hon örfilat eller slagit barnet… herregud
Citera
2023-12-08, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fjollan33
- Sydsvenskan - Mormor nöp tvååring vid förskolehämtning – åtalas för misshandel

Var det rimligt av förskolepersonalen att göra en orosanmälan baserat på händelsen?

Ja, det tycker jag.

Förskolepersonal är skyldiga att orosanmäla allt våld. Att nypas är ett solklart fall av våld. Inte ens ett gränsfall
Citera
2023-12-08, 11:37
Medlem
3Godisars avatar
Jag blir jätteglad att höra det här!

Som en som växt upp i en tid där detta var vanligt förekommande.

Myser verkligen inombords att de som gör det blir polisanmälda, så att de kan tänka till lite. Få skämmas lite.
Jävla iq-befriade arslen.
Citera
2023-12-08, 11:38
Medlem
EmMEw0w93s avatar
Det fanns en anledning till att varför människor var disciplinerade förr, man tog till med hårda tag men i dagsläget tror svennen att höja rösten lite grann kommer skapa disciplin, lol! Hela detta horsamhället är fyllt av satans ynglingar därför att svennen har anpassat sig till att vara en clown som ingen respekterar, inte ens deras egna små barn ser upp till dem eller respekterar dem.

Det var en bra mormor tycker jag, det är bara löjligt att hon åtalas för misshandel.
Citera
2023-12-08, 11:50
Medlem
Läste om en förskollärare som blev av med jobbet därför att han satte en mycket uppkäftig unge på en mycket låg hatthylla. Och sedan fick han sitta där en liten stund. Föräldrarna anmälde honom för misshandel.
Jag blir så trött på detta dalt, på den gamla goda tiden respekterade man de äldre. Men nu är det barnen som styr över de vuxna.
Citera
2023-12-08, 12:03
Medlem
Tor7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmMEw0w93
Det fanns en anledning till att varför människor var disciplinerade förr, man tog till med hårda tag men i dagsläget tror svennen att höja rösten lite grann kommer skapa disciplin, lol! Hela detta horsamhället är fyllt av satans ynglingar därför att svennen har anpassat sig till att vara en clown som ingen respekterar, inte ens deras egna små barn ser upp till dem eller respekterar dem.

Det var en bra mormor tycker jag, det är bara löjligt att hon åtalas för misshandel.

Exakt! Svenskarna går mot sin egen undergång. Ingen behöver ta något egenansvar och alla blir kränkta för en fis på tvären och då blir det domstol med digra konsekvenser för den som "kränkt". Man ska lågaffektivt tala alla till rätta samtidigt som man alltså får steppa på tårna för att inte råka kränka någon. Resten av världen ser ett land där kaos i form okontrollerad kriminalitet i form av mord och sprängningar härjar. Samtidigt som det är mormodern (i det här fallet), någon gammal tant som åkte dit för HMF eller medelålderssvennen som åtalas för enklare trafikförseelse. Äckligt jävla skitland detta!
Citera
2023-12-08, 12:07
Medlem
Kan någon av era nollor berätta vilken förskola det handlar om?
Citera
2023-12-08, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akasha1000
Läste om en förskollärare som blev av med jobbet därför att han satte en mycket uppkäftig unge på en mycket låg hatthylla. Och sedan fick han sitta där en liten stund. Föräldrarna anmälde honom för misshandel.
Jag blir så trött på detta dalt, på den gamla goda tiden respekterade man de äldre. Men nu är det barnen som styr över de vuxna.

Jag vette fan om det är barnen som styr, dom utnyttjar bara en nisch som möjliggjörs av andra ”Vuxna”.

Vette fan vad det är med folk nuförtiden, dom verkar ha tappat det rent generellt.

Bergsäkra på sin egen tolkning av lagar och förordningar, anmäler folk hit och dit, samtidigt som man själv emellanåt är aggressiv och tycken.
Ibland fysiskt.

Någonting är fan fel.
Citera
2023-12-08, 12:14
Medlem
Vi människor är däggdjur. Vi ska fostra våra barn. Jag har sett många gånger hur katthonan och tiken nafsar till källingar och valpar. De gnyr till sen slickar katthonan och tiken dem lite uppmuntrande.

Man ska inte slå barn men att rycka tag i dem eller som i detta falla nypa i kinden är inte misshandel.
Citera
2023-12-08, 12:45
Medlem
man får nypa rejält hårt i kinden för att det ens skall kännas... testa på er själva, vad är grejen?

En markering av mormor att hon menar allvar.

Testa!

Det gör inte ont att tala om.
Citera
2023-12-08, 13:06
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Har2meterkuk
Mormorn läxar upp barnbarnet som man gjorde förr vilket gjorde att den generationen va betydligt bättre än dagens snorungar.

Läraren som anmälde borde fängslas för brott mot rikets lagar då hon vill att barn ska få göra vad fan som helst och att man ej ska få uppfostra sina barn.

Att nypa nån i kinden har nån aldrig skadats av. En helt annan sak om hon örfilat eller slagit barnet… herregud
Mormor är högst sannolikt från en generation som själv har barn EFTER införandet av förbud mot barnaga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in