2024-11-24, 17:11
Medlem
Det serien var bra men ingen pang serie. Hade gärna sett Nicke fått en större roll än vad han fick, gillade karaktären. Vet vi vem om det är byggt på en av dom riktiga rånarna, i så fall vem?
Citera
2024-11-24, 18:17
Medlem
Så mycket bättre än Snabba Cash skiten. Men som många andra säger skulle varit mindre episoder, o skippat allt familjedrama. Är inte så påläst när de kommer till själva fallet men gillade Nickes karaktär han var riktigt skön, en sån där typ som bara är ute efter adrenalin kickar.
Citera
2024-11-24, 18:22
Bannlyst
Vad är det för idioter som skrivit manuset, man skriver väl för fan ut hur långa fängelsestraff dom fick och hur mycket pengar dom fick med sig????
Ska man behöva googla det, svensk skit.
Citera
2024-11-24, 19:08
Medlem
Sett 1 avsnitt och spontant känns det tyvärr som värsta pisset!
Citera
2024-11-24, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvillebacken1
Har poliskvinnan som kunde serbo-kroatiska och hade en ledande roll i utredningen existerat i verkligheten? Borde ju vara en halvkändis i så fall som säkert skulle gjort karriär och avancerat högre upp, synts i intervjuer och så vidare. Scenen där hon går in i restaurangen och dricker öl med ligaledaren och säger "jag jobbar i renhållningsbranschen" kändes inte trovärdig.

Annars bra serie som jag ger betyg 4 av 5.

Såklart inte, det är enbart fiction.

Dock började allt på riktigt med ett tips från Serbien.

https://www.expressen.se/nyheter/ser...likopterranet/
Citera
2024-11-24, 21:55
Medlem
gärningsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azper
Hahaha, ja just fan, den hade jag glömt bort!
otroligt pinsam scen.

Samma sak när hon poliskvinnan avblåser yttre span för att hon "ska testa en grej"
går in till restaurangen, och hejar på sin gamla vän över ett glas öl.

som att inte han skulle kollat upp henne efter det där mötet med tanke på att han har span på sig. Jobbar hon verkligen med renhållning, osv osv.

Jag läste Jonas Bonniers bok.
Kan minnas fel men dessa två scener och laktosbajsscenen var aldrig med i boken.
TV serien höll generellt hög nivå men scenerna du nämner borde aldrig varit med och sänker totalbetyget rejält.

Skulle säga att sex avsnitt hade varit lagom.

Ni som läst boken? Vad anser ni om serien?
Och hellre, ni som deltog i rånet. Vad anser ni om serien?
Citera
2024-11-24, 22:18
Medlem
-Orko-s avatar
Japp, bra produktion, hög spänningsnivå efter avsnitt 4 nånstans.
Citera
2024-11-24, 23:01
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dogeatingadog
Såklart inte, det är enbart fiction.

Dock började allt på riktigt med ett tips från Serbien.

https://www.expressen.se/nyheter/ser...likopterranet/

Jag anade det. Tänk att det är så viktigt för alla krimserier att alltid slänga in en kvinnlig poliskommisarie som huvudperson.
Citera
2024-11-24, 23:04
Medlem
Ni som klagar på att många scener inte är realistiska.

Avsnittet där rånet sker, det är ju i princip helt taget från verkligheten.

Om ni inte vetat att detta hänt hade man ju tänkt att flertalet av delarna i rånet är rena fantasier.
Men det är det icke.

Jag kan trots ovanstående vetande tycka att det är helt jävla otroligt att det lyckades fullt ut med rånet.

Tack för mig
Citera
2024-11-24, 23:06
Medlem
Skidlifts avatar
Det blir tyvärr bara fånigt med den obligatoriska kvinnohjälten som har rätt i alla analyser medans alla andra har fel.

Serien hade potential men det föll på märklig polisverksamhet.
Citera
2024-11-24, 23:27
Medlem
Nu har jag sett alla avsnitten. Men det var väl bara helikopterpiloten de lyckades fånga . va?

Tog de några andra?

Idioten. Sätter ner den i Skavlöten. Alla i Täby , 70tusen innevånare, vet var Skavlöten ligger. Nå, inte alla. Jag överdrev. Men ändå.

Oh sen går idioten ner till Donken i Hägernäs och blir filmad.
Citera
2024-11-25, 01:47
Medlem
Hyfsad. Som andra har sagt så är det en berg- och dalbana i kvalité och lite långdragen ibland, sex avsnitt hade varit bättre. Skulle rekommendera att kolla på dokumentärserien på SVT Play som också heter Helikopterrånet. Där går de igenom händelseförloppet från tipset från den serbiska polisen till rättegången med fällande domar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in