Citat:
Ursprungligen postat av
Kronvraket
Nja, FK tillåter ju knappt att man är med i en ideell förening samtidigt som man har sjukpenning eller sjukersättning ( förtidspension). Så att tjäna 300 000 per år går knappast FK med på, då ryker både sjukpenning och sjukersättning. Är man sjuk eller har sjukersättning bör man sitta still i båten-FK är ingen snäll myndighet att ha att göra med.
Det kan nog stämma att man kan tjäna 300k med sjukersättning, men det gäller isf om man arbetar 75% och har sjukersättning på 25%. Men i det scenariot så anpassas inga utbetalningar från FK så jag vet ändå inte vad PatricHbg pratar om.
Har man hel sjukersättning kan man tjäna upp till ca 50kkr/år på sidan om sjukersättningen, om jag minns rätt får du jobba max 5h/vecka.
Jag får fram den här informationen från vad Google cachat, dessvärre är informationen borttagen från själva sidan:
Citat:
Om din omfattning är: Hel sjukersättning får du tjäna upp till 52 500 kronor. Tre fjärdedels sjukersättning får du tjäna upp till 136 500 kronor. Halv sjukersättning får du tjäna upp till 220 500 kronor
Med lite enkel matte borde beloppet för en fjärdedels sjukersättning bli 304 500 kr.